МІНІМІЗАЦІЯ КОМЕРЦІЙНИХ ВИТРАТ МОРСЬКИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ ШЛЯХОМ ПІДВИЩЕННЯ БЕЗПЕКИ МОРЕПЛАВСТВА
MINIMIZATION OF COMMERCIAL SHIPPING COSTS BY INCREASING SHIPPING SAFETY
Сторінки: 97-100. Номер: №4, Том 2, 2020 (284)
Автори:
Загородня Ю. В.
Азовський морський інститут Національного університету «Одеська морська академія», м. Маріуполь
Zagorodnia Y.
Azov Maritime Institute of National University of «Odessa Maritime Academy», Mariupol
DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2020-284-4(2)-14
Надійшла / Paper received : 17.07.2020
Надрукована / Paper Printed : 28.09.2020
Анотація мовою оригіналу
Стаття висвітлює сучасні проблеми комерційної експлуатації суден при морських перевезеннях та безпеки судноплавства, а також причини підвищеної аварійності суден через вплив людського фактору. Метою статті є аналіз сучасних причин виникнення аварійних ситуацій на морі та перебування дієвих способів їх зменшення, мінімізація комерційних витрат перевезення, шляхом вдосконалення менеджменту морських ресурсів. В ході роботи виявлено позитивну динаміку щодо підвищення безпеки всіх видів суден; зменшення показників кількості втрачених судів, загиблих і поранених членів екіпажів в період з 2014 по 2019 рр., що в цілому позитивно сказалося на комерційній складовій перевезень морським транспортом. Проаналізовано основні причини виникнення аварійних ситуацій на основі статистичних даних EMSA і встановлено, що основною причиною підвищеної аварійності суден та підвищених комерційних витрат є людський фактор. Розглянуто класифікацію аварій, викликаних людським фактором. Встановлено міжнародні організації, що займаються питаннями забезпечення безпеки судноплавства і міжнародні конвенції відповідно до яких в даний час інспектуються торгові судна. Стаття доводить залежність безпеки судноплавства від грамотного менеджменту морських ресурсів, так як вплив людського фактору, безумовно, є основною причиною створення аварійних ситуацій на флоті, що призводить до неминучих втрат з боку комерційної експлуатації суден. Підвищення кваліфікації суднових офіцерів і берегових операторів, задіяних в руховими операціях судна є необхідною умовою скорочень аварій і підвищення фінансової ефективності роботи флоту.
Ключові слова: комерційні витрати, безпека судноводіння, менеджмент морських ресурсів, людський фактор, комерційна експлуатація судна.
Розширена анотація англійською мовою
Shipping by sea should not only be fast and of high quality. It should be economically beneficial for all interested parties, primarily for the ship owner and charterer. The safety of navigation is one of the components of the commercial efficiency of transportation. The article considers the current problems of commercial operation of ships in maritime transport and shipping safety, as well as the causes of increased accidents due to human influence. The aim of the article is to analyze the current causes of emergencies at sea and find effective ways to reduce them, minimize commercial transportation costs by improving the management of marine resources. The work revealed positive dynamics in improving the safety of all types of vessels; revealed a decrease in the number of lost ships, dead and injured crew members in the period from 2014 to 2019, which generally had a positive effect on the commercial component of maritime transport. The main causes of accidents are analyzed on the basis of EMSA statistics. It is established that the main reason for the increased accident rate and increased commercial costs is the human factor. As a result of the unskilled work of the ship’s crew, shipowners and charterers suffer colossal losses. The classification of accidents caused by human factors is considered. International organizations dealing with safety of navigation and international conventions according to which merchant ships are currently inspected have been established. The article proves the dependence of shipping safety on the competent management of marine resources, as the influence of the human factor, of course, is the main cause of accidents in the fleet, which leads to inevitable losses from the commercial operation of ships. Improving the skills of ship’s officers and shore operators involved in the ship’s propulsion operations is a necessary condition for reducing accidents and improving the financial efficiency of the fleet.
Key words: commercial costs, navigation safety, marine resources management, human factor, commercial operation of the vessel.
References
- Aleksandrov M. N. Bezopasnost’ cheloveka na more. — L.: Sudostroenie, 1983.
- Zemlyanovskij D. K. Teoreticheskie osnovy bezopasnosti plavaniya sudov. M. Transport 1973g. 224 s.
- Mal’cev A. S. Teoriya i praktika bezopasnogo upravleniya sudnom pri manevrirovanii: dis. dokt. tekhn. nauk: 05.22.16. — Odesa, 2007. — 395 s.
- ABS Annual Review 2015 [Elektrornnij resurs] – Rezhim dostupu : http://ww2.eagle.org/en [Elektronnyj resurs].
- Mal’cev A.C. Uchet techeniya pri plavanii v stesnennyh vodah. //Metody i tekhnicheskie sredstva povysheniya bezopasnosti moreplavaniya. /Sb. nauchn. tr. LVIMU. – M.: V/O “MTIR”, 1988.
- EMCIP [Elektrornnij resurs] – Rezhim dostupu : https://portal.emsa.europa.eu/emcip-public/#/dashboard
- Pruss V. M. Mezhdunarodno-pravovye aspekty bezopasnosti moreplavaniya. – Odessa: Latstar, 2001. – 132 s.
- Snopkov V.I. Bezopasnost’ moreplavaniya / V.I. Snopkov, G.I. Konopel’ko, V.B. Vasil’eva. – M.: Transport, 1994. – 247 s.
- Torskij V. G. Upravlenie sudovymi ekipazhami / V. G. Torskij, V. P. Topalov. – Odessa: Astroprint, 2000. – 212 s.
- Topalov V. P. Riski v sudohodstve / V. P. Topalov, V. G. Torskij. – Odessa: Astroprint, 2007. – 368 s.