Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

ЕЛЕКТРОННА КОМЕРЦІЯ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ МАРКЕТИНГОВИЙ ІНСТРУМЕНТ

ELECTRONIC COMMERCE AS AN EFFECTIVE MARKETING TOOL

Сторінки: 93-100. Номер: №3, 2021 (294)

Автори:
Турчин Л. Я.
ORCID ID:  0000-0001-62381812
Західноукраїнський національний університет

Liuba Turchyn
West Ukrainian National University

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2021-294-3-15
Надійшла / Paper received : 20.02.2021
Надрукована / Paper Printed : 10.03.2021

Анотація мовою оригіналу

      У статті розглянуто значення електронної комерції в сучасних умовах ринку. Електронна комерція є величезною частиною всієї економіки і є життєво важливою для підприємств, які продають свою продукцію чи послуги в Інтернеті. Вона надає підприємствам можливість охопити більше клієнтів, ніж традиційна роздрібна торгівля. Оскільки так багато людей роблять покупки в Інтернеті, це найшвидший ринок роздрібної торгівлі. Розкрито основну мету інтернет-маркетингу. Завдяки високій пропускній здатності інформаційного потоку система (Інтернет) є головною ланкою в обміні товарами, послугами та інформацією сьогодні. Майже всі суб’єкти господарювання у світі зосереджуються на вдосконаленні інтернет-зв’язків для підвищення ефективності підприємницької діяльності. Для багатьох підприємців інтернет є основним способом розповсюдження інформації про свою продукцію та запрошень до співпраці. Обґрунтовано місце та роль електронної комерції як ефективного маркетингового інструменту.
      Ключові слова: маркетинг, електронна комерція, маркетинговий інструмент, Інтернет, інтернет-маркетинг.

Розширена анотація англійською мовою

     The article considers the importance of e-commerce in modern market conditions. E-commerce is a huge part of the whole economy and is vital for businesses that sell their products or services online. It gives businesses the ability to reach more customers than traditional retailers. Because so many people shop online, this is the fastest retail market.
The main purpose of Internet marketing is revealed. Due to the high bandwidth of the information flow, the system (Internet) is the main link in the exchange of goods, services and information today. Almost all businesses in the world are focused on improving Internet connections to increase the efficiency of business. For many entrepreneurs, the Internet is the main way to spread information about their products and invitations to cooperate.
The place and role of e-commerce as an effective marketing tool are substantiated. The leading countries that have achieved the greatest success in the field of e-commerce include: China, the United States, the United Kingdom, Japan, Germany, France, South Korea, Canada, Brazil. According to various estimates, about 70% of the population of Ukraine uses the Internet. A year ago, this figure was 60%, ie during the pandemic, the level of Internet use increased significantly. Almost 33% of the adult population regularly shop online. This audience is growing gradually, but it is important to note that we are talking about regular online purchases. Virtually all Internet users have already had the experience of at least some online shopping. The COVID-19 pandemic has shaken economic markets and dramatically changed the daily lives of many people and companies around the world. It is difficult to find any aspect of human life that would not suffer, the corona crisis has changed the world of e-commerce. As millions of people stayed home in early 2020 to curb the spread of the virus, digital channels have become the most popular choice of replacement for crowded stores and personal shopping. Thus, e-commerce is a global phenomenon that is growing at a healthy pace in almost every country. And in a global economy and crisis, e-commerce has become one of the most important components, a strong catalyst for economic development and an effective marketing tool in today’s volatile market conditions.
     Keywords: marketing, e-commerce, marketing tool, Internet, Internet marketing.

Post Author: Кравчик Юрій

Translate