Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

ОСОБЛИВОСТІ ТРАНСФОРМАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ

FEATURES OF TRANSFORMATION OF HOTEL BUSINESS ENTERPRISES

Сторінки: 122-129. Номер: №4, Том 3, 2020 (284)

Автори:
ГАПОНЕНКО С. О.
Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

Svitlana Haponenko
Oles Honchar Dnipro National Universiti, Dnipro, Ukraine

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2020-284-4(3)-19
Надійшла / Paper received : 22.07.2020
Надрукована / Paper Printed : 28.09.2020

Анотація мовою оригіналу

      У кожній країні світу різною мірою функціонує готельний бізнес. Немає жодної держави, яка б не мала готелів чи інших засобів розміщення. У цілому світовий сучасний ринок готельних послуг можна вважати розвиненим, існують різні категорії засобів розміщення та, зокрема, готелів, які забезпечують потреби у проживанні як населення даної країни, так і іноземних гостей. Готельний бізнес нерозривно пов’язаний із туристичною сферою, тому якщо відбувається зниження туристичної активності, ефективність готельного господарства також знижується. На основі періодизації глобального економічного циклу розвитку готельного бізнесу сформовано концепцію сучасного етапу його розвитку, запропоновано змістову секторальну схему концептуальної сутності поняття «готель».
Ключові слова: підприємства готельного бізнесу, глобальний економічний цикл, трансформації готельного бізнесу, бінарний самобутнісно-глобалізаціний етап розвитку готельного бізнесу, концептуальної сутності поняття «готель».

Розширена анотація англійською мовою

      The hotel business operates in different countries in each country of the world. There is no state that does not have hotels or other accommodation. In general, the modern world market of hotel services can be considered developed, there are different categories of accommodation and in particular hotels that meet the accommodation needs of both the population of the country and foreign guests. The hotel business is inextricably linked to the tourism sector, so if there is a decrease in tourism activity, the efficiency of the hotel industry is also reduced. Based on the periodization of the global economic cycle of hotel business development, the concept of the current stage of its development is formed, the semantic sectoral scheme of the conceptual essence of the concept of “hotel” is offered.
The hotel business is an independent business entity, whose activities are subject to the Commercial Code of Ukraine and specific (in the hotel and restaurant and tourism sector) regulations, operates in the field of hospitality and is a collective means of temporary accommodation, which in addition , provides additional household, beauty, wellness, entertainment, sports, tourism, information, business and other services to meet the needs of consumers in accordance with national and international standards of hotel services, maintaining the brand of the national center and making a profit on this basis.
Hotel business is an important area of socio-economic activity, developing in all countries of the world. Having gone through a number of stages of formation, this sector of the economy is currently in the phase of beginning a new cycle of development, because under the influence of the crown virus pandemic hotel business needs radically new levers of operation and development, as well as effective corporate and marketing strategy.
Keywords: hotel business enterprises, global economic cycle, hotel business transformations, binary identity-globalization stage of hotel business development, conceptual essence of hotel concept.

References

  1. Ahafonova L.H. (2002) Turyzm, hotelnyi ta restorannyi biznes: Tsinoutvorennia, konkurentsiia, derzhavne rehuliuvannia [navch. posibnyk.] / L.H. Ahafonova, O.Ie. Ahafonova. 358 р.
  2. Unifikovani tekhnolohii hotelnykh posluh (2001): [navch. posib. dlia stud. vyshch. navch. zakl.] / Lukianova L. H., Doroshenko T. T., Minich I. M., Fedorchenko V. K., Kyiv. in-t turyzmu, ekonomiky i prava. Vyshcha shk. 236 р.
  3. Bailyk Y. (2002) Hostynychnoe khoziaistvo. Orhanyzatsyia, upravlenye, obsluzhyvanye. [monohrafyia] Bailyk Y. K: VYRA-R. 252 р.
  4. Lupych O.O. (2017) Formuvannia konkurentnospromozhnoho hotelnoho hospodarstva rehionu: dys. kand. ekonom. : 08.00.05. Uzhhorod, 285 р.
  5. Boiko M.H., Hopkalo L.M. (2006) Orhanizatsiia hotelnoho hospodarstva: pidruch. [dlia stud. vyshch. navch. zakl.]. K.: Kyiv. nats. torh.-ekon. Un-t. 448 р.
  6. Fedorenko T. M. (2020) Teoretyko metodolohichni aspekty obgruntuvannia definitsii «hotel» yak odnoho z kliuchovykh subiektiv rynku turystychnykh posluh Ukrainy. Ahrosvit. № 12. р. 95–100.
  7. Wikipedia. URL : https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C#:~:text=%D0%93%D0%BE%D1%82%D0%B5%CC%81%D0%BB%D1%8C%20(%D0%B2%D1%96%D0%B4%20%D1%84%D1%80.,%2C%20%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%B7%D0%B0%D0%BB%D0%B8%2C%20%D1%81%D0%B0%D1%83%D0%BD%D0%B8%20%D1%82%D0%B0%20%D1%96%D0%BD.
  8. Pro zatverdzhennia Pravyl korystuvannia hoteliamy y analohichnymy zasobamy rozmishchennia ta nadannia hotelnykh posluh : Redaktsiia vid 2.11.2010. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0413-04#Text
  9. DSTU 4268:2003 «Posluhy turystychni. Zasoby rozmishchuvannia: Natsionalnyi standart Ukrainy. URL : http://ksv.do.am/GOST/DSTY_ALL/DSTY3/dsty_4268-2003.pdf
  10. DSTU 4269:2003 «Posluhy turystychni. Klasyfikatsiia hoteliv»: Natsionalnyi standart Ukrainy. URL : https://dnaop.com/html/29982/doc-%D0%94%D0%A1%D0%A2%D0%A3_4269_2003
  11. Pro turyzm : Zakon Ukrainy № 324/95-VR vid 15 veresnia 1995 r. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/324/95-%D0%B2%D1%80#Text

Post Author: Кравчик Юрій

Translate