КОНТРОЛЬ І ПІДТРИМКА ЯКОСТІ ОБСЛУГОВУВАННЯ У VoIP МЕРЕЖІ
CONTROL AND SUPPORT OF THE QUALITY OF SERVICE IN THE VoIP NETWORK
Сторінки: 163-166. Номер: №2, 2023 (319)
Автори:
КОВАЛЕНКО ОЛЕКСАНДР.
Національний технічний університет України «Київський Політехнічний Інститут імені Ігоря Сікорського»
https://orcid.org/0000-0003-1663-4799
e-mail: vicnbondarenko@gmail.com
БОНДАРЕНКО ВІКТОР
Національний технічний університет України «Київський Політехнічний Інститут імені Ігоря Сікорського»
https://orcid.org/0000-0002-9237-8187
e-mail: nalbondarenko@gmail.com
БОНДАРЕНКО НАТАЛІЯ
Національний технічний університет України «Київський Політехнічний Інститут імені Ігоря Сікорського»
e-mail: san.kovalenko@gmail.com
OLEKSANDR KOVALENKO
VIKTOR BONDARENKO
NATALIIA BONDARENKO
National Technical University of Ukraine «Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute»
DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5732-2023-319-1-163-166
Анотація мовою оригіналу
Запропоновано підхід до контролю і підтримки якості обслуговування, який полягає у додаванні до моніторингу найбільш використовуваних показників якості ще одного – коефіцієнта ефективності мережі. Коефіцієнт ефективності мережі розроблений для того, щоб виключити поведінку користувачів і краще представляє чисту продуктивність мережі. Моніторинг цього показника підвищує достовірність визначення інтервалу часу, в якому відбувається наближення до критичного моменту динаміки зміни якості обслуговування. Погіршення показників якості обслуговування, яке свідчить про можливість настання критичного моменту, потребує виконання певних адміністративних дій. Одним з варіантів таких дій є запуск алгоритму вибору найкращого маршруту, що керує маршрутизацією викликів. Алгоритм потребує певного обсягу обчислень в реальному часі, що створює додаткове обчислювальне навантаження. Запропонований підхід за рахунок контролю додаткового показника підвищує рівень впевненості в тому, що динаміка змін показників якості потребує додаткових обчислень для зміни маршрутизації, що в свою чергу дозволяє підтримувати якість обслуговування на належному рівні.
Ключові слова: VoIP мережа, якість обслуговування, маршрутизація викликів
Розширена анотація англійською мовою
An approach to the quality of service control and support is proposed, which consists in adding one more indicator to the monitoring of the most used quality indicators – the Network Effectiveness Ratio. The Network Effectiveness Ratio is developed to exclude user behavior and better represent the net performance of the network. Monitoring of this indicator increases the reliability of determining the time interval in which the critical moment of the dynamics of service quality changes is approaching. Missing a critical moment of performance degradation means losing the level of service quality that customers pay for. Therefore, the deterioration of service quality indicators, which indicates the possibility of a critical moment, requires the implementation of certain administrative actions. One of the options for such actions is to run the algorithm for choosing the best route, which controls call routing. The algorithm requires a certain amount of calculations in real time, which creates an additional computational load. The proposed approach due to the control of an additional indicator increases the level of confidence that the dynamics of changes in quality indicators require additional calculations to change routing, which in turn allows support the quality of service at the appropriate level.
Keywords: VoIP network; quality of service; call routing.