Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

ТЕХНОЛОГІЇ VR/AR ДЛЯ E-LEARNING

VR/AR TECHNOLOGIES FOR E-LEARNING

 Сторінки: 325-328. Номер: №2, 2023 (319)  
Автори:
ЮСКОВИЧ-ЖУКОВСЬКА ВАЛЕНТИНА
Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука
https://orcid.org/0000-0002-4236-1467
e-mail: valivanivna@i.ua
ЯСІНСЬКИЙ АНДРІЙ
Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука
https://orcid.org/0000-0002-1894-1314
e-mail: yasinskiy@meta.ua
ЛОТЮК ЮРІЙ
Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука
https://orcid.org/0000-0001-6696-5583
e-mail: lotyuk@ukr.unet
СОЛОВЕЙ ЛЮДМИЛА
Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука
https://orcid.org/0009-0001-2832-1741
e-mail: lyuda_solovej@ukr.net
YUSKOVYCH-ZHUKOVSKA VALENTINA, YASINSKIIY ANDRIY, LOTIUK YURII, SOLOVEІ LIUDMYLA
Academician Stepan Demianchuk International University of Economics and Humanities, Rivne
DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5732-2023-319-1-325-328

Анотація мовою оригіналу

Стаття присвячена аналізу новітніх інформаційних технологій, процесу віртуалізації світового освітнього простору та впровадженню технологій віртуальної та доповненої реальності в навчальний процес закладів вищої освіти. Виявлено та охарактеризовано взаємозв’язок між реальним та віртуальним освітнім середовищем.
Ключові слова: інформаційні технології, цифрові компетентності, e-learning, віртуальна та доповнена реальність, цифровий освітній простір, Інтернет-середовище.

 Розширена анотація англійською  мовою

The article is devoted to the analysis of the latest information technologies, the process of virtualization of the world educational space and the introduction of virtual and augmented reality technologies into the educational process of higher education institutions. The relationship between the real and virtual educational environment is identified and characterized. Mastery of modern information and communication technologies (ICT) is a prerequisite for a digital society. Modern students are a network generation for which the electronic way of receiving educational information is a component of their life. ICT has become their usual everyday tool, and e-learning gives them access to global educational resources and improves the quality of the educational process as a whole. In e-education, all educational content is presented only in electronic form. A feature of the development of higher education is the use of the latest advances in ICT and the emergence of a new environment – virtual, which transforms the traditional system of higher education into electronic. In many countries around the world, e-learning has become an integral part of modern education. Ukrainian higher education institutions are also moving towards e-learning as one that aims to acquire in-depth professional competencies and knowledge. Virtual reality technologies challenge researchers to increase access to the practical application of these technologies in solving professional problems.
The purpose of the article is to substantiate the feasibility of using the latest digital technologies, namely virtual reality technologies in the educational process of the higher education system of Ukraine. The article uses methods of application of the latest digital technologies, namely virtual reality technologies in the educational process of the higher education system of Ukraine. The main feature of the digital space is its unique opportunities for communication, self-expression and self-determination. The Internet activity of higher education students is accompanied by a number of motives, goals, needs, attitudes, phenomena, knowledge associated with this new environment. There are many useful applications and interesting educational channels through which you can learn something new.
Keywords: information technology, digital competences, e-learning, virtual and augmented reality, digital educational space, Internet environment.

Post Author: Горященко Сергій

Translate