Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

КОНЦЕПТ ФАКТОРІВ, ЩО ВИЗНАЧАЮТЬ ІНВЕСТИЦІЙНУ ПРИВАБЛИВІСТЬ РЕГІОНУ

THE CONCEPT OF FACTORS THAT DETERMINE THE INVESTMENT ATTRACTIVENESS OF THE REGION

Сторінки: 216-220. Номер: №6, 2020 (288)

Автори:
Бушинський Є. В.
Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

Bushynskiy Y.
Vasyl Stefanyk Precarpathian National University

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2020-288-6-36
Надійшла / Paper received : 24.10.2020
Надрукована / Paper Printed : 04.01.2021

Анотація мовою оригіналу

Обґрунтовано, що на рішення інвесторів впливає цілий ряд суб’єктивних факторів, які достатньо складно виміряти, при цьому вони виражають індивідуальну систему преференцій, частково визначену знаннями інвестора, включаючи імідж регіону. Запропоновано під час аналізу інвестиційної привабливості регіону визначати саме реальну інвестиційну привабливість, що слід трактувати з позиції  «популярності» інвестування в певну сферу. Оскільки регіон здатен поглинати фінансовий та фізичний капітал у формі інвестицій, то визначення шляхом аналізу вартості інвестицій у підприємства або припливу прямих іноземних інвестицій дозволило встановити недолік цього підходу як можливість аналізувати привабливість на основі здійснених інвестицій в ex post термінах, на відміну від підходу ex ante. Це дозволило встановити також, що реальну інвестиційну привабливість можна оцінити на основі минулих інвестицій і таким чином вибрати регіон, який залучив найбільше з них, а також відносно можна вказати симптоматичні змінні, збільшення яких буде свідчити про зростаючу привабливість. Запропоновано за характером впливу фактори локації поділяти на «жорсткі» та «м’які», що відповідно дозволить за першими ідентифікувати безпосередньо з витратами на ведення бізнесу та досяжним доходом й за другими – суб’єктивні почуття інвесторів та їх внутрішню систему цінностей.
Ключові слова: інвестиційна привабливість, регіон, фактори, оцінювання.

Розширена анотація англійською мовою

The different characteristics that describe individual regions lead to significant differences in the ability to raise capital in the form of investment in the regional structure. This is largely determined by factors that are taken into account in the process of localization of investment by potential investors (also from abroad), more broadly identified with localization factors or synthesized using the index of investment attractiveness.
It was substantiated that investors ’decisions are influenced by a number of subjective factors that are quite difficult to measure, and they express an individual system of preferences, partly determined by the investor’s knowledge, including the image of the region. It was proposed during the analysis of investment attractiveness of the region to determine the real investment attractiveness, which should be interpreted from the standpoint of  “popularity” of investing in a particular sphere. Since the region is able to absorb financial and physical capital in the form of investment, the definition by analyzing the value of investment in enterprises or foreign direct investment allowed to identify the disadvantage of this approach as an opportunity to analyze attractiveness based on ex post investment in contrast to the ex ante approach. It also established that the real investment attractiveness can be assessed on the basis of past investments and thus select the region that attracted the most of them, and relatively symptomatic variables can be indicated, the increase of which will indicate increasing attractiveness. It was proposed to divide location factors into “hard” and “soft” by the nature of the impact, which correspondently will allow identifying directly with the cost of doing business and income and – the subjective feelings of investors and their internal value system.
Key words: investment attractiveness, region, factors, estimation.

References

  1. Davydenko N. M. Otsinka investytsiinoi pryvablyvosti rehionu v umovakh suchasnykh vyklykiv. Ekonomichnyi forum. 2017. №2. S. 86-93.
  2. Leshchuk H. V. Investytsiinyi rozvytok suchasnoi rehionalnoi infrastruktury. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo. 2017. Vyp. 12(1). S. 183-186.
  3. Fedorov H. O. Metodolohiia otsinky investytsiinoi pryvablyvosti: rehionalnyi aspekt. Aktualni problemy derzhavnoho upravlinnia zb. nauk. pr. 2018. Vyp. 2 (74). S. 50–54.
  4. Topalov S. A., Seleznova K. S. Formuvannia investytsiinoi pryvablyvosti pidpryiemstv. Visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii. 2014. S. 130–139.
  5. Honcharov V.M., Bilousova M.M. Investytsiina pryvablyvist pidpryiemstva: sutnist ta faktory vplyvu. URL: https://www.pdaa.edu.ua/sites/default/files/nppdaa/4…/31.pdf
  6. Popova Yu. M. Marketynhovi instrumenty otsiniuvannia investytsiinoi pryvablyvosti rehionu. Ekonomika i rehion. 2016. 1. S. 71-76.
  7. Uvarova T. V., Levshenko O. S., Poryvai O. V., Rybydailo A. A., Bobrov S. V. Model protsesno-oriientovanoi otsinky efektyvnosti vprovadzhennia informatsiinykh tekhnolohii dlia polipshennia upravlinnia administratyvno-hospodarchymy protsessamy. Zbirnyk naukovykh prats Tsentru voienno-stratehichnykh doslidzhen Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy imeni Ivana Cherniakhovskoho. 2014. № 1. S. 96-103.

Post Author: npetliaks

Translate