Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПЛАНУВАННЯ ТОВАРНОЇ ІННОВАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ТРАНСФОРМАЦІЇ ТЕХНОЛОГІЧНИХ УКЛАДІВ

ANALYTICAL ASSURANCE OF PLANNING OF PRODUCT INNOVATION POLICY OF INDUSTRIAL ENTERPRISES IN THE CONDITIONS OF TECHNOLOGICAL WAYS TRANSFORMATION

Сторінки: 199-204. Номер: №5, Том 1, 2021 (298)

Автори:
ІЛЛЯШЕНКО С. М.
ORCID: 0000-0001-5484-9788
e-mail: Illiashenko.s@gmail.com
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»,
Економіко-гуманітарний університет, м. Бєльсько-Бяла, Польща
ШИПУЛІНА Ю. С.
ORCID: 0000-0002-8133-578X
e-mail: shypulina.j@gmail.com
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»
ІЛЛЯШЕНКО Н. С.
ORCID: 0000-0002-1426-1215
e-mail: nat.illiashenko@gmail.com
Сумський державний педагогічний університет ім. А.С. Макаренка
Сумський національний аграрний університет

Sergii Illiashenko
National Technical University “Kharkiv Polytechnic Institute”,
University of Economics and Humanities, Bielsko-Biala, Poland
Yuliia Shypulina
National Technical University “Kharkiv Polytechnic Institute”
Nataliia Illiashenko
Sumy State Pedagogical University named after A.S. Makarenka,
Sumy National Agricultural University

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2021-298-5(1)-34
Надійшла / Paper received : 16.08.2021
Надрукована / Paper Printed : 04.10.2021

Анотація мовою оригіналу

     Розроблено підхід до аналітичного забезпечення планування продуктової інноваційної політики промислового підприємства в перманентно мінливих умовах зовнішнього середовища, спричинених процесами  трансформації технологічних укладів. На відміну від існуючих підходів він передбачає аналіз тенденцій розвитку світової і галузевої науки і техніки, результати яких можуть бути використані у виробничо-збутовій діяльності підприємства, зокрема у формуванні портфелю продуктових інновацій як засобу адаптації до змін умов зовнішнього мікро- і макросередовища. Уточнено фактори, що впливають на інноваційний розвиток промислових підприємств взагалі і їх продуктову інноваційну політику зокрема. Окреслено схему взаємодії зазначених факторів в процесі аналітичного забезпечення продуктової інноваційної політики промислового підприємства. Розроблено методологічні засади аналітичного забезпечення планування продуктової інноваційної політики в умовах трансформації технологічних укладів. Застосування розробленого підходу в практиці інноваційної діяльності промислових підприємств дозволить цілеспрямовано і обґрунтовано планувати їх продуктову інноваційну політику як основу інноваційного розвитку в умовах  трансформації технологічних укладів і розгортання 4-ї промислової революції. Отримані наукові результати поглиблюють методологічні засади інноваційного менеджменту промислових підприємств в частині аналітичного забезпечення їх продуктової інноваційної політики.
     Ключові слова: аналітичне забезпечення планування, продуктова інноваційна політика, трансформація технологічних укладів, інноваційний менеджмент, промислові підприємства.

Розширена анотація англійською мовою

     In periods of technological transformation, innovations and innovative activity are an effective method to ensure the conditions for sustainable survival and development of industrial enterprises. Consequently, perspective strategic directions of innovative development and operative planning need to be defined primary in their product innovation policy as the pricing, communicative and sales policies are derived from it. An approach to the analytical support of planning the product innovation policy of an industrial enterprise in the constantly changing environmental conditions caused by the processes of transformation of technological systems has been developed. In contrast to existing approaches, it provides an analysis of trends in global and industry science and technology, the results of which can be used in production and marketing activities of the enterprise, in particular in forming a portfolio of product innovations as a means of adapting to changes in external micro and macro environment. Factors influencing the innovative development of industrial enterprises in general and their product innovation policy in particular are specified. The scheme of interaction of the specified factors in the course of analytical support of a product innovation policy of the industrial enterprise is outlined. Methodological bases of analytical planning of product innovation policy of industrial enterprises in conditions of technological ways transformation are developed. The application of the developed approach in innovative activities of industrial enterprises will allow purposefully and reasonably plan their product innovation policy as a basis for innovative development in conditions of technological ways transformation and the deployment of the 4th industrial revolution. The obtained scientific results deepen the methodological principles of innovation management of industrial enterprises in terms of analytical support of their product innovation policy.
     Key words: analytical support of planning, product innovation policy, transformation of technological systems, innovation management, industrial enterprises.

References

  1. Derzhavska A.V. Analiz sutnosti tovarnoi stratehii pidpryiemstva / A.V. Derzhavska, P.V. Krush // Biznes navihator. – 2018. – Vypusk 6 (49). – S. 83–86.
  2. Illiashenko N.S. Metodychni zasady vyboru stratehii vyperedzhaiuchoho innovatsiinoho rozvytku promyslovoho pidpryiemstva / N.S. Illiashenko // Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia «Ekonomichni nauky». – 2019. – Vypusk 33. – S. 108–112.
  3. Illiashenko N.S. Upravlinnia vyperedzhaiuchym innovatsiinym rozvytkom promyslovykh pidpryiemstv : monohrafiia / N.S. Illiashenko. – Sumy : Trytoriia, 2019. – 504 s.
  4. Illiashenko S.M. Marketynh znan v upravlinni stratehiiamy innovatsiinoho rozvytku promyslovoho pidpryiemstva / S.M. Illiashenko, N.S. Illiashenko, Yu.S. Shypulina // Suchasnyi marketynh: trendy, innovatsii, instrumenty : monohrafiia / [Romat Ye. V., Babachenko L. V., Bahorka M. O., Bilotkach I. A. ta in.] ; za zah. red. Ye. V. Romata ta S. F. Smerichevskoho. – Kyiv : Studtsentr, 2021. – S. 120–137.
  5. Kasych A.O. Asortymentna polityka pidpryiemstva: meta, zavdannia, modeli [Elektronnyi resurs] / A.O. Kasych, K.O. Marchenko // Efektyvna ekonomika. – 2018. – № 6. – Rezhym dostupu : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6387
  6. Kozubenko L.D. Zarubizhnyi dosvid zdiisnennia tovarnoi innovatsiinoi polityky ta mozhlyvosti yoho zastosuvannia v Ukraini / L.D. Kozubenko // Investytsii: praktyka ta dosvid. – 2013. – № 9. – S. 139–141.
  7. Krychkovska T.O. Osoblyvosti vyboru metodiv analizu asortymentnoi polityky / T.O. Krychkovska // Menedzhment KhKhI stolittia: suchasni modeli, stratehii, tekhnolohii. – Vinnytsia : Tsentr pidhotovky naukovykh ta navchalno-metodychnykh vydan VTEI KNTEU, 2019. – Ch. 2. – S. 61–66.
  8. Kuzmin O.Ie. Zavdannia ta instrumenty tovarno-tekhnolohichnoi dyversyfikatsii vyrobnytstva / O.Ie . Kuzmin, R.V. Feshchur, O.S.Skybinskyi,  Kh.V. Drymalovska // Problemy ekonomiky. – 2015. – № 3. – S. 121–129.
  9. Martynenko A.V. Formuvannia marketynhovykh stratehii dlia innovatsiinykh tovariv na okremykh stadiiakh yikh zhyttievoho tsyklu / A.V. Martynenko, P.H. Pererva // Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii. – 2021. – № 1. – S. 6–16.
  10. Sokovnina D.M. Adaptyvna marketynhova stratehiia pidpryiemstva: metodyka formuvannia ta realizatsiia / D.M. Sokovkina // Ekonomika ta derzhava. – 2020. – № 10. – S. 90–92.
  11. Shvab K. Chetvertaia promыshlennaia revoliutsyia / Shvab K. ; per. s anhl. – M. : Эksmo, 2016. – 208 s.
  12. Shypulina Yu.S. Pokaznyky, kryterii i metodyka diahnostyky innovatsiinoho potentsialu promyslovoho pidpryiemstva / Yu.S.Shypulina // Marketynh i menedzhment innovatsiinoho rozvytku : monohrafiia / za zah. red. S.M. Illiashenka. – Sumy : VTD “Universytetska knyha”, 2006. – S. 321–349.
  13. Shypulyna Yu.S. Upravlinnia innovatsiinym rozvytkom pidpryiemstva na osnovi yoho innovatsiinoi kultury / Yu.S. Shypulyna, N.S. Illiashenko, S.M. Illiashenko // Instytutsionalna model innovatsiinoi ekonomiky : kolektyvna monohrafiia / za red. Liashenka V.I., Prokopenko O.V., Omelianenka V.A. – NAN Ukrainy, In-t ekonomiky prom-sti, 2019. – S. 97–113.
  14. Shypulina Yu.S. Upravlinnia formuvanniam innovatsiinoi kultury promyslovykh pidpryiemstv : monohrafiia. – Sumy : TOV «Trytoriia», 2017. – 432 s.
  15. Shovkun L.V. Sutnist tovarnoho asortymentu ta osnovni pryntsypy yoho formuvannia / L.V. Shovkun, V.O. Salohub, A.O. Harkun // Visnyk KhNAU im. V.V. Dokuchaieva. Seriia „Ekonomichni nauky”. – 2017 – № 3. – S. 166–173.

Post Author: npetliaks

Translate