Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

НАПРЯМИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОЗДАТНОСТІ ТУРИСТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

DIRECTIONS OF INCREASING THE COMPETITIVENESS OF TOURIST ACTIVITY

Сторінки: 108-112. Номер: №2, Том 1, 2022 (304)

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-304-2(1)-13

КАЛІНІЧЕНКО С. М.
https://orcid.org/0000-0003-3958-4763
КОЛЄСНІК Т. В.
https://orcid.org/0000-0002-9167-4072
ГРОХОЛЬСЬКИЙ В. П.
https://orcid.org/0000-0002-4731-6489
ГРІБІНИК А. В.
https://orcid.org/0000-0002-0266-3006
Державний біотехнологічний університет

Sergiy KALINICHENKO, Tetiana KOLIESNIK,
Vadym GROKHOLSKYI, Andrey GRIBINYK
State Biotechnological University

Анотація мовою оригіналу

Для підприємницької діяльності у сфері туризму та гостинності здебільшого характерна високий рівень конкуренції. Ступінь розвитку ринку, складність роботи на ньому багато в чому диктуються особливостями конкурентного середовища. З переходом на ринкові відносини, створенням незалежних господарських структур та наданням самостійності підприємства та організації опинилися у скрутному становищі. На сьогодні становище таке, що реально існуюча потреба в туристичних послугах невисока через дорожнечу та невідповідність їх якості світовим стандартам. Таким чином, специфіка та особливості конкуренції в туризмі обумовлені тісним взаємозв’язком і взаємозалежністю між різними рівнями конкуренції в туризмі. Синергетичний ефект конкурентоспроможності туристичної системи з’являється тоді, коли конкурентоспроможність забезпечується на всіх рівнях. При розробці концепцій підвищення конкурентоспроможності на будь-якому рівні туризму необхідно використовувати системний підхід і координувати конкурентоспроможність суб’єктів туристичного ринку на всіх рівнях. При правильній організації координації між суб’єктами туристичного ринку можна суттєво підвищити конкурентоспроможність туристичної системи в цілому. Щоб ефективно розвиватися, максимально використовувати свій конкурентний потенціал, вирізнятися на фоні інших дестинацій, туристичний центр повинен мати науково обґрунтовану стратегію сталого розвитку, яка виступає дорожньою картою для управляння туристичною галуззю регіону в контексті загального соціально-економічного прогресу та екологічного благополуччя. Туристичний бізнес має пряму залежність від конкретних дій всієї сукупності підприємств, які є частинами ланцюга процесу створення туристичного продукту. Контроль за цими суб’єктами можна здійснювати тільки в межах туристичного кластеру, що є ефективним засобом для підвищення якості туристичного продукту на етапах його розробки.

Ключові слова: туризм, регіон, дестинація, туристичний продукт, конкурентоспроможність.

Розширена анотація англійською мовою

Entrepreneurship in the field of tourism and hospitality is mostly characterized by a high level of competition. The degree of market development, the complexity of working on it is largely dictated by the peculiarities of the competitive environment. With the transition to market relations, the creation of independent economic structures and the independence of enterprises and organizations found themselves in a difficult position. Today the situation is that the real need for tourist services is low due to the high cost and non-compliance of their quality with world standards. Thus, the specifics and features of competition in tourism due to the close relationship and interdependence between different levels competition in tourism. The synergistic effect of the competitiveness of the tourist system appears when competitiveness is ensured at all levels. When developing concepts for increasing competitiveness at any level of tourism, it is necessary to use a systematic approach and coordinate the competitiveness of tourism market participants at all levels. With the correct organization of coordination between the subjects of the tourist market can be significantly increased competitiveness of the tourist system as a whole. In order to effectively develop, maximize its competitive potential, stand out from other destinations, the tourist center must have a science-based sustainable development strategy, which serves as a roadmap for managing the region’s tourism industry in the context of overall socio-economic progress and environmental well-being. The tourism business is directly dependent on the specific actions of the whole set of enterprises that are part of the chain of the process of creating a tourism product. These entities can be controlled only within the tourism cluster, which is an effective means of improving the quality of the tourism product during its development.

Key words: tourism, region, destination, tourist product, competitiveness

Література

  1. Безхлібна А.П. Еволюція сутності формування теоретичних основ конкурентоздатності регіону. Бізнес Інформ. 2017. № 5. С. 14–19.
  2. Головчан А.І. Теоретико-методологічні підходи до визначення сутності туристичних дестинацій та управління ними. Торгівля і ринок України. 2009. Вип. 27. С. 157–161.
  3. Дядечко Л.П. Економіка туристичного бізнесу. Київ : Центр учбової літератури, 2007. 224 с.
  4. Закон України «Про туризм». Відомості Верховної Ради України (ВВР). 2004. № 13. Ст. 180. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/en/1282-15.
  5. Зорин А.И. Концептуальное дидактическое проектирование туристических дестинацій. Москва : Советский спорт, 2012. 279 с.
  6. Любіцева О.О., Третьяков О.В. Типізація дестинацій. Географія та туризм. 2012. Вип. 17. С. 3–9.
  7. Ткаченко Т.І. Територіально сфокусований розвиток суб’єктів туристичного бізнесу. Культура народов Причерноморья. 2006. № 81. С. 56–64.
  8. Methods of assessment of efficiency of creating regional innovative clusters for dynamic development of economics / R. Kozhukhіvska et al. Investment Management and Financial Innovations. 2017. № 14(3). Р. 302–312. URL : https://businessperspectives.org/ component/zoo/methods-of-assessment-of-efficiency-of-creating-regional-innovative-clusters-for-dynamic-development-of-economics

References

  1. Bezhlibna, A.P. (2017). Evolyuciya sutnosti formuvannya teoretichnih osnov konkurentozdatnosti regionu [Evolution of essence of formation of theoretical bases of competitiveness of region]. Business Inform, 5, 14-19.
  2. Golovchan, A.I. (2009). Teoretiko-metodologichni pidhodi do viznachennya sutnosti turistichnih destinacij ta upravlinnya nimi [Theoretical and methodological approaches to the definition and management of tourist destinations]. Torgivlya i rinok Ukrayini, 27, 157-161.
  3. Dyadechko, L.P. (2007). Ekonomika turistichnogo biznesu [Economics of tourism business]. Kyiv: Center for Educational Literature.
  4. Zakon Ukrayini «Pro turizm» (2004). Information of the Verkhovna Rada of Ukraine, [Law of Ukraine On Tourism]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/en/1282-15 .
  5. Zorin, A.I. (2012). Konceptualnoe didakticheskoe proektirovanie turisticheskih destinacij [Conceptual didactic design of tourist destinations]. Moskva: Sovetskij sport.
  6. Lyubiceva, O.O., Tretyakov, O.V. (2012). Tipizaciya destinacij [Typing of Destination]. Geografiya ta turizm, 17, 3-9.
  7. Tkachenko, T.I (2006). Teritorialno sfokusovanij rozvitok sub’yektiv turistichnogo biznesu [Territorially focused development of tourism business entities]. Kultura narodov Prichernomorya, 81, 56-64.
  8. Kozhukhіvska, R., Parubok, N., Petrenko, N., Podzihun, S., Udovenko, I. (2017). Methods of assessment of efficiency of creating regional innovative clusters for dynamic development of economics, Investment Management and Financial Innovations, 14(3), 302-312 Available at: https://businessperspectives. org/component/zoo/methods-of-assessment-ofefficiency-of-creating-regional-inno vative-clusters-for-dynamic-development-of-economics .

Post Author: Кравчик Юрій

Translate