Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

МАРКЕТИНГОВІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ВІТЧИЗНЯНОГО РИНКУ ДИТЯЧОГО ТА МОЛОДІЖНОГО ОДЯГУ

MARKETING TRENDS OF DEVELOPMENT OF THE DOMESTIC MARKET OF CHILDREN’S AND YOUTH CLOTHES

Сторінки: 175-178. Номер: №5, 2020 (286)

Автори:
РОМАНОВА А. В., РЕШМІДІЛОВА С. Л.
Хмельницький національний університет

ROMANOVA A., RESHMIDILOVA S.
Khmelnytskyi National University

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2020-286-5-31
Надійшла / Paper received : 19.08.2020
Надрукована / Paper Printed : 02-05.11.2020

 Анотація мовою оригіналу

У статті визначено особливості ринку дитячого та молодіжного одягу. Встановлено категорії споживачів дитячого та молодіжного одягу, а також особливості їх поведінки на ринку одягу. Обґрунтовано принципи поділу споживачів дитячого та молодіжного одягу, здійснено сегментацію за віковими критеріями споживачів. Здійснено дослідження фактичних вимог до дитячого та молодіжного одягу. Виявлено найбільших виробників дитячого та молодіжного одягу. Представлено аналіз тенденцій розвитку вітчизняного ринку дитячого одягу та молодіжного одягу.
Ключові слова: дитячий одяг, молодіжний одяг, найбільші виробники дитячого та молодіжного одягу, поведінка споживачів на ринку одягу.

 Розширена анотація англійською мовою

The market of children’s clothing is part of the market of children’s goods and services, the volume of which experts estimate at 14-15 billion dollars, while its potential is 20 – 25 billion dollars. A significant part of this turnover is accounted for by the production and sale of children’s clothing. The development of the market of children’s and youth clothing is accompanied by an active growth of competition between manufacturers and foreign suppliers. The relevance of this topic is determined by the active development of the children’s clothing market in Ukraine. According to statistics, the volume of the market of children’s and youth clothing in Ukraine is about 24 billion UAH, and this figure increases annually by 15-20%. Due to the need to frequently update children’s wardrobe, the demand for it remains stable.

The article analyzes the features of the market of children’s and youth clothing, trends in the market of children’s clothing. Consumers of children’s and young clothes, as well as their behavior in the clothing market are studied. Within the framework of the general principles of distribution of consumers of children’s and youth clothing, segmentation according to age criteria of consumers was carried out. There is also no need to spend less research on the actual needs of children’s and young clothes in the clothing market. The article considers and analyzes the largest manufacturers of children’s clothing for young clothes. The pricing policy of each of the brands is also analyzed, namely the average price per unit of production and comparison with other brands. The article examines the market of children’s and youth clothing in Khmelnytsky region and the peculiarities of its development and prospects. It also characterizes the state of the market of children’s and youth clothing at the moment. In addition to the analysis of consumers in the clothing market, the articles present a marketing analysis of the market of children’s and youth clothing.
Key words: children’s clothing, youth clothing, the largest manufacturers of children’s and youth clothing, consumer behavior in the clothing market.

 References

  1. 1. Analiz rynku dytiachykh tovariv [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : https://koloro.ua/ua/blog/issledovaniya/Analiz-rynka-detskich-tovarov.html
  2. Asortyment dytiachoho odiahu [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : http://detkam.in.ua/asortiment-dityachogo-odyagu.html
  3. Rynok dytiachykh tovariv [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : http://www.bconsult.obedaem.od.ua/articles/runok_detskih_tovarov/
  4. Statystyka narodzhuvanosti v Ukrainy [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : https://biz.liga.net/all/all/article/rojdaemost-v-ukraine-ustanovila-antirekord-ili-demografichkskaya-katastrofa-v-5-grafikah
  5. Yak rozvyvaietsia rynok dytiachykh tovariv [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : http://retailers.ua/news/spetsproektyi/6318-kak-razvivaetsya-ryinok-detskih-tovarov-v-ecommerce

Post Author: npetliaks

Translate