Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ МЕХАНІЗМУ ПЕРЕСУВАННЯ НА РЕСУРС МЕТАЛОКОНСТРУКЦІЇ МОСТОВИХ КРАНІВ МОРСЬКИХ ПОРТІВ

RESEARCH OF THE INFLUENCE OF THE MOVEMENT MECHANISM ON THE RESOURCE OF METAL STRUCTURES OF OVERHEAD CRANES OF SEAPORTS

Сторінки: 249-253. Номер: №3, 2022 (309) 
Автори:
СТРЕЛЬБІЦЬКИЙ В. В.
Одеський національний морський університет
https://orcid.org/0000-0001-7027-9498
e-mail: vict141174@gmail.com
Victor STRELBITSKIY
Odessa National Maritime University, Odessa
DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5732-2022-309-3-249-253

Анотація мовою оригіналу

В роботі наведено результати  досліджень мостових кранів, які експлуатують у закритих складах морських портів. Проаналізовані дефекти, які виникають у процесі їх експлуатації. Отримані результати вказують на те, що найбільш навантаженим елементом є кінцеві балки мостових кранів. За допомогою магнітного (коерцитиметричного)   методу проаналізовано стан їх кінцевих балок, проведений аналіз результатів покаазв, що два крани слід негайно припинити експлуатувати.
Ключові слова: мостовий кран, механізм пересування, коерцитивна сила, ресурс.

Розширена анотація англійською  мовою

Overhead cranes are widely used when performing reloading operations on closed ones (fig.1) and open warehouses of sea and river ports. Since they are a link in the technological process, the productivity of Port lines depends on their reliable and continuous operation.
Overtime and long term operation of metal structures of overhead cranes in the mode of intensive cyclic loading leads to the formation of fatigue defects and subsequent failure of components and accidents. The main criterion for achieving the maximum condition of metal structures is considered to be the development of its resource, and their technical diagnostics and expert examination remain the method of establishing the real condition of cranes.
The paper presents the results of studies of overhead cranes that are operated in closed warehouses of seaports.
The 8 bridge cranes of the same type were selected for research, with a load capacity of 10 tons, which are made of  ВСтЗсп5 steel, operate in Hook mode and operate in closed warehouses of ports. The crane travel path did not exceed 24 m.
To assess the stress-strain state of metal structures of end beams, the method of magnetic (coercimetric) monitoring using a КРМ-Ц-К2М magnetic structuroscope was used. The measurements were carried out over three years, with a frequency of 1 time per year. On the metal structure of the crane, it was necessary to select the area where the force effect on the metal was the least during operation, and the values of the coercive force (a/CM) were measured. The obtained values are comparable to the passport values, the difference did not exceed 10%..
Experimentally, it was found that the most loaded node of the overhead crane is the end beams, since they have the greatest amount of damage. It was found that the greatest stresses occur in the attachment point of the corner axle boxes of the running wheels on the end beams, which are affected by vertical loads and transverse horizontal forces that occur when the crane moves. Two cranes have been found to have emergency cracks, so they need to be repaired or replaced. To obtain objective information, it is necessary to periodically monitor and regularly enter the NS value in the work log, while noting the actual values and intensity of the load.
Keywords:   overhead crane, travel mechanism, coercive force, resource.

Література

  1. Стрельбіцький В.В. Експериментальне дослідження впливу напрацювання на тріщиностійкість сталей мостових  кранів  /  В.В. Стрельбіцький // Вісник Хмельницького національного університету. Технічні науки. – 2020. – № 4. – Т.1 – С. 138–142.
  2. Григоров О. В., Петренко Н. О. Вантажопідйомні машини: Навч. посібник. — Харків: НТУ «ХПІ», 2005. — 304 с.
  3. Немчук О. О. Особливості діагностування технічного стану сталей портового перевантажувального обладнання / О. О. Немчук // Фізико-хімічна механіка матеріалів. – 2017. – Т. 53, № 6. – С. 116-118.
  4. ОМД 00120253.001-2005 Методика проведення експертного обстеження (технічного діагностування) кранів мостового типу. [Чинний від 2006-11-15]. Вид. офіц. Х.: Науково-дослідний, проектно-технологічний та конструкторський інститут «Укркраненерго», 2005. 160 с.
  5. Стрельбіцький В.В., Яременко В.А. Аналіз дефектів мостового крана вантажопідйомністю 10 тон. Матеріали V Міжнародна науково-практична конференція «Trends in science and practice of today», 19-22 жовтня 2021р., Анкара, Туреччина. – 2020. – № 4. – Т.1 – С. 138–142.
  6. Григоров О. В. Метод аналізу вимірювань коерцитивної сили під час технічної діагностики металоконструкцій кранів з різними товщинами елементів / О.В. Григоров, С.О. Губський, В.А. Попов, М.Ф. Хорло // Метрологія та прилади. – 2009. – №5. – С. 51–55.
  7. МВ 0.00-7.01-05. Методичні вказівки з проведення магнітного контролю напружено-деформованого стану металоконструкцій підйомних споруд та визначення їх залишкового ресурсу.– К. : 2005. – 77 с..
  8. Григоров О.В., Аніщенко Г.О., Петренко Н. О.  Металеві конструкції Металеві конструкції підлйомно-транспортних, будівельних, дорожніх, меліоративних машин. – Харків : НТУ «ХПІ», 2011, – 516 с

References

  1. Strelbitskyi V.V. Eksperymentalne doslidzhennia vplyvu napratsiuvannia na trishchynostiikist stalei mostovykh kraniv  /  V.V. Kukhar // Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Tekhnichni nauky. – 2020. – № 4. – T.1 – S. 138–142.
  2. Hryhorov O. V., Petrenko N. O. Vantazhopidiomni mashyny: Navch. posibnyk. — Kharkiv: NTU «KhPI», 2005. — 304 s.
  3. Nemchuk O. O. Osoblyvosti diahnostuvannia tekhnichnoho stanu stalei portovoho perevantazhuvalnoho obladnannia / O. O. Nemchuk // Fizyko-khimichna mekhanika materialiv. – 2017. – T. 53, № 6. – S. 116-118..
  4. OMD 00120253.001-2005 Metodyka provedennia ekspertnoho obstezhennia (tekhnichnoho diahnostuvannia) kraniv mostovoho typu. [Chynnyi vid 2006-11-15]. Vyd. ofits. Kh.: Naukovo-doslidnyi, proektno-tekhnolohichnyi ta konstruktorskyi instytut «Ukrkranenerho», 2005. 160 s…
  5. Strelbitskyi V.V., Yaremenko V.A. Analiz defektiv mostovoho krana vantazhopidiomnistiu 10 ton. Materialy V Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia «Trends in science and practice of today», 19-22 zhovtnia 2021r., Ankara, Turechchyna. – 2020. – № 4. – T.1 – S. 138–142..
  6. Hryhorov O. V. Metod analizu vymiriuvan koertsytyvnoi syly pid chas tekhnichnoi diahnostyky metalokonstruktsii kraniv z riznymy tovshchynamy elementiv / O.V. Hryhorov, S.O. Hubskyi, V.A. Popov, M.F. Khorlo // Metrolohiia ta prylady. – 2009. – №5. – S. 51–55
  7. MV 0.00-7.01-05. Metodychni vkazivky z provedennia mahnitnoho kontroliu napruzheno-deformovanoho stanu metalokonstruktsii pidiomnykh sporud ta vyznachennia yikh zalyshkovoho resursu.– K. : 2005. – 77 s..
  8. Hryhorov O.V., Anishchenko H.O., Petrenko N. O. Metalevi konstruktsii Metalevi konstruktsii pidliomno-transportnykh, budivelnykh, dorozhnikh, melioratyvnykh mashyn. – Kharkiv : NTU «KhPI», 2011, – 516 s

 

Post Author: Горященко Сергій

Translate