Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

METHODOLOGY OF FORMATION OF STRATEGY FOR DEVELOPMENT OF MACHINE BUILDING ENTERPRISES ON THE BASIS OF VALUE COMPETENCIES IN THE CONDITIONS OF GLOBALIZATION

МЕТОДОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ МАШИНОБУДУВАННЯ НА ЗАСАДАХ ЦІННІСНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ

Сторінки: 136-140. Номер: №5, Том 1, 2021 (298)

Автори:
Alona Plyaskina
e-mail: plal333@ukr.net
Tetiana Yakymchuk
e-mail: plal333@ukr.net
Kherson National Technical University

Пляскина Альона,
Тетяна Якимчук
Херсонський національний технічний університет

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2021-298-5(1)-22
Надійшла / Paper received : 09.07.2021
Надрукована / Paper Printed : 04.10.2021

Анотація мовою оригіналу

      It is established that an effective development strategy contributes to the rapid adaptation of enterprises to changes in the environment and conditions of globalization, and vice versa, the development of globalization processes allows to maintain a competitive level of entrepreneurship. The result of the work should be a focused strategy of the enterprise, ie the concept is developed and defined by it a system of measures aimed at achieving competitive advantage. Therefore, the development of an effective competitive strategy for all enterprises is an important necessity and has undeniable practical value. However, it is important to note the difficulty of choosing the optimal competitive strategy from a variety of strategies, provided that all important aspects are taken into account. The next step of the study should be to develop a model of effective choice of competitive strategy, which takes into account a number of factors, allows for critical quantitative and qualitative analysis of strategic alternatives and involves the use of optimal tools. This will form a truly competitive strategy of the enterprise and ensure its successful practical implementation. Speaking about the choice and feasibility of a competitive strategy, it is important to mention the value chain of the company’s product. The main goal of each enterprise is not just its survival in the market, but stable operation and constant economic growth. To achieve this goal, it is necessary to develop an effective development strategy on the basis of which to create and implement competitive advantages. All this will give the company the opportunity to answer vital questions: where to operate (in what industry or in which markets), how to allocate resources, how to compete effectively with other companies, how to develop stably in the future.
     Keywords: enterprise, enterprise development, methodology, value competencies, globalization.

Розширена анотація англійською мовою

     В умовах конкуренції домінантою їх формування є стратегія підприємства, що є результатом стратегічного управління. Нова парадигма формування стратегії розвитку підприємства визначає, що основний зміст його стратегічної поведінки полягає у здатності оперативно реагувати на зміни умов зовнішнього середовища з відповідним коригуванням цих завдань. В умовах глобалізації стає важливим посилення конкурентоспроможності у всіх видах діяльності, що дозволяє компанії своєчасно переорієнтуватися та співвіднести свій стратегічний набір відповідно до нових умов діяльності. Між ступенем адаптації підприємств і конкурентоспроможністю існує прямий і нерозривний зв’язок.
Встановлено, що ефективна стратегія розвитку сприяє швидкому пристосуванню підприємств до зміни середовища та умов глобалізації, і навпаки, розвиток глобалізаційних процесів дозволяє підтримувати конкурентний рівень підприємлива. В роботі стратегія розвитку підприємства розглянута як концепція і система заходів, скерованих на досягнення конкурентної переваги. Отже,  розробка ефективної стратегії для всіх підприємств є важливою необхідністю і має безперечну практичну цінність. Проте, не можна не відмітити складність вибору оптимальної стратегії з усього різноманіття стратегій за умов врахування всіх важливих аспектів. Говорячи про вибір та доцільність стратегії, важливо згадати про ланцюг формування вартості продукту підприємства. Це надає підприємству можливість відповісти на життєво важливі питання: де функціонувати (у якій галузі або на яких ринках), як розподілити ресурси, як ефективно конкурувати з іншими підприємствами, як стабільно розвиватись у майбутньому.
     Ключові слова: розвиток, розвиток підприємства, методологія, ціннісні компетенції, глобалізація.

References

  1. Beljtjukov Je.A. Konkurentna strateghija pidpryjemstva: sutnistj ta formuvannja na osnovi ocinky rivnja konkurentospromozhnosti / Je.A. Beljtjukov, L.A. Nekrasova // Ekonomika: realiji chasu. – 2014. – № (12). – S. 6–13.
  2. Savchuk S.I. Ocinka konkurenciji ta konkurentospromozhnosti pidpryjemstv / S.I. Savchuk // Aktualjni problemy ekonomiky. – 2012. – № 2(56). – S. 52–59.
  3. Orlova V.M. Strateghija innovacijnogho rozvytku pidpryjemstva / V.M. Orlova // Ekonomichnyj nobelivsjkyj visnyk. – 2015. – № 1. – S. 79–85.
  4. Jackevych I.V. Ekonomichna diaghnostyka: navchaljnyj posibnyk / I.V. Jackevych. – Odesa : FOP Bondarenko, 2015. – 292 s.
  5. Blank I.A. Osnovy finansovogho menedzhmentu : u 2 t. / I.A. Blank. – Kyiv : Eljgha, Nika-centr, 2011. – 710 s.
  6. Hoover E.M. An Introduction to Regional Economics: The Web book of regional science [Electronic resource] / E.M. Hoover, F. Giarratani. – West Virginia : Regional research Institute, West Virginia University. – URL : www.rri.wvu.edu/WebBook/Giarratani/chapternine.htm#9.1.
  7. Seleznjova Gh.O. Formuvannja konkurentnykh perevagh pidpryjemstva shljakhom rozvytku partnersjkykh vidnosyn / Gh.O. Seleznjova, I.Ja. Ippolitova // Ekonomichnyj rozvytok i spadshhyna S. Kuznecja : tezy dopovidej : materialy Mizhnarodnoji naukovo-praktychnoji konferenciji 31 travnja-1 chervnja 2018 r. – Kharkiv : KhNEU imeni Semena Kuznecja, 2018. – S. 156–157.
  8. Korenjuk A.S. Konkurentospromozhnistj pidpryjemstva u suchasnykh umovakh: problemy ta perspektyvy / A.S. Korenjuk, A.V. Zhuravljova // Konkurentospromozhnistj pidpryjemstv v umovakh transformacijnykh procesiv v ekonomici Ukrajiny : Zbirnyk materialiv III Mizhvuzivsjkoji naukovo-praktychnoji konferenciji studentiv, aspirantiv ta molodykh uchenykh, Kharkiv, 14 lystopada 2018 r. / Kharkivsjkyj torghoveljno-ekonomichnyj instytut KNTEU. – Kharkiv : KhTEI KNTEU, 2018. – S. 24–26.
  9. Modyfikacija konkurentnoji polityky v umovakh stanovlennja innovacijnoji ekonomiky : monoghrafija / red. Koleghija : L. I. Pronkina [ta in.]. – Kharkiv : FOP «Panov», 2016. – 237 s.
  10. Drobyazko S. Definition of entrepreneurship strategies in the it industry based on game theory / Drobyazko S., Boiarchuk A., Prosianok V., Koliesnik T., Nikolaeva I. // Academy of Entrepreneurship Journal. – 2020. – Vol. 26, Issue 3.

Post Author: npetliaks

Translate