Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ МЕТОД ПРОДАЖУ ПРОДУКЦІЇ

PRESENTATION AS AN EFFECTIVE METHOD OF SELLING PRODUCTS

Сторінки: 24-28. Номер: №1, 2021 (290)

Автори:
АНГЕЛКО І. В., ГАЗЕ Я. Т.
Інститут підприємництва та перспективних технологій Національного університету «Львівська політехніка»

Anhelko I., Haze Ya.
Institute of Enterprise and Advanced Technologies «Lviv Polytechnic» National University

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2021-290-1-4
Надійшла / Paper received : 07.01.2021
Надрукована / Paper Printed : 05.03.2021

Анотація мовою оригіналу

У статті висвітлено особливості та основні механізми формування ефективної презентації як одного із методів продажу продукції. Проаналізовано головні етапи презентації в розрізі концентрації уваги, втримання інтересу, усвідомлення потреби та продажу. Здійснено характеристику «класичних» і нетрадиційних методів та прийомів формування презентації, а також основних форм її подання. Узагальнено особливості формування презентації для сектору B2B. Доведено, що для забезпечення успішної презентації необхідно здійснити низку заходів, які у кінцевому результаті дозволяють отримати бажаний результат.
Ключові слова: презентація, демонстрація, методи продажу товарів, цільова аудиторія, сторітеллінг, influence-маркетинг.

Розширена анотація англійською мовою

The article highlights the features and main mechanisms of forming an effective presentation as one of the methods of selling products. It is noted that the presentation can be used by different businesses, regardless of the field of activity and volume of production or sales. This application is manifested in its main stages, individual models and forms of representation. The main stages of the presentation in terms of concentration, retention of interest, awareness of needs and sales are analyzed. In this analysis, it is noted that the main process that precedes the formation of the presentation is the analysis of the target audience. It is noteworthy that in the study of the target audience the primary task is to identify its main types – the core, primary (main) and secondary (indirect) target audiences. It is proved that the presentation is not only intended to tell about the product. It has many important interrelated stages, which include concentration, retention of interest, awareness of needs and sales. Each of the stages has its own characteristics and covers individual issues.
The characterization of «classical» and non-traditional methods and techniques of presentation formation is carried out. Emphasis is placed on three main methods: storytelling, the use of weaknesses of competitors, product presentation through third parties. The peculiarities of the formation of presentations for the B2B sector are generalized. It is noted that a demonstration complements the presentation. In general, the demonstration is a convincing means of eliminating the customer’s doubts about buying a particular product. It has been proven that a number of measures need to be taken to ensure a successful presentation. The forms of presentation presentation are revealed. It is determined that there are two main types of its submission: online and offline. It is noted that the two forms have different representations and perceptions. So, at «live» representations it is possible to play on all features of the goods, at online – it is necessary to emphasize separate factors of production which is presented.
Keywords: presentation, demonstration, methods of selling goods, target audience, storytelling, influence-marketing.

References

  1. Diachun O. Metody prodazhu tovariv, yikh klasyfikatsiia. Halytskyi ekonomichnyi visnyk. 2014. Tom 45. №2. S. 164-169.
  2. Prosvirina A. Yak vyznachyty tsilovu audytoriiu? Pomylky pidpryiemtsiv. URL: https://koloro.ua/ua/blog/brending-i-marketing/kak-opredelit-celevuyu-auditoriyu-oshibka-predprinimatelej.html
  3. Voloshyna M. Yak vyznachyty audytoriiu vashoho brenda. URL: https://koloro.ua/ua/blog/brending-i-marketing/kak-opredelit-auditirju-vashego-brenda.html
  4. Haze Ya. Pryiemno poznaiomytys: osoblyvosti pershoi prezentatsii tovaru. 78-ma Studentska naukovo-tekhnichna konferentsiia: zbirnyk tez dopovidei. – Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2020. – S. 191-193.
  5. Эффективная презентация товара: подготовка и проведение. URL: https://www.gd.ru/articles/9407-prezentatsiya-tovara
  6. Маркетинг для руководителей. URL: https://in-scale.ru/
  7. Гвоздецька І.В., Годованюк Н.В. Вирішують блогери: influencer marketing в дії. Вісник Хмельницького національного університету. 2019. №5. С. 70-73.
  8. Top Influencer Marketing Tools to Find the Most Influential People. URL: https://www.searchenginejournal.com/top-influencer-marketing-tools/392919/#close
  9. Anhelko I.V., Lekh I.A. Praktychni aspekty zastosuvannia marketynhovykh komunikatsii v diialnosti subiektiv hospodariuvannia. Herald of Khmelnytskyi Natonal University. 2020. №5(286). S. 11-14.

Post Author: npetliaks

Translate