Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

ПІДХОДИ ДО АНАЛІЗУ ТА ФОРМУВАННЯ СТРУКТУРИ АСОРТИМЕНТНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА

APPROACHES TO ANALYSIS AND FORMATION OF ENTERPRISE POLICY STRUCTURE OF THE ENTERPRISE

Сторінки: 71-75. Номер: №2, 2020 (280)

Автори:
Кучерук О. Я., КУЧЕРУК Р. І.
Хмельницький національний університет

Kucheruk О., KUCHERUK R.
Khmelnytskyi National University

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2020-280-2-13
Надійшла / Paper received : 02.04.2020
Надрукована / Paper Printed : 04.05.2020

Анотація мовою оригіналу

В умовах конкуренції, що загострюється, прибутковість підприємства та його положення на ринку часто залежать від його асортиментної політики, її спрямованості на споживача і від здатності асортименту товарів підприємства адекватно відповідати споживчому попиту. Оптимальна структура асортименту повинна забезпечувати максимальну рентабельність і достатню стабільність підприємства в цілому. Широкий інтерес представляють методи, що оцінюють можливості розвитку та визначають стратегічну позицію за допомогою аналізу асортиментної політики підприємства та оптимізації її складу. Для проведення грамотного аналізу асортиментної політики методики, розроблені вченими, потрібно поєднувати, адаптуючи до діяльності конкретного підприємства. Метою роботи є розробка узагальненої зваженої оцінки, що дозволить здійснювати комплексний підхід до аналізу асортименту підприємства та вибору його збалансованої структури. В статті запропоновано підхід до оцінки асортименту підприємства за допомогою знаходження узагальнюючої зваженої оцінки, яка об’єднує результати оцінки асортименту за трьома методами, а саме АВС-аналіз, XYZ-аналіз та метод Маркон.
Ключові слова: асортимент продукції, асортиментна політика, АВС-аналіз, XYZ-аналіз, метод Маркон.

Розширена анотація англійською мовою

In the current conditions of development of market relations, domestic enterprises need to develop an optimal range of policies. The optimal structure of the assortment should ensure maximum profitability and sufficient stability of the enterprise as a whole. At this moment, a significant number of methods of analysis and management of the range have been developed by theorists and practitioners. Most often, the management of the range of products in industrial enterprises is intuitive, not based on the use of scientific methods. There is no comprehensive approach to the analysis and formation of assortment policy, which takes into account the relationship of strategic and operational-tactical aspects of the enterprise. Of great interest are methods that evaluate development opportunities and determine strategic position by analyzing the assortment policy of the enterprise and optimizing its composition. To carry out a competent analysis of the range of policies, the techniques developed by scientists need to be combined, adapting to the activities of a particular enterprise. The purpose of the work is to develop a generalized weighted assessment that will allow for a comprehensive approach to the analysis of the range of the enterprise and the choice of its balanced structure. One of the popular method combinations in analyzing a company’s assortment policy is the combination of ABC analysis and XYZ analysis. The article proposes an approach to assessing the range of an enterprise by finding a generalized weighted estimate that integrates the results of the range assessment by three methods, namely ABC analysis, XYZ analysis and the Marcon method. The results of this comprehensive analysis of the enterprise product range make it possible to undertake measures to optimize the enterprise product portfolio.
Keywords: product range, assortment policy, ABC analysis, XYZ analysis, Marcon method.

References

  1. Pavlova M.B. Upravlinnia asortymentom tovariv v rozdribnykh merezhakh krupnoformatnykh pidpryiemstv torhivli : dys. … kand. ekon. nauk : 08.00.04 / Pavlova Maryna Borysivna. – Lviv, 2018. – 243 s.
  2. Ergardt O.I. Metody analiza assortimentnoj politiki predpriyatiya / O.I. Ergardt, O.I. German // Ekonomika i biznes: teoriya i praktika – 2017. – № 9. – S. 55–58.
  3. Kardash V.Ia. Marketynhova tovarna polityka : pidruchnyk / V.Ia. Kardash. – K. : KNEU, 2010. – 240 s.
  4. Dupliak O.M. Metody intelektualnoho analizu danykh v protsesi optymizatsii asortymentu produktsii / O.M. Dupliak, O.Ia. Kucheruk, R.I. Kucheruk // Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: «Ekonomichni nauky». – 2019. – № 6. – S. 50–53.
  5. Veselov A. I. Metodicheskoe obespechenie ocenki assortimentnoj politiki predpriyatij mebelnoj promyshlenosti : dis. … kand. ekonom. nauk : 08.00.05 / Veselov Andrej Ivanovich. – Irkutsk, 2010. – 125 s.
  6. Baranovskaya T. P. ABC i XYZ-analiz assortimenta predpriyatij hlebopekarnoj promyshlenosti potrebitelskoj kooperacii [Elektronnyj resurs] / T. P. Baranovskaya, A. E. Vostroknutov, N. M. Nilova // Nauchnyj zhurnal KubGAU. – 2015. – № 114(10). – Rezhim dostupa :  http://ej.kubagro.ru/2015/10/pdf/101.pdf
  7. Melnikova T.F. Formirovanie assortimenta na osnove sovmeshennogo AVS-XYZ-analiza / T.F. Melnikova, A.V. Vodyakova, A.A. Klopova // Vestnik nauki i obrazovaniya. – 2017. – № 12(36). Tom 2. – S. 47–51.
  8. Cezary Kochalski, Sławomir Zerbst Controlling produkcji przy wykorzystaniu metody ABC XYZ. Studium przypadku. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczeciskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia. 2013. nr 64/1. S. 171–180.
  9. Kubyshyna N.S. Metodyka rozrobky stratehichnoho naboru tovariv na promyslovomu rynku / N.S. Kubyshyna // Ekonomichnyi visnyk NTTU «KPI». – 2010. – № 7. – S. 171–178.
  10. Egorova A. A. Metody analiza tovarnoj politiki vinodelcheskih predpriyatij / A. A. Egorova // Molodoj uchenyj. – 2017. – № 39. – S. 25–27.
  11. Ekonomichnyi analiz u skhemakh i tablytsiakh : navch. posib. / [I. M. Parasii-Verhunenko, S. V. Kalabukhova, H. A. Yamborko ta in.] ; za zah. red. L. M. Kindratskoi ta I. M. Parasii-Verhunenko. – K. : KNEU, 2012. – 323 s.
  12. Kostyukova E.I. Vnedrenie metoda Markon v prakticheskuyu deyatelnost hlebopekarnih predpriyatij / E.I. Kostyukova, T.A. Bashkatova, N.A. Bashkatova  // Problemy ucheta. – 2011. – № 29 (179) – S. 13–17.
  13. Krajnyuchenko O.F. Teoreticheskie osnovy formirovaniya sbalansirovannogo portfelya tovarov predpriyatiya / O.F. Krajnyuchenko, E. V. Bezpalko, T. G. Belova // Almanah sovremennoj nauki i obrazovaniya. – 2014. – № 2 (81). – C. 89–91.

Post Author: npetliaks

Translate