Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТНИМИ ПОЗИЦІЯМИ ПІДПРИЄМСТВА

MANAGEMENT OF COMPETITIVE POSITIONS OF THE ENTERPRISE

Сторінки: 23-30. Номер: №1, 2022 (302)

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2022-302-1-4

Автори:
ШПИЛЬОВА В. О.
https://orcid.org/0000-0002-3891-3804
e-mail: vera_bsh.21@ukr.net
Приватний вищий навчальний заклад «Європейський університет», Київ, Україна
КРАВЧИК Ю. В.
https://orcid.org/0000-0002-2780-5605
e-mail: gromplus7@gmail.com
Хмельницький національний університет
ЯЩЕНКО І. В.
https://orcid.org/0000-0001-5046-5453
Київський університет культури

Vira SHPILEVA
Private Higher Educational Establishment “European University”
Yurii KRAVCHYK
Khmelnytskyi National University
Inna YASHCHENKO
Kyiv University of Culture

Анотація мовою оригіналу

У статті акцентовано на проблематиці управління конкурентними позиціями підприємства, зокрема здійснено аналіз та розроблено низку пропозицій на прикладі даних фінансово-господарської та управлінської діяльності підприємства, яке спеціалізується на наданні будівельно-ремонтних послуг. Розроблено методику комплексного аналізування конкурентних позицій підприємства, що включає аналіз інвестиційної привабливості галузі, розрахунок структури та динаміки індексу Герфіндаля-Гіршмана, показника динаміки місткості цільового ринкового сегмента, на якому спеціалізується підприємство. Розроблено та апробовано методику складання конкурентної карти підприємств-конкурентів на ринку будівельно-ремонтних послуг регіону. Запропоновано, розраховано та побудовано матрицю «Рівень привабливості галузі, в якій здійснює діяльність підприємство» за критеріями: (1) інтенсивність конкуренції в галузі; (2) стадія розвитку галузі. Визначено пріоритетні заходи зі посилення таких складових конкурентоспроможності підприємства, як фінансова, інтелектуально-кадрова, техніко-технологічна та інші.

Ключові слова: конкурентоспроможність; конкурентні позиції; дослідження ринку; підприємство; управління витратами; стратегічний розвиток.

Розширена анотація англійською мовою

The article focuses on the management of competitive positions of the enterprise, in particular, analyzed and developed a number of proposals on the example of financial and economic and management activities of the enterprise, which specializes in providing construction and repair services.

The purpose of the article is to substantiate the new methodological and applied principles of evaluation and policy formation to improve the competitive position of the enterprise.

Modern scientific research in the field of managing competitive positions of enterprises is analyzed and it is concluded that constant change of business conditions, high dynamics of changes in market conditions and market positions of enterprises, emergence of new methods and valuation methods and strategies for competitiveness require new theoretical and methodological developments in terms of improving the management system of competitive positions of the enterprise.

A method of comprehensive analysis of the competitive position of the company, including analysis of investment attractiveness of the industry, calculation of the structure and dynamics of the Herfindahl-Hirschman index, the dynamics of the capacity of the target market segment in which the company specializes. The method of compiling a competitive map of competing companies in the market of construction and repair services in the region has been developed and tested. The matrix “Level of attractiveness of the industry in which the company operates” is proposed, calculated and built according to the criteria: (1) the intensity of competition in the industry; (2) stage of development of the industry.

The applied significance of the research results is that priority measures have been identified to strengthen such components of enterprise competitiveness as financial, intellectual and personnel, technical and technological and others.

The scientific novelty of the research results is the substantiation of new methodological approaches to the analysis of the competitive position of the enterprise in the market.

Keywords: competitiveness; competitive positions; market research; enterprise; cost management; strategic development.

Література

1. Близнюк С. В., Остапенко А. В. Конкурентний потенціал підприємництва як категорія сучасних економічних досліджень. Інвестиції: практика та досвід. 2018. № 7. С. 41-42.

2. Булах І. В., Надтока Т. Б. Оцінка конкурентоспроможності підприємства сфери телекомунікацій : монографія. Донецьк : ДРУК-ІНФО, 2017. 244 с.

3. Васильців Т. Г., Уразалієв Р. М. Узагальнення концептуальних основ економічної безпеки підприємства. Науковий вісник ЛТЕУ України. 2018. Вип. 21.2. С. 153-158.

4. Васильців Т. Г., Ярошко О. Р. Фінансова безпека підприємства: місце в системі економічної безпеки та пріоритети посилення на посткризовому етапі розвитку економіки. Науковий вісник ЛТЕУ України. 2018. Вип. 21.2. С. 132-136.

5. Должанський І. З., Загорна Т. О. Конкурентоспроможність підприємства : навч. посіб. Київ : ЦНЛ, 2006. 384 с.

6. Коломієць І. Ф. Підвищення рівня конкурентоспроможності підприємства в системі факторів інтернаціоналізації. Конкуренція. 2007. № 3. С. 16-26.

7. Кравчик Ю. В. Планування зовнішньоекономічної діяльності як фактор підвищення конкурентоспроможності підприємства на світовому ринку. Вісник Хмельницького національного університету. Серія: економічні науки. 2021. № 4. С. 78-83.

8. Лупак Р. Л., Дідич А. М. Економічні основи забезпечення конкурентоспроможності підприємства в умовах ринкових відносин. Науковий вісник ЛТЕУ України. 2017. Вип. 20.6. С. 248-252.

9. Фролова В. Ю. Стратегічний підхід в управлінні конкурентоспроможністю підприємства. Вісник Донецького національного університету. 2019. № 1. С. 177-181.

10. Шарко В. В. Конкурентоспроможність підприємства: методи оцінки, стратегії підвищення. Науковий вісник Мукачівського державного університету. 2015. Вип. 2 (4). Ч. 2. С. 120-125.

11. Berezivskyi Y., Zbarsky V., Zbarska A. Integral evaluation as the basis of analytical support for managing the competitiveness of socially-oriented retailers. Accounting. 2021. № 7 (4). P. 825-836.

Post Author: Кравчик Юрій

Translate