Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

ІНТЕРНЕТ-РЕКЛАМА ЯК ОСНОВНИЙ ЧИННИК ПРОСУВАННЯ ТОВАРУ В СУЧАСНИХ УМОВАХ

ANALYSIS OF THE USE OF PROJECT MANAGEMENT TOOLS BY UKRAINIAN COMPANIES

Сторінки: 288-293. Номер: №6, Том 1, 2021 (300)

Автори:
ЛУЦЕНКО О. І.
ORCID ID: 0000-0002-2139-5553
e-mail: o.lutsenko@vtei.edu.ua
ЦИМБАЛЮК К. В.
e-mail: katerina.kazatin@gmail.com
Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ

Oleksandra Lutsenko, Kateryna Tsymbaliuk
Vinnytsia Institute of Trade and Economic KNUTE

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2021-300-6-44
Надійшла / Paper received : 02.11.2021
Надрукована / Paper Printed : 07.12.2021

Анотація мовою оригіналу

       У статті визначено сутність Інтернет-реклами, проаналізовано сучасний стан та обсяги Інтернет-реклами у порівнянні з іншими видами медійної реклами; розглянуто сутність та види Інтернет-просування, застосування інструментів Інтернет-просування та здійснено їх порівняння. Проаналізовано основні показники ринку інтернет-реклами в Україні та визначено найпопулярніші види реклами у мережі. Розкрито основні завдання інтернет-реклами як важливого інструменту маркетингової стратегії для будь-якого виду діяльності. Удосконалено класифікацію реклами в інтернеті, основні види згруповано за одинадцятьма виділеними ознаками. Розкрито сутність кожного виду реклами, теоретичне розуміння яких дасть змогу рекламодавцю прийняти ефективне рішення щодо доцільності застосування рекламних інструментів, налаштувань, мінімізації ризиків у просуванні, раціонального використання рекламного бюджету, підвищення результативності після завершення показу. Також здійснено порівняльну оцінку та виділено особливості найпопулярніших видів реклами, розкрито переваги та недоліки інтернет-реклами з метою удосконалення її теоретичного аналізу.
      Ключові слова: інтернет-реклама, контекстна реклама, контент, E-mail-маркетинг, реклама, SEO, бізнес, інтернет-маркетинг.

Розширена анотація англійською мовою

       The article defines the essence of Internet advertising, analyzes the current state and volume of Internet advertising in comparison with other types of media advertising; the essence and types of Internet promotion, application of Internet promotion tools are considered and their comparison is made. The main indicators of the Internet advertising market in Ukraine are analyzed and the most popular types of online advertising are identified. The main tasks of Internet advertising as an important tool of marketing strategy for any activity are revealed. The classification of advertising on the Internet has been improved, the main types are grouped according to eleven selected features. The essence of each type of advertising is revealed, the theoretical understanding of which will allow the advertiser to make an effective decision on the appropriateness of advertising tools, settings, minimize risks in promotion, rational use of advertising budget, increase performance after the show. Also, a comparative assessment and features of the most popular types of advertising, revealed the advantages and disadvantages of Internet advertising in order to improve its theoretical analysis.
The article discusses the theoretical foundations of Internet marketing, analyzes the use of Internet marketing tools, investigates the introduction of innovative Internet marketing trends in the activities of modern enterprises. Internet marketing tools have been reviewed and characterized, such as: SEO-optimization, ie search engine promotion; E-mail; advertising on social networks (SMM); contextual advertising, one of the most popular advertising methods on the Internet; banner advertising, graphic image is located on the website page Publisher; traffic arbitrage, purchase by a webmaster of traffic at a certain price for resale on better terms. The main trends that dominate the field of Internet marketing are identified and analyzed, namely: dynamic activation of mobile marketing, active use of web analytics, advertising in video format, influencer marketing (a strategy that requires special people to reach the desired audience), Email marketing, content marketing, Instagram promotion, chatbots and messengers, the transition from individualism to collaborative creativity. It is concluded that Internet technologies are changing the way companies interact with their employees, partners, competitors and suppliers, and Internet marketing is evolving with incredible speed, and only those who are able to change and adapt to new business conditions are catching up with new trends, think of a quality marketing strategy.
      Keywords: Internet advertising, contextual advertising, content, E-mail marketing, advertising, SEO, business, Internet marketing.

References

  1. Za rik karantynu kilkist ukrainskykh korystuvachiv u sotsmerezhakh zrosla na 7 mln i dosiahla 60% naselennia – GlobalLogic URL: https://ua.interfax.com.ua/news/telecom/730770.html
  2. Skrypyn V. V Ukraini vzhe maizhe 200 tys. smartfoniv z pidtrymkoiu tekhnolohii 5G URL: https://itc.ua/news/v-ukraini-vzhe-majzhe-200-tis-smartfoniv-z-pidtrimkoyu-tehnologii-5g/
  3. Top-10 krain Yevropy za kilkistiu internet-korystuvachiv URL: https://www.internetworldstats.com/stats4.htm
  4. Reitynh provaideriv Ukrainy za 6 misiatsiv 2012 roku Arkhivovano 23 zhovten 2012 u Wayback Machine. Za materialamy doslidzhen konsaltynhovykh kompanii IKS-consulting ta Expert & Consulting (E&C) URL: http://delema.info/top10-provaiderov-6mesyacev-2012/
  5. URL: https://www.internetworldstats.com
  6. Finansy.IuA: Ukraina posidaie tretie mistse z kintsia za vartistiu domashnoho internetu – sered 160 krain URL: https://news.finance.ua/ua/news/-/292574/ukrayina-posidaye-tretye-mistse-z-kintsya-za-vartistyu-domashnogo-internetu-sered-160-krayin
  7. Skilky koshtuie internet u riznykh krainakh svitu. Slovo i Dilo URL: https://www.slovoidilo.ua/2021/04/01/ infografika/suspilstvo/skilky-koshtuye-internet-riznyx-krayinax-svitu
  8. Stalo vidomo, yaki saity vyiavylysia naibilsh populiarnymy sered ukraintsiv. Telekanal TV5 URL: https://tv5.zp.ua/news/stalo-vidomo-jaki-sajti-vijavilisja-najbilsh-populjarnimi-sered-ukrainciv/
  9. Afanasieva O.P. Internet-marketynh. Opornyi konspekt lektsii. Kharkiv : Kharkivskyi derzhavnyi unversytet kharchuvannia ta torhivli, 2017.
  10. Trendy internet-marketinga, kotorye budut aktualny v 2019 godu. URL: https://netology.ru/blog/trendu-2019
  11. Liashenko H.P., Motkaliuk R.V. Internet-marketynh ta yoho instrumenty. Naukovyi visnyk Natsionalnoho universytetu DPS Ukrainy (ekonomika, pravo). 2013. Vyp. 3(62).
  12. Sliusarieva L.A., Kostina O.M. Udoskonalennia komunikatsiinoi polityky pidpryiemstva. Visnyk Mukachivskoho derzhavnoho universytetu. 2018. Vyp.16
  13. Yak vykorystovuvaty Instagram dlia prosuvannia biznesu: 13 praktychnykh porad. URL: http://gwg.in.ua/archives/445
  14. Batyriev M. 45 tatuiuvan prodavana. Pravyla dlia tykh, khto prodaie i keruie prodazhamy / Per. ukr. O. Kozhushko. Kharkiv : Vyd-vo “Ranok” : Fabula, 2017. 336 s.
  15. Turchyn L., Monastyrskyi H. Social Media Marketing yak instrument prosuvannia pidpryiemstv-nadavachiv transportnykh posluh. Ekonomichnyi analiz. 2018. № 1, t. 28. S. 258-264.
  16. Rais E., Traut Dzh. Marketynhovi viiny / per. z anhl. V. Stelmakh. Kharkiv : Vyd-vo “Ranok” : Fabula, 2019. 240 s.

 

Post Author: Кравчик Юрій

Translate