Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

ЕЛЕКТРОННА ТОРГІВЛЯ І ЇЇ ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ РОЗВИТКУ БІЗНЕСУ

E-COMMERCE IN BUSINESS DEVELOPMENT

Сторінки: 210-213. Номер: №1, 2021 (290)

Автори:
БОКОВЕЦЬ В. В., ДАВИДЮК Л. П.
Вінницький торговельно-економічний інститут
Київського національного торговельно-економічного університету

BOKOVETS V., Davydyuk L.
Vinnytsia Institute of Trade and Economics of
Kiev National University of Trade and Economics

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2021-290-1-37
Надійшла / Paper received : 16.01.2021
Надрукована / Paper Printed : 05.03.2021

Анотація мовою оригіналу

У статті розкрито передумови розвитку електронної торгівлі, досліджено значення розвитку бізнесу за допомогою електронної торгівлі.  Зазначено, що дослідження цієї теми є особливо актуальним, так як однією з найбільш значних змін, яку зараз переживає світ бізнесу, є прогресивний розвиток та впровадження електронної торгівлі. З урахуванням стрімкого розвитку web- та інтернет-технологій, електронна торгівля нарощує обсяги у світовому масштабі і формується як окрема галузь економіки. Розвиток технологій, Інтернету та глобалізація цього процесу значно  вплинули на міжнародну торгівлю. Проаналізовано найбільші регіони електронної торгівлі, компанії, які реалізують e-commerce; частка онлайн замовлень в Україні.

Ключові слова: технології, глобалізація, e-commerce, інтернет торгівля, онлайн.

Розширена анотація англійською мовою

The globalization of the global market creates new opportunities to facilitate doing business online. Every day, more and more companies around the world are implementing e-commerce tools, which allows them to attract new customers and, consequently, increase profits. The sphere of trade relations, which is actively moving into the online world, is no exception. That is why the study of the current state of development of e-commerce is relevant.

The article reveals the prerequisites for the development of e-commerce, explores the importance of business development through e-commerce. It is noted that the study of this topic is especially relevant because, one of the most significant changes that the world of business is currently experiencing is the progressive development and implementation of e-commerce. Given the rapid development of web and Internet technologies, e-commerce is growing worldwide and is emerging as a separate sector of the economy. The development of technology, the Internet and the globalization of this process have significantly affected international trade. The largest regions of e-commerce, companies selling e-commerce are analyzed; share of online orders in Ukraine.

Keywords: technologies, globalization, e-commerce, e-commerce, online.

References

  1. Khurana A., (2019). Advantages of E-commerce Over Traditional Retail. Аvailable at : https://www.thebalancesmb.com /advantagesof-ecommerce-1141610 (available April 2021)
  2. Panasiuk T.S., Skrypnyk N.Ie. (2018) Osoblyvosti rozvytku internet-torhivli u svitovomu prostori. [Features of the development of Internet commerce in the world]. Аvailable at : ww.easterneurope-ebm.in.ua/journal/17_ 2018/56.pdf (available April 2021)
  3. Global E-Commerce Market places Report: Аvailable at www.businesswire.com/news/home/20180321006098/en/Global-E-CommerceMarketplaces-Report-2018-global-online (available April 2021)
  4. Herpin T. The TOP 10 e-commerce markets you should target in the world. Аvailable at: www. ecommerce-nation.com/the-top-10-e-commerce-markets-you-should-target-in-the-world (available April 2021)
  5. Ryteil-2020: Yak pandemiia vplynula na rozvytok torhivli u sviti ta v Ukraini. Аvailable at: https://investory.news/ritejl-2020-yak-pandemiya-vplinula-na-rozvitok-torgivli-u-sviti-ta-v-ukraini/ (available April 2021)
  6. SVITOVYI E-COMMERCE I M-COMMERCE – STATYSTYKA I FAKTY ELEKTRONNOI KOMERTsII. Аvailable at: 2020//marketer.ua/ua/e-commerce-worldwide-statistics-facts (available April 2021)
  7. Strategichne upravlinnia (Strategic management): navch. posib. / V.V. Bokovec, V.V. Shved. Vinnica: VFEU. 2012. 149 p.

Post Author: Кравчик Юрій

Translate