ОФІЦІЙНИЙ "ЧаВо"
(FAQ, Часто задаваемые Вопросы)

редакції журналу “Вісник Хмельницького національного університету”
відповіді на питання, що задаються найбільш часто

  1. Де знайти вашу поштову адресу, електронну?
  2. Який інтервал друку Вашого журналу? Коли вийде моя стаття, якщо стаття буде подана у .... місяці?
  3. Який порядок подачі документів існує?
  4. Яки документи необхідно представити у редакцію?
  5. Як записати статтю на дискету?
  6. Віддрукована стаття не така, як написано в оригіналі . Що сталося?
  7. Моя стаття була написана у редакторі Word 2007/2010/2013/2016.
  8. Що робити, якщо відповіді на моє питання тут немає?

Q: Де знайти вашу поштову адресу, електронну?
A: Всі необхідні контактні данні ви можете знайти у вимогах з оформлення статей ( Adobe PDF / HTML ). А якщо коротко, то це:
    редакція - visnyk.khnu@gmail.com (якщо немає відповіді з цієї адреси, зачекайте кілька днів, інколи пошта просто не працює)
    адміністрація сайту - visniktup@narod.ru (лише технічні питання; питання з друку - до редакції)

Q: Який інтервал друку Вашого журналу? Коли вийде моя стаття, якщо стаття буде подана у .... місяці?
A: Наш журнал виходить 6 разів на рік з постійним інтервалом у 2 місяці. В журнал "Вісник ХНУ" приймаються статті в поточному режимі. Це означає, що Ваша стаття буде прийнята до друку у найближчий журнал за умов відповідності до встановлених вимог до оформлення рукопису . І тоді стаття буде розміщена протягом 1-2 місяців у черговому номері журналу, або у наступному номері.
    Слід відзначити, що при проведенні на базі Хмельницького національного університету конференцій, редакція розміщує матеріали конференцій у першу чергу, а отже й вихід журналу з поточними статтями може бути відтермінований ще на 2-3 місяці.

Q: Який порядок подачі документів існує?
A: Перед тим, як подавати документи до нашої редакції, будь ласка визначиться, чи відповідає тематика вашої статті до тих розділів, за якими видається журнал. Після цього, необхідно оформити статтю відповідно до наших вимог з оформлення статей. Будьте уважні, адже наукові журнали України мають різні вимоги з оформлення статей.
Далі, Ви а звичайною поштою або електронною відправляєте пакет документів - статтю, копію статті (якщо поштою на диску), рецензію та експертний висновок, а також КОПІЮ платіжного доручення. Враховуючи наявність рецензії, стаття приймається попередньо. Далі, якщо стаття оформлена згідно вимог, то швидко проходить до стадії макетування. Якщо щось недооформлено, тоді вже електронною поштою редакція зв'язується і вирішуються питання щодо корегування статті.

Q: Яки документи необхідно представити у редакцію?
A: Для подачі у редакцію вам необхідно мати наступні документи:

  1. Стаття у віддрукованому або електронному вигляді . Стаття повинна бути виконана відповідно до вимог. На сайті журналу доступна найостанніша версія вимог з оформлення рукопису статті. Назву файлу статті слід починати з прізвища автора, наприклад "ПЕТРЕНКО_дослідження.doc". Разом зі статтею слід представити статтю в форматі PDF (це особливо важливо, якщо стаття у редакторі WORD 2007/2010 або вище).
  2. Резюме до статті. Резюме розташовується у тексті статті після її назви. Мова резюме: українська + англійська, або російська + англійська.
  3. Експертний висновок. У експертному висновку необхідний висновок експерта про відсутність інформації, що заборонена до друку у відкритих ЗМІ. Редакція не несе відповідальності за зміст статті. Експертний висновок ОБОВ'ЯЗКОВО подається для технічних статей. Для економічних статей - бажано подавати. На сайті приведено приклад експертного висновку для робітників Хмельницького національного університету. Для авторів з інших ВУЗів - оформлення за аналогією, але вже на бланку вашого ВУЗу.
  4. Рецензія на статтю. Рецензія на статтю за підписом доктора або кандидата, який є фахівцем з розглянутого у статті питання. Рецензія подається ОБОВ'ЯЗКОВО навіть якщо одним з співавторів є доктор наук. Рецензія на статтю МОЖЕ НЕ ПОДАВАТИСЬ ЛИШЕ ПРИ ОДНООСІБНОМУ АВТОРСТВІ ДОКТОРА НАУК за відповідним напрямком статті. Редакція залишає за собою право на проведення додаткового рецензування статті стосовно викладених у статті матеріалів.
  5. Довідка про авторів. Коротка довідка про авторів статті.
  6. Копія квитанції про оплату. Необхідно прислати копію квитанції про сплату вартості друкування статті. Оригінал квитанції залишається у автора. Звертаємо увагу - в призначенні платежу має бути вказано ПРІЗВИЩЕ та "за журнал Вісник ХНУ".
    Приклади оформлення всіх цих документів дивіться тут .

Q: Як записати статтю на дискету/диск?
A: Всі знають, як можна записати статтю на гнучкий диск. Але більшість авторів забувають або й навіть не знають про можливі проблеми, пов’язані із цим.
   Зверніть увагу на те, що гнучкий диск не є надійним носієм. Він є чутливим до механічних впливів та магнітних полів. На цілісність інформації може сказатись навіть вік дискети та пов’язане із цим явище послаблення намагніченості самого диску.
    Чи знаєте Ви, щоб перевірити надійність запису недостатньо після запису миттєво читати файл з дискети. Обов’язково витягніть дискету з дисководу або оптичний диск з приводу компакт-дисків ! Після цього вставте диск і спробуйте прочитати записану інформацію. Якщо ви так не зробите, операційна система Windows замість безпосереднього зчитування з дискети, віддасть вам інформацію, яку вона запам’ятала під час запису.
   Як показала практика, одної копії статті ніколи не достатньо! Ви значно збільшите надійність передачі, якщо запишите додатково одну, чи навіть дві копії статей. Для цього достатньо зробити на диску нову папку, наприклад, із ім’ям “копія 1” та записати туди другу копію (для копіювання радимо користуватися провідником або файловим менеджером).
   Якщо на дискету не вміщується друга копія, або й сама стаття, використовуйте програми-архіватори. Ми рекомендуємо використання WinRAR. Список архиваторів, яки ви можете використати, можна побачити тут . Не витрачайте свій час на створення саморозпаковуючих архівів (типу ".exe" ) – ми все одно будемо відкривати архіви лише нашим набором архіваторів.
    Крім гнучких дискет, ви можете надсилати статті на CD дисках. Порівняйте - гнучка дискета коштує 2 - 3 грн, вартість CD-R диска у тонкій коробці (slim) складає менше 2 грн (або й дешевше). А ємність немає порівняння - 1,44 Мб для дискети проти 700 Мб для CD-R диска! Ви зможете розмістити всі статті авторів з вашого ВУЗу на одному CD-R диску.
    Якщо Ви відсилаєте CD/DVD диск, пам'ятайте, що він також є чутливим до механічного впливу! Не допускайте його перегинання або впливу твердих матеріалів на поверхні диску, особливо з боку записуючого шару диску.

Q: Віддрукована стаття не така, як написано в оригіналі. Що сталося?
A: По перше , необхідно перевірити що ви надіслали саме останню електронну версію статті. Всі статті проходять редагування та макетування перед опублікуванням, тому ми використовуємо лише електронну версію для створення оригінал-макету журналу. Паперова версія використовується коректором.
По друге, стаття повинна бути виконана у сучасному текстовому редакторі Microsoft ® Winword версії 97 або вище (2000/XP /2003/2007/2010) або у іншому сумісному редакторі, наприклад OpenOffice 2.3.0 та вище. Більш ранні версії редакторів Winword не повністю зберігають відомості про використані шрифти.
По-третє, використання вставки символів з інших шрифтів крім " Times New Roman", "Courier New", "Verdana" небезпечно, тому що шрифт, символ з якого ви використали для вставки, може бути відсутнім у наший системі. Особливо це відноситься до математичних символів та букв грецького алфавіту. Наполегливо рекомендуємо використовувати вставку об’єкта “формула” засобами редактора Equition 3.0 навіть у випадку одного символу.
По-четверте, розташування таблиць або/та рисунків відносно текста статті може бути змінено технічним редактором. Загальна послідовність та їхня нумерація залишиться незмінною. Це обумовлено необхідністю більш раціонального використання площі листа, адже стаття може починатися в журналі не лише з початку листа, а й навіть з його середини. Редакція залишає за собою право змінити нумерацію у тому випадку, якщо автор помилився у нумерації.

Q: Моя стаття була написана у редакторі Word 2007/2010/2013/2016
A: В новій версії редактора Word 2007 в наслідок суттєвої інтеграції у бік інтернет-технології, змінено формат файлу *.DOC, який абсолютно не сумісний із попереднім форматом файлів Word 97-2003. Для авторів, що пишуть статті в редакторах Word 2007/2010 та вищої версії наразі проблем немає. Головною вимогою є подання файлу саме в форматі DOCX , не слід зберігати її у попередньому форматі DOC.
    Прохання звяти до уваги те, що формули дуже рекомендовано набирати в редакторі MathType 5.0 або вищої вирсії
    Для авторів, що працюють з редактором Word 2003 та нижчих версій жодних дій щодо конвертації робити не потрібно.

Q: Що робити, якщо відповіді на моє питання тут немає?
A: Все що вам потрібно – це звернутися до нас через електронну пошту за адресою visnyk.khnu@gmail.com , visniktup@narod.ru . У письмі необхідно докладно викласти ваше питання. Не скорочуйте – пишіть якомога вільно. Ми будемо раді відповісти на виші запитання. Цікаві питання та відповіді на них обов’язково ввійдуть у цей ЧАВО.