Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

НАПРЯМИ РОЗВИТКУ ТОВАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТОВ ТА «КЛУБ МАНДРІВНИКІВ» В ІНТЕРНЕТ

DIRECTIONS OF COMMODITY POLICY DEVELOPMENT OF LLC TA “TRAVELERS’ CLUB” ІN THE INTERNET

Сторінки: 25-31. Номер: №6, Том 1, 2021 (300)

Автори:
ГАРАСИМЛЮК М. В.
ORCID ID: 0000-0003-1089-1217
e-mail: marysoltys@ukr.net
КУТНИЙ Р. А.
e-mail: romkomartinez@gmail.com
Львівський національний університет імені Івана Франка

Mariia Garasymliuk, Roman Kutnyy
Ivan Franko National University of Lviv

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2021-300-6-4
Надійшла / Paper received : 14.10.2021
Надрукована / Paper Printed : 07.12.2021

Анотація мовою оригіналу

     Статтю присвячено розробленню пропозицій конкретній туристичній організації щодо стратегічного планування розроблення нових туристичних продуктів в Інтернет. Розвиток цифрових технологій відкриває нові можливості для туристичного підприємства, змінивши традиційні ролі надавачів та споживачів послуг туризму. Запропоновано структурну організацію та етапи створення туристичного продукту в Інтернет. Розглянуто переваги і недоліки продуктових маркетингових інтернет-стратегій для туристичних підприємств. Запропоновано зосередити зусилля на динамічному аналізі споживацьких уподобань та створенні асоціацій між туристичною пропозицією та брендом з використанням матриці Ансоффа. Запропоновано враховувати тенденції здорового способу життя та захисту довкілля для створення тематично структурованих туристичних пропозицій. Запропоновано використання SEO-оптимізації для посилення позицій бренду в пошуку Google. Запропоновано використання стратегії зосередження на клієнтському досвіді, яка дозволяє споживачам отримати переваги віртуального занурення та досвід взаємодії з ексклюзивним контентом. Висвітлено основні переваги представлення туристичного продукту на платформах соціальних медіа. Розроблено етапи планування розвитку товарної політики. Розвиток товарної політики в Інтернет вимагає конкретизації стратегічних пріоритетів туристичного підприємства, чіткої оцінки динаміки та потреб туристичного ринку, неупередженого розуміння власних фінансових ресурсів. Подальші дослідження доцільно спрямувати у напрямку розвитку цінової, комунікаційної та збутової політики туристичного підприємства в Інтернет.
     Ключові слова: туристичне підприємство, туристичний продукт, віртуалізація, стратегічне управління, споживачі.

Розширена анотація англійською мовою

     The article is devoted to the development of proposals for a specific tourism organization on strategic planning for the development of new tourism products on the Internet. The development of digital technologies opens new opportunities for the tourist enterprise, changing the traditional roles of providers and consumers of tourism services. The advent of digital platforms using on-line functionality has accelerated the speed of customer service operations, diversified the possibilities of travel offers and customer experience. At the same time, these changes have created new challenges in meeting consumer demand and entering new markets for tourism services. The structural organization and stages of creation of a tourist product on the Internet are offered. The advantages and disadvantages of product internet marketing strategies for tourism enterprises are considered. To coordinate the range development plans, it is proposed to focus efforts on the dynamic analysis of consumer preferences and the creation of associations between the tourist offer and the brand using Ansoff’s matrix “Product – Market”. It is proposed to take into account the trends of a healthy lifestyle and environmental protection to create thematically structured tourism offers. It is proposed to use SEO-optimization to strengthen the brand’s position in Google search. It is proposed to use a strategy of focusing on the customer experience, which allows consumers to reap the benefits of virtual immersion and the experience of interacting with exclusive content. The main advantages of presenting a tourist product on social media platforms are highlighted. Stages of commodity policy development planning have been developed. As one of the elements of e-marketing LLC TA “Travelers Club”, product policy on the Internet is proposed as a set of management actions aimed at developing new and modifying existing competitive tourism products in accordance with the development of travel products and services, brand development management, creation and on-line presentations of new tourist offers, rejections of those for which consumer demand is declining. The development of product policy on the Internet requires the specification of strategic priorities of the tourist enterprise, a clear assessment of the dynamics and needs of the tourist market, an unbiased understanding of their own financial resources. Further research should be directed in the direction of development of pricing, communication and sales policy of the tourist enterprise on the Internet.
     Keywords: tourism enterprise, tourism product, virtualization, strategic management, consumers.

References

  1. Panchenko V., & Baran, R. (2021). Tovarna polityka rozvytku subiektiv turystychnoi haluzi Ukrainy: napriamy rozvytku ta realizatsii [Commodity policy of development of subjects of tourist branch of Ukraine: directions of development and realization]. Ekonomika ta suspilstvo, (30), 37-42.
  2. Syrota, M., & Dronova, T. (2021). Diialnist turystychnoho pidpryiemstva PP «Kaif» [Activity of the tourist enterprise PE “Kaif”]. Molodyi vchenyi, 4 (92), 319-325.
  3. Purska, I. (2012). Suchasni tekhnolohii upravlinnia mizhnarodnoiu tsinovoiu politykoiu turystychnoho pidpryiemstva [Modern technologies of management of the international price policy of the tourist enterprise]. Visnyk Lvivskoho universytetu, 47, 397-404.
  4. Horbashevska, M. O. (2018). Marketynhove upravlinnia pidpryiemstvom na suchasnomu turystychnomu rynku [Marketing management of the enterprise in the modern tourist market]. Visnyk Mariupolskoho derzhavnoho universytetu, 15, 36-43.
  5. Struchok, N. N., Udud, I. R., & Vivcharuk, O. M. (2018). Instrumenty stanovlennia finansovo-ekonomichnoi bezpeky pidpryiemstv turystychnoi industrii [Tools for the formation of financial and economic security of the tourism industry]. Financial and credit activity: problems of theory and practice, 4(27), 250-258.
  6. Basha, I., & Remez, Yu. (2021). Teoretychni ta praktychni zasady imidzhu pidpryiemstva v suchasnykh umovakh [Theoretical and practical principles of enterprise image in modern conditions]. Ekonomika ta suspilstvo, 28, 131-137.
  7. Batkovets, N. O., & Zamrii, O. M. (2017). Kliuchovi faktory uspikhu diialnosti pidpryiemstv industrii turyzmu [Key success factors of the tourism industry]. Visnyk Odeskoho natsionalnoho universytetu, (22, Vyp. 5), 146-151.
  8. Nguyen, T. Q., Long, N. T., & Nguyen, T. L. (2019). Impacts of corporate social responsibility on the competitiveness of tourist enterprises: An empirical case of Ben Tre, Vietnam. Tourism Economics, 25(4), 539-568.
  9. Zuñiga-Collazos, A. (2018). Analysis of factors determining Colombia’s tourist enterprises organizational innovations. Tourism and Hospitality Research, 18(2), 254-259.
  10. Butler, R. W., & Szromek, A. R. (2019). Incorporating the value proposition for society with business models of health tourism enterprises. Sustainability, 11(23), 6711.
  11. Williams, C. C. (2021). Impacts of the coronavirus pandemic on Europe’s tourism industry: Addressing tourism enterprises and workers in the undeclared economy. International Journal of Tourism Research, 23(1), 79-88.
  12. Kruczek, Z., & Szromek, A. R. (2020). The identification of values in business models of tourism enterprises in the context of the phenomenon of overtourism. Sustainability, 12(4), 1457.
  13. Zaitseva, V., Tsviliy, S., & Bublei, H. (2019). Innovation facilities of the tourist business of small and medium enterprises of the region. Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, (12), 201-212.
  14. Dunets, A., Latysheva, O., Bitter, N., Vakhrushev, I., Shichiyakh, R., & Zhuruli, G. (2019). The economic and infrastructural basis for the development of tourist space: The essence, structure and typology. Journal of Environmental Management & Tourism, 10(3), 319-327.
  15. Gutnik, N. A. (2021). Primeneniye matritsy Ansoffa dlya razrabotki marketingovoy strategii kompanii [Application of the Ansoff matrix to develop the marketing strategy of the company]. Mezhdunarodnyy studencheskiy nauchnyy vestnik, 2, 152-152.

Post Author: Кравчик Юрій

Translate