Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

ОСОБЛИВОСТІ ДОРАДЧОГО СУПРОВОДУ ЛОГІСТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ М’ЯСОПЕРЕРОБНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ

FEATURES OF ADVISORY SUPPORT OF LOGISTICS ACTIVITY OF MEAT PROCESSING ENTERPRISES

  Сторінки: 256-260. Номер: №6, 2020 (288)

Автори:
Бакун Ю. О.
Національний університет  біоресурсів та природокористування,  м. Київ, Україна
Ксенофонтов М. М.
Національний науковий центр «Інститут аграрної економіки», м Київ, Україна

BAKUN Y.
National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine, Кyiv, Ukraine);
KSENOFONTOV M.
National Scientific Centre “Institute of Agrarian Economics”

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2020-288-6-42
Надійшла / Paper received: 13.11.2020
Надрукована / Paper Printed : 04.01.2021

Анотація мовою оригіналу

Предметом статті є  теоретичні, методичні та практичні положення державної підтримки господарської діяльності сільськогосподарських підприємств. Важливість державної підтримки обумовлюється нестійкістю впливу факторів зовнішнього середовища на результативність господарської діяльності підприємств галузі. У зв’язку з цимактуальністю відзначається обгрунтування гнучкого механізму надання державної підтримки підприємствам галузі  як з метою стабілізації рівня їх доходності, так і для отримання загального суспільного ефекту від перерозподілу коштів державного бюджету на цілі підтримки.Тому метою написання статті є узагальнення функціонального та методичного аспектів з визначення впливу державної підтримки на розвиток господарської діяльності сільськогосподарських підприємств.
Методи: аналізу і синтезу, аналогій, експертний метод, метод функціонального аналізу, графічний метод.
Розгляд державної підтримки сільськогосподарських підприємств в статті розкривається як елемент державного регулювання, що спрямований на стабілізацію їх функціонування. При цьому отримано наступні результати:
− розкрито функціональні особливості задіяння прямих та непрямих заходів державної підтримки;
− встановлено загальну збитковість для суспільства запровадження механізму виплат прямих цінових субсидій виробникам. При цьому відзначається залежність розміру суспільних  втрат даної програми від рівня еластичності ціни пропозиції певного продукту. Підтримка по продуктах з нульовою ціновою еластичністю не призведуть до суспільних втрат. В той час як цінова підтримка товарів з високим рівнем еластичності суто економічно матиме від’ємні результати, але може бути реалізована задля вирішення певних суспільних проблем;
– зазначено стабілізуючий вплив на ринкову ситуацію від здійснення інтервенційних закупівель надлишків продукції та обгрунтовано напрями її подальшого використання.
Перспективи подальших досліджень полягають у поглибленні методичного порядку співставлення суспільної користі та обсягу витрачених ресурсів при здійсненні програм державної підтримки сільськогосподарських підприємств та інших виробників галузі.
Ключові слова: попит, пропозиція, ціна, фактори зовнішнього середовища, державна підтримка, сільськогосподарські підприємства, суспільний ефект від держпідтримки.

Розширена анотація англійською мовою

The subject of the article is the theoretical, methodical and practical provisions of state support of the economic activity of agricultural enterprises. The importance of state support is determined by the volatility of the environmental factors influence on the economic activity of enterprises of the industry. In this regard, the relevance of the flexible mechanism for providing of state support to the industry in order to stabilize the level of their profitability and to obtain a general public effect from the redistribution of state budget funds for support purposes is noted. Therefore, the purpose of the article is to summarize the functional and methodical aspects of determining the impact of state support on the development of economic activity of agricultural enterprises.
Methods: analysis and synthesis, analogies, expert method, method of functional analysis, graphical method.
Consideration of state support of agricultural enterprises in the article is disclosed as an element of state regulation, aimed at stabilizing their functioning. The following results were obtained:
− functional features of direct and indirect state support measures are revealed;
– it is established general loss-making for the society introduction of mechanism of payment of direct price subsidies to producers. In this case, the dependence of the size of social losses of this program on the level of elasticity of the price of a particular product is noted. Support for products with zero price elasticity will not lead to social losses. While price support for highly elastic goods will have a profoundly negative effect, but can be realized to address certain social problems;
– the stabilizing influence on the market situation from the implementation of intervention purchases of surplus products is indicated and the directions of its further use are substantiated.
Perspectives for further research are to deepen the methodical order of comparing public benefits and the amount of resources spent in the implementation of state support programs for agricultural enterprises and other industry producers.
Key words: demand, supply, price, factors of the environment, state support, agricultural enterprises, public effect from state support.

References

  1. Paskhaver, B.Y., Shubravska , O.V., &Moldavaninov , L.V. (2009). Vyklyky і shliakhy ahroprodovolchoho rozvytku [Challenges and ways of agricultural-food development].B.Y. Paskhaver (Eds). Кyiv: NAN Ukrainy, In-t ekon. i prohnozuv.
  2. Kvasha, S. M. (2013)Metodolohichnyi bazys pryiniattia suspilnykh rishen v ahrarnii politytsi [Methodological basis for making public decisions in agrarian policy]. Economics of AIC, 8, 12-21.
  3. Kropyvko, M. F., Ksenofontov, M. M., Khmil, N. V. (2015) Napriamy udoskonalennia derzhavnoho upravlinnia ahrarnym sektorom v umovakh detsentralizatsii vlady ta derehuliatsii hospodarskoi diialnosti [Directions of improvement of governance of agrarian sector in the conditions of decentralization of authority and deregulation of economic activity].Economics of AIC, 3, 5-14.
  4. Karlova, N., Kobuta, I., Prokopev, M., Serova, E. (2001) Agroprodovolstvennayapolitikaimezhdunarodnayatorgovlya : rossiyskiyaspekt. [Agro-foodpolicyandinternationaltrade: theRussianaspect]. Moscow, Russia: Institutekonomikiperehodnogoperioda.
  5. Lupenko Iu. O. (2012) Formuvannia perspektyvnoi modeli silskoho hospodarstva Ukrainy [Formation of a perspective model of agriculture in Ukraine]. Economics of AIC, 11, 10-14.
  6. Ostashko , T. O. (2005). Silske hospodarstvo v umovakh SOT I YeS.[Agricultural industry under WTO and EU conditions].Кyiv: Instytut silskoho rozvytku.
  7. Sava, A. P.,Sydoruk, B. O. (2013)Konkurentosprom ozhnistekolohichnobe zpechnoisilskohospodarskoiproduktsii vkontekstistalohorozvytkusilskykhte rytorii [Competitivenessofecologicallysafeagriculturalproductsinthecontextofsustainabledevelopmentofruralareas].Sustainable development of economics, 1, 180-186.
  8. Borodina, O. M., Heets, V. M., & Prokopa, I. V. (2012). Ukrainska model ahrarnoho rozvytku ta yii sotsio-ekonomichna pereoriientatsiia [Ukrainian model of agrarian development and its social-economic reorientation]. Nauk. dop.–Scientific Report.NAN Ukraiiny, I-tut ekon. ta prohnozuv.
  9. Chapko, I., & Kobuta, I. (2007). Suchasna polityka pidtrymky silskoho hospodarstva v Ukraini (analiz ta propozytsii) [Modern policy of support of agricultural industry in Ukraine (analysis and proposals)]. Kyiv: Analitychno-doradchyi tsentr Blakytnoii strichky. un.org.ua. Retrieved from: http://www.un.org.ua/brc/ua_wdp_src/strategy_support_UKR_.pdf.

Post Author: Кравчик Юрій

Translate