Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ АГРОІНЖЕНЕРІВ

USE OF MODERN TECHNOLOGIES IN THE LEARNING PROCESS OF AGRICULTURAL ENGINEERS

Сторінки: 117-120. Номер: №2, 2020 (283)
Автори:
Н.К. МЕДВЕДЧУК, В.Ю. МЕДВЕДЧУК, І.Ю. САДОВИЙ
Хмельницький національний університет
N.K. MEDVEDCHUK, V.Y. MEDVEDCHUK, I.Y. SADOVY
Khmelnytskyi National University
DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5732-2020-283-2-117-120

Рецензія/Peer review : 25.04.2020 р.
Надрукована/Printed : 16.06.2020 р.

Анотація мовою оригіналу

У статті висвітлено актуальність застосування інформаційних технологій як базових складових якості професійної підготовки фахівців та основи створення системи внутрішнього забезпечення якості у Хмельницькому національному університеті. Показано як в процесі підготовки фахівців з агроінженерії, зокрема в ході вивчення дисципліни «Вступ до спеціальності», студенти оволодівають знаннями, навчаючись дистанційно під час пандемії Covid-19.
Ключові слова: агроінженерія, спеціальність, вища освіта, дистанційне навчання, модульне середовище.

Розширена анотація англійською мовою

The article highlights the relevance of the use of information technology as a basic component of the quality of professional training of specialists and the basis of creating a system of internal quality assurance at Khmelnytskyi National University. It is shown that in the course of preparation of specialists in agro – engineering, in particular in the study of the discipline “Introduction to the specialty”, students acquire knowledge by studying remotely during the Covid-19 pandemic. Learning remotely during quarantine, with the help of modern information technology, the student has the opportunity to successfully implement their learning process to study the discipline “Introduction to the specialty”, based on intensive communication with the teacher in video conferences ZOOM and Big Blue Button (Viber), performing practical (seminar) classes using the modular environment Moodle, which brings students to a higher level [1]. New tasks of today require a change in forms of education, revision of existing ideas about teaching methods, the practice of training sessions, the introduction of new technical means in the practice of full-time education. The aim is to provide students with knowledge and understanding of the subject area and understanding of the profession of agricultural engineer; learn to apply knowledge of agricultural engineering in practical situations; to master modern knowledge; be able to analyze and systematize scientific and technical information for the organization of agro-engineer logistics of agricultural production, organize work and provide administrative management of production units that provide technical support for agro-industrial production in accordance with the legal requirements for safety and health; analyze indicators of man-made and natural hazards, as well as plan and implement appropriate protective measures.
Keywords: agro-engineering, specialty, higher education, distance learning, modular environment.

References

  1. Chernovol M.I. Naukovi ta osvitianski problemy suchasnoi ahroinzhenerii / M.I. Chernovol, M.O. Sviren, V.V. Adamchuk, V.M.Bulhakov // Konstruiuvannia, vyrobnytstvo ta ekspluatatsiia silskohospodarskykh mashyn : zbirnyk nauk. prats / TsNTU. – 2017. – Vyp. 47, ch. 2. – S. 138–149.
  2. Kaletnik H.M. Suchasnyi stan ta perspektyvy kadrovoho i naukovoho zabezpechennia haluzi mekhanizatsii silskoho hospodarstva / H.M. Kaletnik, V.M. Bulhakov // Mekhanizatsiia ta elektryfikatsiia silskoho hospodarstva : mizhvidomchyi tematychnyi nauk. zb. / Nats. nauk. tsentr «IMESH» NAAN Ukrainy. – 2013. – Vyp. 97. T. I. – S. 24–36.
  3. Modulne seredovyshche KhNU [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : https://msn.khnu.km.ua/

Post Author: npetliaks

Translate