РОЗВИТОК E-COMMERCE: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД
E-COMMERCE DEVELOPMENT: FOREIGN EXPERIENCE
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-312-6(1)-9
Юлія КОТЕЛЬНИКОВА
Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця
https://orcid.org/0000-0001-6271-6213
e-mail: Iuliiakotelnykova@gmail.com
Iuliia KOTELNIKOVA
Simon Kuznets Kharkiv national university of economics
Анотація мовою оригіналу
Сучасні економічні процеси та системи схильні до впливу двох найважливіших процесів сучасності: цифровізації та глобалізації. Цифровізація надає дедалі більшого впливу всі сфери економіки та її окремі сегменти. Зокрема останніми роками високі темпи зростання демонструє електронна торгівля. У контексті цифровізації економіки посилюється технологічна складова цього сегменту торгівлі: впроваджуються нові інструменти, що підтримують штучний інтелект, аналітику великих даних, автоматизацію бізнес-процесів, розвиваються платформні рішення. Паралельно процеси інтеграції та глобалізації економіки стимулюють появу нових видів, форм продажу та каналів розподілу товарів на глобальному ринку. Однією із таких форм торгівлі є електронна торгівля. В даний час електронна торгівля є одним з сегментів торгової сфери і національної економіки, що найбільш динамічно розвиваються, в цілому будь-якої країни, що характеризують вплив цифрових змін сучасного життя. Водночас із популяризацією електронної комерції та змінами у звичках споживання основних груп споживачів Інтернету, постачальники послуг електронної комерції надають професійні послуги з усіх аспектів транзакцій, ефективно скорочуючи транзакцій ні витрати, що спонукає дедалі більше автономних традиційних підприємств брати участь в електронній торгівлі активно запускаючи інтернет під час трансформації. Для сучасних компаній електронна комерція вже є необхідним рекламним інструментом. Електронна комерція пов’язує в єдиний ланцюжок всі ланки торгового процесу зі своїми учасниками (споживачами, посередниками, виробниками і т.д.), оскільки в неї закладено необхідність дотримання принципів стандартизації, автоматизації бізнес-процесів, що в результаті дає якісний рівень інформації, знижуючи витрати її учасників та перетворюючи весь процес на зручний засіб просування товарів. Електронна торгівля заснована на структурі традиційної комерції, а використання електронних мереж додає їй гнучкості. Використовуючи цифрову інформацію в комп’ютерних мережах, електронна торгівля пропонує принципово нові можливості ведення бізнесу, наприклад, полегшує співробітництво ділових груп, поліпшує зв’язки зі споживачами, знімає обмеження в часі та просторі і т. д.
Ключові слова: електронна торгівля, цифрова економіка, торгівля, форми торгівлі, електронна комерція, дистанційна торгівля.
Розширена анотація англійською мовою
Modern economic processes and systems are subject to the influence of two of the most important modern processes: digitization and globalization. Digitalization is increasingly influencing all spheres of the economy and its individual segments. In particular, e-commerce has shown high growth rates in recent years. In the context of the digitalization of the economy, the technological component of this trade segment is being strengthened: new tools supporting artificial intelligence, big data analytics, automation of business processes are being introduced, and platform solutions are being developed. In parallel, the processes of integration and globalization of the economy stimulate the emergence of new types, forms of sale and distribution channels of goods on the global market. One of these forms of trade is electronic trade. Currently, e-commerce is one of the most dynamically developing segments of the trade sphere and the national economy in any country as a whole, which characterizes the impact of digital changes in modern life. Along with the popularization of e-commerce and changes in the consumption habits of the main groups of Internet consumers, e-commerce service providers provide professional services in all aspects of transactions, effectively reducing transaction costs, which encourages more and more autonomous traditional enterprises to participate in e-commerce by actively launching the Internet during transformation For modern companies, e-commerce is already a necessary advertising tool. Electronic commerce connects all links of the trade process with its participants (consumers, intermediaries, manufacturers, etc.) in a single chain, since it includes the need to adhere to the principles of standardization, automation of business processes, which as a result provides a high-quality level of information, reducing the costs of its participants and turning the whole process into a convenient means of promoting goods. E-commerce is based on the structure of traditional commerce, and the use of electronic networks adds flexibility to it. Using digital information in computer networks, e-commerce offers fundamentally new opportunities for doing business, for example, it facilitates the cooperation of business groups, improves relations with consumers, removes limitations in time and space, etc.
Keywords: e-commerce, digital economy, trade, forms of trade, e-commerce, distance trade