Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ БАЗ ДЛЯ ІДЕНТИФІКАЦІЇ КОСМЕТИЧНИХ ЗАСОБІВ

PRACTICAL ASPECTS OF USING DATABASES TO IDENTIFY COSMETICS PRODUCTS

Сторінки: 110-116. Номер: №1, 2020 (281)
Автори:
О. В. КАЛАШНИК, C. Е. МОРОЗ
Полтавська державна аграрна академія
О. В. КИРИЧЕНКО
Вищий навчальний заклад Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»
O.V. KALASHNYK, S.E. MOROZ
Poltava State Agrarian Academy
O.V. KYRYCHENKO
Poltava University of Economics and Trade
DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5732-2020-281-1-110-116
Рецензія/Peer review : 27. 12.2019 р.
Надрукована/Printed : 14.02.2020 р.

Анотація мовою оригіналу

Мета статті – показати можливості використання інформаційних баз в інтернет-середовищі для ідентифікації імпортної косметичної продукції. Право покупців на належну якість продукції порушується, оскільки реквізити маркування на сучасній упаковці товарів не дають можливості зробити компетентний вибір потрібного косметичного засобу. На косметичному засобі, що обраний об’єктом дослідження, нанесений не повний обсяг обов’язкової інформації, що не відповідає вимогам нормативних документів. Під час ідентифікації за допомогою інформаційних web-ресурсів було встановлено справжність тонального крему.
Ключові слова: косметичні засоби, тональний крем, ідентифікація, маркування.

Розширена анотація англійською мовою

The purpose of the article is to show the possibilities of using information bases in the Internet environment for the identification of imported cosmetic products. The right of buyers to the proper quality of products is violated, as the requisites of marking on modern packaging of goods do not allow making a competent choice of the desired cosmetic product. The rapid pace of development of innovative developments in the cosmetic industry requires constant updating of the information base. The use of such information and its prompt dissemination can be one of the means of preventing counterfeiting of cosmetic products. Tonal creams are widely used today because cosmetics play a big role in every woman’s life, but their quality needs to be clarified. The object of study – accessible to modern consumers means of identification of a tonal cream. The basic information about the object is printed in a typographic way on the bottle itself, on sticky labels with the requisites of marking; the list of constituents of the tonal cream is under the label. Information falsification implies inaccurate information such as product name; trademark, company name, trademark; country of origin of the product; manufacturer and its mailing address; quantitative characteristics of the product; raw material or component composition of the product; date of manufacture, terms, and conditions of sale or storage. Analysis of the marking details showed that the cosmetic product contains not a full amount of mandatory information, which does not meet the requirements of regulatory documents. In addition to the mandatory labeling details, other details are also included on the label. A bar code analysis showed that this compact cosmetic product was manufactured legally and was not rigged. Analysis of the ingredients of the tonal cream showed that they have a safety index of 0 to 4. The average safety index has groups of components that can irritate the skin and mucous membranes and are allergens. Authentication of the tonal cream was established using information Web-resources. Using the information resources, the party number set the date of manufacture of the cosmetic product and compared it with the data indicated on the packaging of the tonal cream.
Keywords: cosmetics, tonal cream, identification, labeling

References

  1. Tonalnyj krem. Istoriya tonalnogo krema [Elektronnij resurs]. – Rezhim dostupu : https://cosmetology-info.ru/6379/makeup-Tonalnyy-krem.
  2. Vilkova S. A. Tovarovedenie i ekspertiza parfyumerno-kosmeticheskih tovarov : uchebnik dlya vuzov / S. A. Vilkova. – M. : Delovaya literatura, 2004. – 286 s.
  3. Yakovleva L. A. Tovarovedenie parfyumerno-kosmeticheskih tovarov : ucheb. dlya vuz. / L. A. Yakovleva, G. S. Kutakova. – SPb : Izdatelstvo «Lan», 2001. – 256 s.
  4. Margolina A. A. Novaya kosmetologiya / A. A. Margolina, E. I. Ernandes, O. E. Zajkina. – M. : ID «Kosmetika i medicina», 2000. – 206 s.
  5. Peshuk L. V. Tekhnolohiia parfumerno-kosmetychnykh produktiv / L. V. Peshuk, L. I. Bavika, I. M. Demidov. – K. : Tsentr navch. lit-ry, 2007. – 376 s.
  6. Lutsiv N. V. Tovaroznavchi aspekty doslidzhennia rynku parfumernykh vyrobiv v Ukraini / N. V. Lutsiv // Naukovyi visnyk NLTU Ukrainy. – 2013. − Vyp. 23.4. – S. 252–261.
  7. Annienkova N. B. Parfumerno-kosmetychni tovary / N. B. Annienkova, Ya. A. Popova, V. I. Bidash. – Luhansk : Vyd-vo DZ «LNU imeni Tarasa Shevchenka», 2013. – 244 s.
  8. Hudz O. Ye. Kryterii bezpeky parfumerno-kosmetychnoi produktsii / O. Ye. Hudz // Kharchova i pererobna promyslovist. − 2000. − № 5-6. − S. 26-27.
  9. Baitsar R. I. Rozvytok metodiv vyprobuvan kosmetychnykh zasobiv / R. I. Baitsar, Yu. M. Kordiiaka // Technical Using of Measurement – 2016 : materialy Vseukr. nauk.-tekhn. konf. molodykh vchenykh u tsaryni metrolohii, 1–5 liutoho 2016 r. : tezy dopovidi. – Kyiv : Akademiia metrolohii Ukrainy, 2016. – S. 53–56.
  10. Baitsar R. I. Kontseptualni pidkhody do vyrobnytstva kosmetychnoi produktsii ta yii normatyvnoho zabezpechennia / R. I. Baitsar, Yu. M. Kordiiaka // Problemy rozvytku ta vprovadzhennia system upravlinnia, standartyzatsii, sertyfikatsii, metrolohii v rehionakh Ukrainy : materialy I Vseukr. nauk.-prakt. ta stud. konf., 24–26 travnia, 2011 r. : tezy dopovidei. – Donetsk : DNTU, 2011. − S. 260–262.
  11. Kordiiaka Yu. M. Problemy tekhnichnoho rehuliuvannia kosmetychnoi haluzi / Yu. M. Kordiiaka, R. I. Baitsar // Standartyzatsiia, sertyfikatsiia, yakist. − 2016. − № 2. − S. 38–44.
  12. Baitsar R. I. Zabezpechennia yakosti kosmetychnykh zasobiv / R. I. Baitsar, Yu. M. Zelisko // Stratehyia kachestva v promыshlenosty y obrazovanyy : VI Mizhnar. nauk.-prakt. konf., 4–11 chervnia 2010 r. : dopovid. − Varna, Bolhariia, 2010 r. – Tom. 1 (4). − S. 82–85.
  13. Polikarpov I. S. Identyfikatsiia tovariv : [pidruchnyk] / I. S. Polikarpov, A. P. Zakusilov. – K. : Tsentr navchalnoi literatury, 2005. – 344 s.
  14. Polikarpov I. S. Tovarna informatsiia – suchasnyi napriam rozvytku teoretychnykh osnov tovaroznavstva / I. S. Polikarpov, O. V. Shumskyi // Visnyk KNTEU. Spetsvypusk materialiv mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Nauky pro torhivliu». – 2005. – № 2. – Chastyna II. – S. 18–23.
  15. Shumskyi O. V. Tovarna informatsiia ta yii rol v informatsiinomu zabezpechenni diialnosti na rynku tovariv ta posluh / O. V. Shumskyi, I. S. Polikarpov : materialy mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii 24-25 zhovtnia 2002 roku «Tovary XXI stolittia». – Poltava : RVV PUSKU, 2002. – Ch. 1. – S. 11–15.
  16. Shumskyi O. V. Teoretychni aspekty informatsiinoho zabezpechennia tovariv [Elektronnyi resurs] / O. V. Shumskyi // Visnyk Lvivskoi komertsiinoi akademii. Seriia tovaroznavcha. – 2011. – Vyp. 12. – S. 82–87. – Rezhym dostupu : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vlca_2011_12_20.
  17. Osypenko N. I. Informatsiina falsyfikatsiia tovariv i kompleksne informatsiine zabezpechennia yak zakhyst vid nei [Elektronnyi resurs] / N. I. Osypenko // Visnyk Lvivskoi komertsiinoi akademii. Seriia tovaroznavcha. – 2011. – Vyp. 12. – S. 26–29. – Rezhym dostupu : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vlca_2011_12_7.
  18. Metodolohichni zasady identyfikatsii spozhyvchykh tovariv / T. Kolomiiets, N. Merezhko, V. Osiievska // Tovary i rynky. – 2012. – № 2. – S. 48–53. – Rezhym dostupu : http://tr.knteu.kiev.ua/files/2012/14/7.pdf.
  19. Vilkova S. A. Praktika identifikacii parfyumerno-kosmeticheskih tovarov / S. A. Vilkova, O. Yu. Svekolyshkova // Sertifikaciya. – 2001. – № 4. – S. 36–39.
  20. Baitsar R. I. Do pytannia falsyfikatsii kosmetychnykh zasobiv / R. I. Baitsar, Yu. M. Kordiiaka // Metrolohiia, tekhnichne rehuliuvannia ta zabezpechennia yakosti : materialy V Mizhnar. nauk.-prakt. konf, 8-9 zhovtnia 2015 r. : tezy dopovidi. – Odesa, 2015. – S. 32-33.
  21. Sredstva identifikacii tovarov [Elektronnij resurs]. – Rezhim dostupu : https://studwood.ru/891030/marketing/sredstva_identifikatsii_tovarov#78.
  22. Vyroby kosmetychni dlia makiiazhu na zhyrovoskovii osnovi. Zahalni tekhnichni umovy : DSTU 4774:2007 [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : https://dnaop.com/html/34026/doc-%D0%94%D0%A1%D0%A2%D0%A3_4774_2007.
  23. Derzhavni sanitarni pravyla i normy bezpeky produktsii parfumerno-kosmetychnoi promyslovosti [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0027588-99.
  24. Produktsiia parfumerno-kosmetychna. Pakuvannia, markuvannia, transportuvannia i zberihannia : DSTU 5010:2008. − K. : Derzhspozhyvstandart Ukrainy, 2009. – 10 s.
  25. Onlajn rasshifrovka kodov i nomerov [Elektronnij resurs]. – Rezhim dostupu : http://decode.org.ua/bar.
  26. Data proverki proizvodstva parfyumerii i kosmetiki [Elektronnij resurs]. – Rezhim dostupu : http://www.checkfresh.com/loreal.html.
  27. Analiz kosmetiki [Elektronnij resurs]. – Rezhim dostupu : http://cosdna.com/eng/ingredients.php.
  28. Baza dannyh kosmeticheskih komponentov [Elektronnij resurs]. – Rezhim dostupu : https://cosmobase.ru/handbook.

Post Author: npetliaks

Translate