Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

МЕХАНІЗМИ ТА НАПРЯМКИ АНТИКРИЗОВОГО УПРАВЛІННЯ ПАСАЖИРСЬКИМ КОМПЛЕКСОМ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ

MECHANISMS AND DIRECTIONS OF ANTI-CRISIS MANAGEMENT OF THE PASSENGER COMPLEX OF RAILWAY TRANSPORT

Сторінки: 67-71. Номер: №4, Том 2, 2020 (284)

Автори:
Чаркіна Т. Ю.
Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Charkina T.
Dnipro National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2020-284-4(2)-11
Надійшла / Paper received : 17.08.2020
Надрукована / Paper Printed : 28.09.2020

Анотація мовою оригіналу

В статті визначено, що внаслідок пандемії коронавірусу у 2020 році економічна криза торкнулася майже усіх галузей, в тому числі і залізничну. Майже на  три місяці ринок транспортних послуг зупинився, а після його відкриття обсяги пасажирських перевезень все ще суттєво нижчі за аналогічний період минулого року. Доведено, що для швидкого виходу з кризового стану пасажирського комплексу залізничного транспорту необхідно, по-перше, врахувати фактори, що істотно впливають на вибір споживача транспортних послуг щодо того чи іншого виду транспорту для переміщення, а саме: мобільність; комфортність; екологічність; доступність додаткових послуг; безпеку; а по-друге, запровадити дієвий інструментарій антикризового управління, який зможе забезпечити фінансову стійкість, а також посилити інноваційний розвиток пасажирських перевезень. Запропоновано наступні напрями антикризового управління пасажирського комплексу залізниці: краудсорсинг, реінжиніринг, бенчмаркінг, даунсайзінг, антикризовий контролінг та технологізацію, а також використання моделі «ЗГРВ» (Запобігання, Готовність, Реакція і Відновлення). Внесені пропозиції щодо необхідності удосконалити організаційну структуру управління пасажирської філії шляхом утворення відділу антикризового управління, головними завданнями роботи якого стануть розробка нових напрямів та стратегій для виводу Укрзалізниці зі скрутного становища. Встановлено, що задля підвищення конкурентоспроможності пасажирських перевезень залізничним транспортом, у порівнянні з іншими видами транспорту, менеджменту Укрзалізниці потрібно організовувати процес перевезення пасажирів на істотно новому рівні, що буде націлений на краще задоволення вимог споживача послуг, а саме: введення нових технологій, нової організації перевезень: високошвидкісні перевезення, мультимодальні пасажирські перевезення, створення транспортних пасажирських ХАБів, організація залізничного туризму, поява нових напрямків поїздів, залучення потенційних клієнтів за допомогою системи гнучких знижок та «бонусного квитка». Одним із важливих структурних елементів загального механізму управління пасажирським комплексом залізничного транспорту визначено розробку системи мотиваційного механізму для працівників галузі.
Ключові слова: залізничний транспорт, пасажирські перевезення, антикризове управління, краудсорсинг, реінжиніринг, бенчмаркінг.

Розширена анотація англійською мовою

The article states that due to the coronavirus pandemic in 2020, the economic crisis has affected almost all industries, including railways. The market for transport services has stalled for almost three months, and after its opening, passenger traffic is still significantly lower than in the same period last year. It is proved that in order to quickly get out of the crisis of the passenger complex of railway transport, it is necessary, first, to take into account the factors that significantly affect the choice of consumers of transport services for a particular mode of transport, namely: mobility; comfort; environmental friendliness; availability of additional services; security; and secondly, to introduce effective anti-crisis management tools that will be able to ensure financial stability, as well as strengthen the innovative development of passenger traffic. The following areas of anti-crisis management of the railway passenger complex are proposed: crowdsourcing, reengineering, benchmarking, downsizing, anti-crisis controlling and technologicalization, as well as the use of the model “ZGRV” (Prevention, Preparedness, Response and Recovery). Proposals were made on the need to improve the organizational structure of the passenger branch management by establishing an anti-crisis management department, the main tasks of which will be to develop new directions and strategies to bring Ukrzaliznytsia out of its predicament. It is established that in order to increase the competitiveness of passenger transportation by rail, in comparison with other modes of transport, Ukrzaliznytsia management needs to organize the process of passenger transportation at a significantly new level, which will be aimed at better meeting consumer requirements, namely: introduction of new technologies, new transportation organization. : high-speed transportation, multimodal passenger transportation, creation of transport passenger hubs, organization of railway tourism, emergence of new train routes, attraction of potential customers through a system of flexible discounts and “bonus ticket”. One of the important structural elements of the general mechanism of management of the passenger complex of railway transport is the development of a system of motivational mechanism for employees of the industry.
Key words: railway transport, passenger transportation, crisis management, crowdsourcing, reengineering, benchmarking.

 References

  1. Valdaytsev S. V. (2007). Antykryzysnoe upravlenye na osnove ynnovatsyy [Crisis management based on innovation]: uchebnyk. M. : Prospekt. 310 р. (in Russian)
  2. Lihonenko L.O. (2005) Antykryzove upravlinnya pidpryyemstvom [Anti-crisis enterprise management]: pidruchnyk. K.: Kyyiv. Nats. tor.-ekon. un-t, 2005. 824 р. (in Ukrainian)
  3. Tokmakova I.V. (2010). Antykryzove upravlinnya na pidpryyemstvakh zaliznychnoho transportu [Anti-crisis management at railway transport enterprises]. The bulletin of Transport and Industry Economics. Vyp. 31. Р. 59-62. (in Ukrainian)
  4. Khit R. (2002). Kryzovyy menedzhment dlya kerivnykiv [Crisis management for managers]: per. z anhl. K. : Nauk. dumka. 566 р. (in Ukrainian)
  5. Khrystofor. O. V. (2015). Antykryzovyy menedzhment na pidpryyemstvakh zaliznychnoho transportu v umovakh padinnya obsyahiv perevezenʹ [Anti-crisis management at railway transport enterprises in the context of falling traffic volumes]. Zbirnyk naukovykh pratsʹ DETUT. Seriya «Ekonomika i upravlinnya». № 31. Р. 122-131. (in Ukrainian)
  6. Pro zapobihannya poshyrennyu na terytoriyi Ukrayiny hostroyi respiratornoyi khvoroby COVID-19, sprychynenoyi koronovirusom SARS-CoV-2 [On preventing the spread of acute respiratory disease COVID-19 caused by SARS-CoV-2 coronavirus on the territory of Ukraine]: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrayiny vid 11.03.2020 r. № 211. Verkhovna Rada Ukrayiny: web-site. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/211-2020-%D0%BF#Text. (in Ukrainian)
  7. Kraudsórsynh [Crowdsourcing]. Uk.wikipedia.org: web-site. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D1%80%D0%B0%D1%83%D0%B4%D1%81%D0%BE%D1%80%D1%81%D0%B8%D0%BD%D0%B3. (in Ukrainian)
  8. Reinzhynirynh protsesiv [Process reengineering]. Pharmencyclopedia.com.ua: veb-sayt. URL: https://www.pharmencyclopedia. com.ua/article/1063/reinzhiniring-procesiv. (in Ukrainian)
  9. Martsenyuk L.V., Charkina T.YU., Chalbayeva R.S. (2019). Zminy u pasazhyrsʹkykh perevezennyakh za rakhunok vprovadzhennya imennoho kvytka [Changes in passenger transportation due to the introduction of a personalized ticket]. Svitovi tendentsiyi suchasnykh naukovykh doslidzhenʹ: materialy KHKHXV Mizhnarodnoyi nauk.-prakt. internet-konf. (28 zhovtnya 2019 r., Vinnytsya). Vinnytsya. CH.2. Р. 5-7. (in Ukrainian)
  10. Barash YU., Bobylʹ V., Charkina T., Bozhok A., Chernovil O. (2018). Pryntsypy vyznachennya osnovnykh funktsiy zaliznychnykh KHABiv [Principles for determining the main functions of railway hubs]. Proceedings of 12th International Conference Intelligent Technologies in Logistics and Mechatronics Systems – ITELMS’2018. Р. 21-25. (in Ukrainian)
  11. Benchmarkinh [Benchmarking]. Uk.wikipedia.org: web-site. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B5%D0%BD%D1%87%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D1%96%D0%BD%D0%B3. (in Ukrainian)
  12. Charkina T. YU., Nechay D.A., Mnatsakanyan M.H. (2020). Antykryzovyy menedzhment zaliznychnoho transportu [Anti-crisis management of railway transport]. Suchasni vyklyky i aktualʹni problemy nauky, osvity ta vyrobnytstva: mizhhaluzevi dysputy: materialy VIII Mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf. (11 veresnya 2020 r., Kyyiv,). Kyyiv. Р. 54-57. (in Ukrainian)
  13. Antykryzove upravlinnya pidpryyemstvom [Anti-crisis enterprise management]. Studfile.net: web-site. URL: https://studfile.net/preview/5288103/page:23/. (in Ukrainian)
  14. Khto takyy kryzovyy menedzher y chym vin? [Who is a crisis manager and what is he like?]. Happymonday.ua: web-site. URL: https://happymonday.ua/hto-takyj-kryzovyj-menedzher. (in Ukrainian)

Post Author: npetliaks

Translate