Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК СЕРЕДНЬОГО ТА МОЛОДШОГО ПЕРСОНАЛУ ЗАКЛАДІВ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я

PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF SECONDARY AND JUNIOR STAFF OF HEALTH CARE INSTITUTIONS


https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-310-5(1)-45

Тетяна ГРИНЬКО
Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара
https://orcid.org/0000-0002-7882-4523
Тетяна ГВІНІАШВІЛІ
Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара
https://orcid.org/0000-0002-7961-2549
Анастасія ПІНДИЧ
КП « ДОКОЛ»
https://orcid.org/0000-0003-0429-5988

Tetyana GRYNKO, Tetyana GVINIASHVILI
Oles Honchar Dnipro National University
Anastasya PINDICH
KP “DOKOL”

  Анотація мовою оригіналу

У статті узагальнено підходи до визначення сутності професійного розвитку персоналу. Визначено роль середнього та молодшого медичного персоналу в системі охорони здоров’я, як важливої складової забезпечення ефективності та результативності її функціонування. Окреслено стан та глобальні тенденції розвитку сестринської справи. Виявлено проблеми та недоліки реалізації безперервного професійного розвитку медичного персоналу в Україні. Проведено дослідження успішного закордонного досвіду професійного розвитку медичних сестер, зокрема за європейською та американською моделями. Виокремлено корисні інструменти для організації безперервного професійного розвитку на основі компетенцій, запозиченими із закордонного досвіду. Висвітлено основні положення теорії From Novice To Expert (від новачка до експерта), розробленої П. Беннер. Запропоновано з метою удосконалення системи безперервного професійного розвитку середнього та молодшого медичного персоналу застосовувати авторську модель П. Беннер «Клінічні сходи, як шлях професійного просування» в закладах охорони здоров’я України.

Ключові слова: розвиток персоналу, середній та молодший медичний персонал, заклади охорони здоров’я, безперервний професійний розвиток медичного персоналу, закордонний досвід.

Розширена анотація англійською мовою

The article summarizes approaches to determining the essence of professional development of personnel. The role of middle and junior medical personnel in the health care system is defined as an important component of ensuring the efficiency and effectiveness of its functioning. The state and global trends in the development of nursing are outlined. The problems and shortcomings of the implementation of continuous professional development of medical personnel in Ukraine have been identified. A research of the successful foreign experience of the professional development of nurses, in particular according to the European and American models, was conducted. Useful tools for organizing continuous professional development based on competencies borrowed from foreign experience are highlighted. The main provisions of the From Novice To Expert theory, developed by P. Benner, are highlighted. In order to improve the system of continuous professional development of middle and junior medical personnel, it is proposed to apply the author’s model P. Benner “Clinical ladder as a way of professional advancement” in health care institutions of Ukraine.

Key words: staff development, middle and junior medical staff, healthcare facilities, continuous professional development of medical staff, foreign experience.

Post Author: Кравчик Юрій

Translate