Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

COMPETITIVE MODEL PROPOSAL FOR THE AZERBAIJAN WINE INDUSTRY: TALENT-BASED ORGANIZATIONAL MODEL

КОНКУРЕНТНА МОДЕЛЬНА ПРОПОЗИЦІЯ ДЛЯ АЗЕРБАЙДЖАНСЬКОЇ ВИННОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ: ОРГАНІЗАЦІЙНА МОДЕЛЬ, НА ОСНОВІ ГЛИБИННОГО АНАЛІЗУ

Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2023. №6 (324). C. 320-333
Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences. 2023. Volume 324, №6. pp. 320-333

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-324-6-53

Intiqam BASHIROV
Baku Engineering University
https://orcid.org/0009-0007-1365-7967
e-mail: ibesirov@beu.edu.a

Інтигам БАШИРОВ
Бакинський Інженерний Університет

 Анотація мовою оригіналу

The main aim of this study is to develop a talent-based model proposition in line with the resource-based approach by assessing the strategic position of Azerbaijan’s wine industry, which is globally recognized as an important wine producing country.

It is noted that in the context of very important changes and events taking place in the world today, the phenomenon of competition expresses competition in all spheres of life and day by day increases its intensity and challenges modern business.

Methods and methodologies. The article widely uses methods of comparative analysis of the experience of foreign countries, analysis of statistical dynamics, and in-depth analyzes of economic growth in a competitive environment.

Novelty in the article. The author notes that in order for businesses to compete and, moreover, achieve sustainable competitive advantage, they need to understand that the basis of competition has changed, and accordingly everyone must reconsider their approaches and define a new road map for themselves as strategic support with new methods in management. This new understanding of strategy allows companies to be unique, inimitable and responsive to define their strategy and prepare action plans to meet changing customer needs, create customer value and provide quality and low-cost products and services.

Conclusions. The author emphasizes that businesses now realize that it is impossible to compete and survive using old methods. It is noted that the resource-based view is used as a new approach, which involves the harmonization of resources and business capabilities with their external environment to produce unique products and services.

Azerbaijani wine industry businesses that can redefine their boundaries and develop external relationships using a talent-based model can expand their reach and influence to new groups of employees and entrepreneurs. In this way, Azerbaijani wine industry enterprises can create great new opportunities and offer these groups opportunities to participate in the global economy. This perspective, which sheds light on the dominant organizational logic of powerful players who influence or share the behavior of others, includes foreign competitors, suppliers and employees in the global economy. In this regard, it is very important for the Azerbaijani wine industry to have a good understanding of the interaction between global and local dynamics.

Key words: resource-based approach, competitiveness, strategy, talent-based organizational model, Azerbaijani wine industry.

Розширена анотація англійською мовою

Основна мета даного дослідження – розробити модельну пропозицію, що ґрунтується на талантах, відповідно до підходу, заснованого на ресурсах, шляхом оцінки стратегічного стану підприємств виноробної промисловості Азербайджану, які в усьому світі визнані важливою країною-виробником вина.

Зазначається, що в контексті сьогодні дуже важливих змін і подій, що відбувається в світі, явище конкуренції виражає конкуренцію у всіх сферах життя і з кожним днем збільшує її інтенсивність, кидає виклик сучасному бізнесу.

Методи та методології. У статті широко користуються методи порівняльного аналізу досвіду розвинених країн, аналіз статистичної динаміки, глибинні аналізи економічного зростання умовах конкуренції.

Новизна у статті. Автор зазначає, що підприємства щоб могли конкурувати і, більше того, досягати стійкої конкурентної переваги, їм необхідно зрозуміти, що основа конкуренції змінилася, і відповідним чином всі повинні переглянути свої підходи та визначити для себе нову дорожню карту як стратегічну підтримку з новими методами управлінні. Це нове розуміння стратегії дозволяє компаніям бути унікальними, неповторними та оперативними для визначення своєї стратегії та готувати плани дій, задовольняючи мінливі потреби клієнтів, створюючи споживчу цінність та надаючи якісні та недорогі продукти та послуги.

Висновки. Автор підкреслює, що тепер бізнес усвідомлює, що неможливо конкурувати та вижити, використовуючи старі методи. Зазначається, що ресурсно-орієнтоване уявлення використовується як новий підхід, який передбачає гармонізацію ресурсів та можливостей бізнесу з їх довкіллям для виробництва унікальних продуктів та послуг.

Підприємства виноробної галузі Азербайджану, які зможуть перевизначити свої межі та розвивати зовнішні зв’язки, застосовуючи модель, засновану на талантах, можуть розширити свою діяльність та вплив на нові групи співробітників та підприємців. Таким чином, азербайджанські підприємства виноробної галузі можуть створити нові великі можливості та запропонувати цим групам можливості для участі у світовій економіці. Ця точка зору, що проливає світло на домінуючу організаційну логіку впливових гравців, які впливають або поділяють поведінку інших, включає іноземних конкурентів, постачальників та співробітників у глобальній економіці. У цьому відношенні для підприємств виноробної галузі Азербайджану дуже важливо добре розуміти взаємодію між глобальною та місцевою динамікою.

Ключові слова: підхід, що ґрунтується на ресурсах, конкурентоспроможність, стратегія, організаційна модель, заснована на талантах, виноробна промисловість Азербайджану.

Post Author: Кравчик Юрій

Translate