Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

РОЗРОБКА КОМПЛЕКСУ ЗАХОДІВ ІЗ ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ INSTAGRAM-СТОРІНКИ

DEVELOPMENT OF A SET OF MEASURES TO PROMOTE THE INSTAGRAM PAGE

Сторінки: 90-95. Номер: №1, 2022 (305
 Автори:
ТАЛАНЧУК Д. О.
https://orcid.org/0000-0003-2089-6134
e-mail: dmytro.o.talanchuk@lpnu.ua
МАРКОВЕЦЬ О. В.
https://orcid.org/0000-0001-8737-5929
e-mail: oleksandr.v.markovets@lpnu.ua
Національний університет «Львівська політехніка»

Dmytro TALANCHUK, Oleksandr MARKOVETS
Lviv Polytechnic National University
DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5732-2022-305-1-90-95

Анотація мовою оригіналу

У статті наведено результати дослідження розвитку сторінки у соціальній мережі Instagram. Проведено огляд наукових джерел, що висвітлюють популяризацію профілів у соціальних мережах. Для досягнення поставленої мети, було створено універсальну блок-схему алгоритму дій, що допоможе отримувати реакції на поширений контент. Висвітлено визначені ліміти взаємозв’язків із контентом, що допоможуть уникнути блокування сторінки та показано статистичні дані сторінки, на базі якої відбувалися дослідження соціальної мережі Instagram.
Ключові слова: соціальна мережа, Instagram, популяризація, комунікація, інформація, статистика, віртуальна сторінка, аналіз, інформаційні технології.

Розширена анотація англійською  мовою

The article presents the results of a study of the development of the page on the social network Instagram. A review of scientific sources that cover data on the promotion of profiles on social networks. To achieve this goal, a universal flowchart of the algorithm of actions was created, which will help to get reactions to the distributed content. The limits of interaction with the content that will help to avoid blocking the page are highlighted and the statistics of the page based on which the research of the social network Instagram was conducted are shown.
The growing popularity of the social network Instagram encourages the study of methods to promote the profile This study contains information about methods of promoting the page that does not require money. The flowchart will help start-up bloggers and small businesses that do not have the funds to advertise to gain additional reach of the target audience. This block diagram is universal and does not require special topics of the pages. The shown statistics will prove the efficiency of the created block diagram of the page development algorithm. With the help of the flowchart, users will be able to receive additional hundreds, sometimes thousands, of additional target audience reach and content interactions.
A study was conducted to determine the best time to publish content. Properly chosen time increases the chances of greater coverage of people on the social network. To determine the time, a foreign study was analyzed and a new one was conducted based on its own Instagram page and KeyHole resource. The article describes the effectiveness and importance of using correct and thematic hashtags. The use of hashtags, as well as other described methods, will help increase the reach of the target audience. The statistics show the effectiveness of this method of popularizing the page and describe the optimal number of hashtags per post.
Keywords: virtual community, communication, information, user, software, interconnection, information technology, analysis, processing, exchange.

Література

  1. Мар’їна О. Бібліотеки та соціальні медіа: технологія взаємодії [Електронний ресурс] / Олена Мар’їна // Вісник Книжкової палати. – 2012. – Режим доступу : http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgibin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/vkp_2012_8_8.pdf.
  2. Коломієць Д. О. Дослідження впливу соціальних мереж на життя сучасної людини / Д. О. Коломієць // Актуальні задачі та досягнення у галузі кібербезпеки : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., м. Кропивницький, 23– 25 листоп. 2016 р. – Кропивницький : КНТУ, 2016. – С. 192.
  3. Дмитришин Ю. Сервіси для вдосконалення та розвитку маркетингових комунікацій в соціальній мережі Instagram [Електронний ресурс] / Ю. Дмитришин, О. В. Марковець // Інформація, комунікація, суспільство 2020 : матеріали 9-ї Міжнародної наукової конференції, 2020. – 2020. – Режим доступу : http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/52717.
  4. Черниш О. 3. Instagram в Україні росте швидше, ніж Facebook – дослідження [Електронний ресурс] / Олена Черниш // Громадський простір. – 2019. – Режим доступу : https://www.prostir.ua/?kb=instagram-v-ukrajini-roste-shvydshe-nizh-facebookdoslidzhennya.
  5. Virtanen H. Follow for follow: marketing of a start-up company on Instagram [Електронний ресурс] / H. Virtanen, B. Peter, S. Elin // Journal of Small Business and Enterprise Development. – 2017. – Режим доступу : https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/JSBED-12-2016- 0202/full/html?skipTracking=true.
  6. Agung N. Opportunities and Challenges of Instagram Algorithm in Improving Competitive Advantage [Електронний ресурс] / N. Agung, G. Darma // International Journal of Innovative Science and Research Technology. – 2019. – Режим доступу : https://ijisrt.com/wpcontent/uploads/2019/03/IJISRT19JA125.pdf.
  7. Wahid R. Social media marketing on Instagram: when is the most effective posting timing? [Електронний ресурс] / R. Wahid, M. Wadud // EPRA International Journal of Multidisciplinary Research. – 2020. – Режим доступу : https://eprajournals.com/jpanel/upload/1016pm_54.EPRA%20JOURNALS4834.pdf.

References

  1. Marina O. Biblioteky ta sotsialni media: tekhnolohiia vzaiemodii [Elektronnyi resurs] / Olena Marina // Visnyk Knyzhkovoi palaty. – 2012. – Rezhym dostupu do resursu: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgibin/irbis_nbuv/cgiirbisexe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/vkp_2012_8_8.pdf.
  2. Kolomiiets D. O. Doslidzhennia vplyvu sotsialnykh merezh na zhyttia suchasnoi liudyny / D. O. Kolomiiets // Aktualni zadachi ta dosiahnennia u haluzi kiberbezpeky : materialy Vseukr. nauk.-prakt. konf., m. Kropyvnytskyi, 23– 25 lystop. 2016 r. – Kropyvnytskyi : KNTU, 2016. – S. 192.
  3. Dmytryshyn Yu. Servisy dlia vdoskonalennia ta rozvytku marketynhovykh komunikatsii v sotsialnii merezhi Instagram [Elektronnyi resurs] / Yu. Dmytryshyn, O. V. Markovets // Informatsiia, komunikatsiia, suspilstvo 2020 : materialy 9-yi Mizhnarodnoi naukovoi konferentsii, 2020. – 2020. – Rezhym dostupu do resursu: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/52717.
  4. Chernysh O. 3. Instagram v Ukraini roste shvydshe, nizh Facebook – doslidzhennia [Elektronnyi resurs] / Olena Chernysh // Hromadskyi prostir. – 2019. – Rezhym dostupu do resursu: https://www.prostir.ua/?kb=instagram-v-ukrajini-roste-shvydshe-nizh-facebookdoslidzhennya.
  5. Virtanen H. Follow for follow: marketing of a start-up company on Instagram / H. Virtanen, B. Peter, S. Elin // Journal of Small Business and Enterprise Development. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/JSBED-12-2016- 0202/full/html?skipTracking=true.
  6. Agung N. Opportunities and Challenges of Instagram Algorithm in Improving Competitive Advantage / N. Agung, G. Darma // International Journal of Innovative Science and Research Technology. – 2019. – https://ijisrt.com/wpcontent/uploads/2019/03/IJISRT19JA125.pdf.
  7. Wahid R. Social media marketing on Instagram: when is the most effective posting timing? / R. Wahid, M. Wadud // EPRA International Journal of Multidisciplinary Research. – 2020. – https://eprajournals.com/jpanel/upload/1016pm_54.EPRA%20JOURNALS4834.pdf.

 

Post Author: Горященко Сергій

Translate