ЯКІСТЬ ПОСЛУГ МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ – АКТУАЛЬНА ПРОБЛЕМА УПРАВЛІННЯ ОХОРОНОЮ ЗДОРОВ’Я
QUALITY OF SERVICES OF MEDICAL INSTITUTIONS – AN ACTUAL PROBLEM OF HEALTHCARE MANAGEMENT
Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2023. №4 (320). C. 259-264
Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences. 2023. Volume 318, №4. pp. 259-264
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-320-4-38
Сергій КАЛІНІЧЕНКО
ДНП «Центр Тестування» МОЗ України
https://orcid.org/0000-0003-3958-4763
Лілія ХАРЧЕВНІКОВА
Державний біотехнологічний університет
https://orcid.org/0000-0002-2571-8612
Андрій АВРЯТА
Державний біотехнологічний університет
https://orcid.org/0000-0002-5100-2298
Ігор ОЛІЙНИК
Приватний вищий навчальний заклад «Європейський університет»
https://orcid.org/0009-0005-8403-4252
e-mail: lesya.oleinik@ukr.net
Sergiy KALINICHENKO
The State Non-Profit Enterprise Testing Board, the Ministry of Public Health of Ukraine
Liliia KHARCHEVNIKOVA
State Biotechnological University
Andrii AVRIATA
State Biotechnological University
Ihor OLIINYK
Private Higher Educational Establishment «European University»
Анотація мовою оригіналу
В умовах сучасної соціально-економічної обстановки, реформ охорони здоров’я, нового конкурентного середовища медичні організації шукають способи підвищення якості послуг та ефективності своєї діяльності. Очевидно, що між якістю управління та ефективністю управління існує пряма залежність. Якість це один із факторів, який визначає ефективність медичної послуги та є найважливішим фактором збільшення частки ринку, сприяє стійкості в конкурентних умовах в умовах обмеженого фінансування та стрімкої зміни зовнішнього оточення, що сприяє зниженню витрат, що сприяє загалом підвищенню ефективності медичної діяльності. Дані права громадян закріплені в Конституції, що доводить їхню важливість для суспільства та держави, але потім вони наповнюються особливим змістом, підпадаючи під галузеве регулювання. Інститути охорони здорової та медично-соціальної допомоги є комплексними, що охоплюють норми права, які закріплюють, регулюють та захищають належність цих прав конкретним особам (норми цивільного, адміністративного, кримінального, екологічного тощо). Якість медичної допомоги є основною цільовою функцією, а також критерієм діяльності системи охорони здоров’я від нижньої ланки до верхньої Міністерства охорони здоров’я. Якість забезпечується усіма складовими системи охорони здоров’я: матеріально-технічним забезпеченням, кадровими, науковими, організаційними, фінансовими, інформаційними ресурсами. Результат роботи системи охорони здоров’я визначається її побудовою, функціонуванням, порядком взаємодії елементів. З цього випливає, що основою покращення якості є зміна самої системи. Підтримувати та покращувати результат діяльності системи у процесі реформування можуть керуючі структури та механізми.
Ключові слова: охорона здоров’я, управління, якість, система, послуги.
Розширена анотація англійською мовою
In the conditions of the modern socio-economic situation, health care reforms, and a new competitive environment, medical organizations are looking for ways to improve the quality of services and the efficiency of their activities. It is obvious that there is a direct relationship between the quality of management and the effectiveness of management. Quality is one of the factors that determines the effectiveness of a medical service and is the most important factor in increasing market share, contributes to sustainability in competitive conditions in conditions of limited funding and rapid changes in the external environment, which helps to reduce costs, which contributes to the overall increase in the efficiency of medical activity. These rights of citizens are enshrined in the Constitution, which proves their importance for society and the state, but then they are filled with a special meaning, subject to industry regulation. Institutes of health care and medical and social care are complex, covering legal norms that establish, regulate and protect the ownership of these rights to specific persons (civil, administrative, criminal, environmental norms, etc.). The quality of medical care is the main target function, as well as the criterion of the health care system’s activity from the lower level to the top of the Ministry of Health. Quality is ensured by all components of the health care system: material and technical support, personnel, scientific, organizational, financial, and informational resources. The result of the health care system is determined by its construction, functioning, order of interaction of elements. It follows that the basis of quality improvement is a change in the system itself. Management structures and mechanisms can support and improve the performance of the system during the reform process.
Keywords: health care, management, quality, system, services.