Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

ТЕОРІЯ ГЕНЕРАЦІЙ ЯК ОСНОВА ФОРМУВАННЯ ЕФЕКТИВНОГО МОТИВАЦІЙНОГО МЕХАНІЗМУ В ОРГАНІЗАЦІЙНІЙ КУЛЬТУРІ ПІДПРИЄМСТВА

THE THEORY OF GENERATIONS AS A BASIS FOR FORMING THE EFFECTIVE MOTIVATIONAL MECHANISM IN THE ORGANIZATIONAL CULTURE OF THE ENTERPRISE


https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-308-4-13

Дар’я ЯНІЄВА
Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця
https://orcid.org/0000-0002-1502-1854

Daria YANIIEVA
Simon Kuznets KhNUE

Анотація мовою оригіналу

У роботі розглянуто теорію поколінь як провідний чинник формування мотиваційного механізму в організаційній культурі, оскільки будь-яка організація намагається згуртувати працівників довкола певних цінностей, принципів та настанов, що можуть бути як спільними, так і кардинально різними для окремих поколінь.

Метою статті є обґрунтування доцільності залучення теорії поколінь до формування мотиваційного механізму в організаційній культурі підприємства. Розглянуто теорію поколінь Н. Гоува і В. Штрауса з огляду на те, що віковий склад організації є важливим чинником для побудови ефективного механізму мотивації в організаційній культурі. Представлені етапи формування теорії поколінь, подано періодизацію відповідно до чотирьох різних типів епохи. Схарактеризовано чотири періоди циклу перетворень, через які проходить кожне покоління, а також чотири види архетипів поколінь. Зазначено, що цикли архетипів повторюються з покоління в покоління, визначено принцип циклічності. Для розглянутих п’яти типів поколінь за умовною періодизацією 20–22 років подано узагальнену характеристику кожного з них, зокрема в українському вимірі, а саме з огляду на події, що сформували світогляд того чи іншого покоління і вплинули на їх активність протягом життя. На підставі статистичних даних визначено кількісні характеристики працюючого населення України. З’ясовано кількість працюючого населення України, що належить до різних вікових груп. Зазначені чинники, що впливають на кількісний склад працівників, що належать до різних вікових груп.

Поряд з поколінням Х та Y докладно розглянуто наймолодше вікове нове покоління, яке лише частково приступило до трудової діяльності й частка якого на ринку праці щороку збільшуватиметься. Визначено інструменти забезпечення результативності роботи нове покоління. Крім того, зазначено, що різноманітні теорії мотивації мають бути використані для формування ефективного механізму мотивації в організації з обов’язковим урахуванням теорії поколінь для подальшого практичного застосування.

Ключові слова: теорія поколінь, покоління, мотивація, мотиваційний механізм, організаційна культура.

 Розширена анотація англійською мовою

The paper considers the theory of generations as a leading factor in the formation of a motivational mechanism in organizational culture, since any organization tries to unite employees around certain values, principles and guidelines, which can be both common and radically different for individual generations. The purpose of the article is to substantiate the expediency of involving the theory of generations in the formation of a motivational mechanism in the organizational culture of the enterprise. The theory of generations of N. Howe and W. Strauss is considered considering that the age structure of the organization is an important factor for building an effective mechanism of motivation in the organizational culture. The formation stages of the theory of generations are presented, periodization according to four different types of era is presented. Four periods of the cycle of transformations through which each generation passes are characterized, as well as four types of generational archetypes. It is outlined that the cycles of archetypes are repeated from generation to generation, the principle of cyclicity is defined.

For the considered five types of generations according to the conventional periodization of 20 – 22 years, a generalized characteristic of each of them is given, in particular in the Ukrainian context, namely with regard to the events that formed the philosophy of life of one or another generation and influenced their activity during their life. Quantitative characteristics of the working population of Ukraine were determined on the basis of statistical data. The number of the working population of Ukraine belonging to different age groups has been determined. The specified factors affecting the quantitative composition of employees belonging to different age groups are presented. Along with generations X and Y, the youngest age new generation, which has only partially started working and whose share in the labor market will increase every year, is examined in detail. The tools for ensuring the effectiveness of the work of new generation are defined. In addition, it is stated that various theories of motivation should be used to form an effective motivation mechanism in the organization, with the obligatory consideration of the theory of generations for further practical application.

Key words: theory of generations, generation, motivation, motivational mechanism, organizational culture.

Post Author: Кравчик Юрій

Translate