ВИКОРИСТАННЯ ВІДКРИТИХ ДЖЕРЕЛ ІНФОРМАЦІЇ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ДІЛОВОЇ РЕПУТАЦІЇ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ: ВІТЧИЗНЯНИЙ ДОСВІД
USE OF OPEN SOURCES OF INFORMATION TO STUDY THE BUSINESS REPUTATION OF BUSINESS ENTITIES: DOMESTIC EXPERIENCE
Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2023. №6 (324). C. 340-349
Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences. 2023. Volume 324, №6. pp. 340-349
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-324-6-55
Ігор КОРЖЕВСЬКИЙ
Університет економіки та права «КРОК»
https://orcid.org/0000-0003-3012-0735
Igor KORZHEVSKYI
University “KROK”
Анотація мовою оригіналу
Економічні перетворення в національній і світовій економіці, поширення кризових явищ загострюють конкурентну боротьбу на ринку. В сучасних умовах суб’єкти господарювання вже давно зрозуміли, що вони не можуть собі дозволити зволікати і чекати наслідків, коли зіткнуться із погіршенням чи втратою ділової репутації серед певного кола контактних груп. Крім того, варто враховувати, що відбувається динамічний приріст інтернет-аудиторії та наочне зміщення комунікацій в онлайн-сферу. Тому, важливе значення для стабільного становища суб’єктів господарювання відіграє ділова репутація, яка дозволяє підтримувати рівень попиту на продукцію виробників, зберігати ділові зв’язки, залучати інвестиції тощо. Крім того, сьогодні для суб’єктів господарювання ведення важливим елементом є ділова репутація., адже це має значення головним чином для суспільства, адже саме воно є головним і неупередженим суб’єктом її оцінки. Ділова репутація ‒ повноправний нематеріальний актив і тому формування, управління нею та використання в якості інструмента забезпечення конкурентних переваг на ринку за умов жорсткої конкуренції, стає дедалі більш актуальним. Разом з тим, функціонування будь-якого суб’єкта господарювання, з моменту заснування, формує його репутацію на ринку серед покупців, постачальників, інвесторів та інших контрагентів. Позитивна ділова репутація сприяє швидкому розвитку підприємства, шляхом нарощення кількості потенційних споживачів, збільшення обсягів продажу, а відтак, − частки підприємства в загальній ємності ринку. Таким чином, поняття «ділової репутації» не є абстрактним, оскільки, насамперед, позначається позитивними ефектами в процесі її діяльності та супроводжується відповідними витратами на її формування та утримання на певному рівні. За таких умов можна стверджувати, що розроблення і застосування дієвих способів конструювання репутації відповідно до поставлених цілей і завдань репутаційного менеджменту має стратегічно важливе значення у діяльності суб’єкта господарювання. А головним завданням вищого менеджменту будь-якого суб’єкта господарювання важливим стає формування ефективного механізму управління репутаційними активами на кожному етапі життєвого циклу бізнесу, що у підсумку дасть змогу досягти конкурентної переваги на ринку і, як наслідок, стабільного функціонування на перспективу.
Ключові слова: відкриті джерела інформації, ділова репутація, суб’єкт господарювання, конкурентна перевага, управління інформацією та комунікаціями, менеджмент.
Розширена анотація англійською мовою
Economic transformations in the national and global economy and the spread of crisis phenomena are intensifying competition in the market. In today’s environment, business entities have long realized that they cannot afford to delay and wait for the consequences when faced with a deterioration or loss of business reputation among a certain circle of contact groups. In addition, it should be borne in mind that there is a dynamic growth of the Internet audience and a clear shift of communications to the online sphere. Therefore, business reputation plays an important role in the stable position of business entities, which allows them to maintain the level of demand for their products, maintain business relations, attract investments, etc. In addition, business reputation is an important element for business entities today, as it is important primarily for society, as it is the main and impartial subject of its assessment. Business reputation is a full-fledged intangible asset, and therefore the formation, management and use of it as a tool to ensure competitive advantages in the market in a highly competitive environment is becoming increasingly important. At the same time, the operation of any business entity, from the moment of its foundation, forms its reputation in the market among buyers, suppliers, investors and other counterparties. A positive business reputation contributes to the rapid development of an enterprise by increasing the number of potential customers, increasing sales, and, consequently, the company’s share in the total market capacity. Thus, the concept of “business reputation” is not abstract, as it is primarily characterized by positive effects in the course of its activities and is accompanied by the corresponding costs of its formation and maintenance at a certain level. Under such conditions, it can be argued that the development and application of effective methods of constructing reputation in accordance with the goals and objectives of reputation management is of strategic importance in the activities of a business entity. And the main task of the top management of any business entity is to form an effective mechanism for managing reputational assets at each stage of the business life cycle, which will ultimately allow achieving a competitive advantage in the market and, as a result, stable functioning in the future.
Key words: open sources of information, business reputation, business entity, competitive advantage, information and communication management, management.