ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТОК ФІНАНСОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЗАКЛАДУ СФЕРИ ТУРИЗМУ ТА ГОСТИННОСТІ
FORMATION AND DEVELOPMENT OF THE FINANCIAL POTENTIAL OF TOURISM AND HOSPITALITY INSTITUTION
Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2023. №3 (318). C. 418-422
Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences. 2023. Volume 318, №3. pp. 418-422
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-318-3-65
Олена ЮДІНА
Університет митної справи та фінансів
https://orcid.org/0000-0002-6520-3146
Наталія СТЕБЛЮК
Університет митної справи та фінансів
https://orcid.org/0000-0002-6520-3146
Сергій ІВАНЦОВ
Університет митної справи та фінансів
https://orcid.org/0000-0002-8715-0778
Дар’я ВАСЬКОВА
Університет митної справи та фінансів
https://orcid.org/0009-0000-6958-7602
Olena YUDINA, Nataliia STEBLIUK, Serhii IVANTSOV, Darya VASKOVA
University of Customs and Finance
Анотація мовою оригіналу
В статті висвітлено особливості формування та розвитку фінансового потенціалу закладу сфери туризму та гостинності. Метою дослідження постало вивчення теоретичних та методичних засад формування та розвитку фінансового потенціалу закладу сфери туризму та гостинності. Визначено фінансову модель закладу сфери туризму та гостинності (ресторану), яка є ключовим інструментом управління його фінансовим потенціалом. Розраховано точку беззбитковості, яка є важливим показником для бізнесу. Встановлено, що обґрунтування бізнес-ідеї є важливим кроком для забезпечення успіху у відкритті закладу сфери туризму та гостинності та розвитку його фінансового потенціалу. Поряд з обґрунтуванням фінансової стійкості та ринкового попиту, обґрунтування бізнес-ідеї закладу сфери туризму та гостинності також включає в себе аналіз операційних аспектів. Це охоплює вивчення локації, організаційної структури, постачальницького ланцюжка, потенційних проблем та викликів, пов’язаних з управлінням персоналом, забезпеченням високої якості обслуговування. Обґрунтування цих аспектів допомагає зрозуміти, як забезпечити ефективну та прибуткову роботу закладу сфери туризму та гостинності, залучити та задовольнити клієнтів, а також забезпечити високу репутацію та конкурентоспроможність на ринку.
Ключові слова: фінансовий потенціал, заклад, сфера туризму та гостинності, формування, розвиток, бізнес-ідея
Розширена анотація англійською мовою
The article highlights the peculiarities of the formation and development of the financial potential of an institution in the field of tourism and hospitality. The purpose of the study was to study the theoretical and methodological foundations of the formation and development of the financial potential of an institution in the field of tourism and hospitality. The financial model of the institution of tourism and hospitality (restaurant), which is a key tool for managing the institution’s financial potential, has been determined. The break-even point is calculated, which is an important indicator for business. It has been established that substantiating a business idea is an important step to ensure success in opening a tourism and hospitality establishment and developing its financial potential. Along with the justification of financial stability and market demand, the justification of the business idea of the institution also includes the analysis of operational aspects. This includes studying the location, organizational structure, supply chain, potential problems and challenges related to personnel management, menu development and ensuring high quality service. The justification of these aspects helps to understand how to ensure efficient and profitable operation of the institution, to attract and satisfy customers, as well as to ensure a high reputation and competitiveness in the market.
Keywords: financial potential, institution, tourism and hospitality sphere, formation, development, business idea