Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

ОСОБЛИВОСТІ АДАПТИВНОГО УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНИМИ КОНФЛІКТАМИ В ПУБЛІЧНІЙ ВЛАДІ

FEATURES OF ADAPTIVE MANAGEMENT OF SOCIAL CONFLICTS IN PUBLIC POWER

Cторінки: 261-266. Номер: №2, Том 2, 2022 (304)

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-304-2(2)-41

Роман СТАДНІЙЧУК
ПВНЗ «Херсонський економічно-правовий інститут»
Roman STADNIYCHUK
Private higher educational institution”Kherson economic and Legal Institute”

 Анотація мовою оригіналу

    У статті досліджено особливості адаптивного управління соціальними конфліктами в публічній владі. Конфлікти є неминучими і можуть мати конструктивний або деструктивний характер. Таким чином, управління конфліктами є основною частиною практики, і особливо керівники та менеджери витрачають багато часу на запобігання та втручання в конфлікти всіх видів. Спосіб управління конфліктами відображає ключові елементи організаційної культури або суспільно спільних норм і називається культурою організаційного конфлікту в публічній владі

Соціальний конфлікт можна зрозуміти, якщо використати такі синоніми: зіткнення, напруга, криза, боротьба чи тертя. Незважаючи на те, що ці слова самі по собі неадекватні, у забезпеченні прийнятного визначення вони є повторюваною десятковою частиною типового конфлікту. Важливо відзначити, що активне виявлення конфліктів як засіб отримання інформації вимагає розумного підходу, оскільки це може спровокувати небажану ескалацію конфлікту.

Тому необхідно впровадити відповідні комплексні процедури пом’якшення наслідків соціальних конфліктів. Управління конфліктами має бути адаптоване до конкретних умов. З позитивного боку, розумний підхід до активного врегулювання конфліктів може також сприяти подоланню та врегулюванню соціальних конфліктів Висновок дилеми, властиві процесу оцінки впливу та участі громадськості, такі як парадокс участі громадськості та проблема суспільних благ, вимагають нових підходів до управління конфліктами. Проактивне управління конфліктами, що включає завчасну інформацію про ставлення зацікавлених сторін як потенційне обмеження і завчасне розгляд довгострокових вигод в залежності від типу взаємодії, може виявитися корисним. Більш того, може виявитися корисним зміна поглядів на властивості соціальних конфліктів: зацікавлене ставлення до конфліктних ситуацій, що розглядає їх як цінне джерело інформації, може створити можливості для нових рішень складних проблем в публічній владі.

Ключові слова: особливості,  адаптивне управління, соціальні конфлікти, публічна влада.

 Розширена анотація англійською мовою

     The article examines the features of adaptive management of social conflicts in public power. Conflicts are unavoidable and can be constructive or destructive. Thus, conflict management is a major part of practice, and especially managers and managers spend a lot of time preventing and intervening in conflicts of all kinds. The method of conflict management reflects key elements of organizational culture or socially general norms and is called the culture of organizational conflict in public power

Social conflict can be understood by using the following synonyms: clash, tension, crisis, struggle, or friction. Although these words themselves are inadequate, in providing an acceptable definition, they are a repeating decimal part of a typical conflict. It is important to note that active conflict detection as a means of obtaining information requires a reasonable approach, as this can provoke an undesirable escalation of the conflict.

Therefore, it is necessary to implement appropriate comprehensive procedures for mitigating the consequences of social conflicts. Conflict management should be adapted to specific conditions. Conclusion dilemmas inherent in the process of assessing the impact and participation of the public, such as the paradox of public participation and the problem of public goods, require new approaches to conflict management. Proactive conflict management, which includes early information about stakeholder attitudes as a potential limitation and early consideration of long-term benefits depending on the type of interaction, can be useful. Moreover, it may be useful to change views on the properties of social conflicts: an interested attitude to conflict situations, considering them as a valuable source of information, can create opportunities for new solutions to complex problems in public power.

Keywords: features, adaptive management, social conflicts, public power.

Література

  1. Долинська Л. В., Матяш-Заяц Л. П. Психологія конфлікту: навч. посіб. Київ : Каравела, 2019. 304 с.
  2. Новікова Н. Управління конфліктами в організації: підходи до вирішення та профілактики. Галицький економічний вісник. 2013. № 2. С. 79–83.
  3. Федчун Н. О. Конфлікти в діяльності органів місцевого самоврядування: причини, шляхи розв’язання та прогнозування : автореф. дис. … канд. держ. упр. ; спец. 25.00.04 – місцеве самоврядування; НАДУ при Президентові України. К., 2009
  4. Bekkers, V., Edelenbos, J., & Steijn, B. (Eds.). (2011). Innovation in the public sector. Linking capacity and leadership. Houndmills, UK: Palgrave MacMillan. [Crossref], [Google Scholar]
  5. Berman, E. M., & West, J. P. (2012). Public values in special districts: A survey of managerial commitment. Public Administration Review, 72, 43–54. doi:10.111/j.1540-6210.2011.02477.x [Crossref], [Web of Science ®], [Google Scholar]
  6. Garlet, T.B.; Ribeiro, J.L.D.; Savian, F.S.; Siluk, J.C.M. Paths and barriers to the diffusion of distributed generation of photovoltaic energy in southern Brazil. Sustain. Energy Rev. 2019, 111, 157–169.[CrossRef]
  7. Nascimento, F.M.; Siluk, J.C.M.; Savian, F.S.; Garlet, T.B.; Pinheiro, J.R.; Ramos, C. Factors fo measuring photovoltaic adoption from the perspective of operators. Sustainability 2020, 12, 3184. [CrossRef]
  8. Nikas, A.; Neofytou, H.; Karamaneas, A.; Koasidis, K.; Psarras, J. Sustainable and socially just transition to a postlignite era in Greece: A multi-level perspective. Energy Sources Part B Econ. Plan. Policy 2020, 1–32.
  9. Oji, M. (2009) Niger Delta Citizen Participation in Conflict Management through Involvement in Development Programmes. In: Des Wilson, Ed., Communication Approaches to Peace Building in Nigeria, African Council for Communication Education, Nairobi, 433-455.
  10. Renewables 2020 Global Status Report. Available online: https://www.ren21.net/wp-content/ uploads/2019/05/gsr_2020_full_report_en.pdf (accessed on 31 May 2020).
  11. Urmee, T.; Walker, E.; Bahri, P.A.; Baverstock, G.; Rezvani, S.; Sama, W. Solar water heaters uptake in Australia—Issues and barriers. Energy Technol. Assess. 2018, 30, 11–23. [CrossRef]

 References

  1. Dolyns’ka L. V., Matiash-Zaiats L. P. Psykholohiia konfliktu: navch. posib. Kyiv : Karavela, 2019. 304 s.
  2. Novikova N. Upravlinnia konfliktamy v orhanizatsii: pidkhody do vyrishennia ta profilaktyky. Halyts’kyj ekonomichnyj visnyk. 2013. № 2. S. 79–83.
  3. Fedchun N. O. Konflikty v diial’nosti orhaniv mistsevoho samovriaduvannia: prychyny, shliakhy rozv’iazannia ta prohnozuvannia : avtoref. dys. … kand. derzh. upr. ; spets. 25.00.04 – mistseve samovriaduvannia; NADU pry Prezydentovi Ukrainy. K., 200
  4. Bekkers, V., Edelenbos, J., & Steijn, B. (Eds.). (2011). Innovation in the public sector. Linking capacity and leadership. Houndmills, UK: Palgrave MacMillan. [Crossref], [Google Scholar]
  5. Berman, E. M., & West, J. P. (2012). Public values in special districts: A survey of managerial commitment. Public Administration Review, 72, 43–54. doi:10.111/j.1540-6210.2011.02477.x [Crossref], [Web of Science ®], [Google Scholar]
  6. Garlet, T.B.; Ribeiro, J.L.D.; Savian, F.S.; Siluk, J.C.M. Paths and barriers to the diffusion of distributed generation of photovoltaic energy in southern Brazil. Renew. Sustain. Energy Rev. 2019, 111, 157–169.[CrossRef]
  7. Nascimento, F.M.; Siluk, J.C.M.; Savian, F.S.; Garlet, T.B.; Pinheiro, J.R.; Ramos, C. Factors fo measuring photovoltaic adoption from the perspective of operators. Sustainability 2020, 12, 3184. [CrossRef]
  8. Nikas, A.; Neofytou, H.; Karamaneas, A.; Koasidis, K.; Psarras, J. Sustainable and socially just transition to a postlignite era in Greece: A multi-level perspective. Energy Sources Part B Econ. Plan. Policy 2020, 1–32.
  9. Oji, M. (2009) Niger Delta Citizen Participation in Conflict Management through Involvement in Development Programmes. In: Des Wilson, Ed., Communication Approaches to Peace Building in Nigeria, African Council for Communication Education, Nairobi, 433-455.
  10. REN21. Renewables 2020 Global Status Report. Available online: https://www.ren21.net/wp-content/ uploads/2019/05/gsr_2020_full_report_en.pdf (accessed on 31 May 2020).
  11. Urmee, T.; Walker, E.; Bahri, P.A.; Baverstock, G.; Rezvani, S.; Sama, W. Solar water heaters uptake in Australia—Issues and barriers. Sustain. Energy Technol. Assess. 2018, 30, 11–23. [CrossRef]

Post Author: Кравчик Юрій

Translate