Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

ЧИННИКИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ ШЛЯХОМ ЗНИЖЕННЯ ВИТРАТ ВИРОБНИЦТВА

FACTORS OF ENSURING THE COMPETITIVENESS OF ENTERPRISES BY REDUCING PRODUCTION COSTS

Сторінки: 7-10. Номер: №3, 2020 (282)

Автори:
Бабміндра Д. І., Череп О. Г.
Запорізький національний університет

BABMINDRA D., CHEREP O.
Zaporizhia National University

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2020-282-3-1
Надійшла / Paper received: 06.05.2020
Надрукована / Paper Printed : 04.06.2020

Анотація мовою оригіналу

Досліджено чинники забезпечення конкурентоспроможності промислових підприємств. Визначено найважливіші чинники зниження витрат виробництва. Зазначено, що у формуванні конкурентних переваг в умовах світової глобалізації є  показники якості, часу і витрат. Встановлено взаємозв’язок витрат виробництва і конкурентоспроможність продукції промислових підприємств. Обґрунтовано необхідність зниження витрат виробництва з метою забезпечення конкурентоспроможності продукції на ринку.
Ключові слова: чинники; конкурентоспроможність підприємств; витрати виробництва;якість; ціна; прибуток.

Розширена анотація англійською мовою

The development of international relations and the formation of an open domestic market make their adjustments to the structure of competitiveness of enterprises as an economic category. In modern economics there is no single, generally accepted definition of the competitiveness of the enterprise. Scientists who study this problem are because it is a dynamic, relative characteristic of the enterprise, which exists in terms of the availability of competition. Costs are a necessary condition for the operation of the enterprise, the quantity and quality of their implementation significantly affect the formation of financial results. Therefore, the activities of a modern enterprise largely depends on decision-making to optimize costs, which becomes an important factor in maintaining competitive advantage and ensuring sustainable development.
The factors of ensuring the competitiveness of industrial enterprises are investigated. The most important factors in reducing production costs are identified. It is noted that in the formation of competitive advantages in the context of globalization there are indicators of quality, time and cost. The relationship between production costs and the competitiveness of industrial products has been established. The need to reduce production costs in order to ensure the competitiveness of products in the market is substantiated.
Key words: factors; competitiveness of enterprises; production costs; quality; price; profit.

References

  1. Voronkova, A. Koncepcіja upravlіnnja konkurentospromozhnim potencіalom pіdpriєmstva / A. Voronkova // Ekonomіst. – 2007. – № 8. – S. 14-17.
  2. Bulah, І. V. Konkurentostіjkіst’ pіdpriєmstva jak ekonomіchne ponjattja ta jogo znachennja v galuzі zv’jazku / І. V. Bulah, T. B. Nadtoka // Naukovі pracі DonNTU. – 2004. – Vip. 80. – S. 156-161. – (Serіja : ekonomіchna).
  3. Reshetnikova, T. P. Koncepcija upravlenija konkurentosposobnost’ju predprijatija / T. P. Reshetnіkova // Kommunal’noe hozjajstvo gorodov. – 2004. – Vyp. 56. – S. 89-96.
  4. Titarenko, V. Є. Ocіnjuvannja ta rozvitok konkurentospromozhnostі promislovih pіdpriєmstv : avtoref. dis. … kand. ekon. nauk : spec. 08.06.01 „Ekonomіka, organіzacіja і upravlіnnja pіdpriєmstvom” / V. Є. Titarenko. – L’vіv, 2005. – 20 s.
  5. Chuhrіj, M. V. Formuvannja kljuchovih chinnikіv uspіhu ta їh vpliv na konkurentospromozhnіst’ pіdpriєmstva / M. V. Chuhrіj // Vіsnik Hmel’nic’kogo nacіonal’nogo unіversitetu. – 2009. – № 2, t. 1. – S. 160-163. – (Serіja: Ekonomіchnі nauki).
  6. 6. Koshelenko, V. Rejtingovye sopostavlenija konkurentosposobnosti predprijatij: vozmozhnosti sovershenstvovanija / V. Koshelenko // Ekonomіst. – 2010. – № 1. – S. 36-40.
  7. Kurіvs’kij, І. Koncepcіja kritichnih faktorіv uspіhu v suchasnіj paradigmі strategіchnogo menedzhmentu / І. Kurіvs’kij // Ekonomіst. – 2008. – № 3. – S. 54-56.
  8. Zhuran, O. A. Umovi formuvannja harakteristik konkurentospromozhnostі pіdpriєmstv : avtoref.dis. … kand. ekon. nauk : spec. 08.06.01 „Ekonomіka, organіzacіja і upravlіnnja pіdpriєmstvom” / O. A. Zhuran. – Odesa, 2006. – 21 s.
  9. Kasatkіna M. V. Konkurentospromozhnіst’ pіdpriєmstv hіmіchnoї promislovostі: suchasnі chinniki vplivu / M. V. Kasatkіna // Ekonomіka і regіon. – 2011. – № 2. – S. 164-169. – Rezhim dostupu: http://nbuv.gov.ua/UJRN/econrig_2011_2_36.
  10. Upravlіnnja konkurentospromozhnіstju pіdpriєmstva : [navch. posіbnik] / S. Klimenko ta іn. – K. : KNEU, 2006. – 527 s.

11 Potencіal elastichnostі u formuvannі konkurentospromozhnostі promislovih pіdpriєmstv : [monografіja] / [N. Kubrak, E. Krikavs’kij, N. Kosar]. – L’vіv : Vidavnictvo L’vіvs’koї polіtehnіki, 2013. – 204 s.

12 Kono T. Strategija i struktura japonskih predprijatij / T. Kono ; per. s angl. – M. : Progress, 1987. – 384 s.

13 Arenkov I. Konkurentnyj potencial predprijatija: model’ i strategii razvitija / I. Arenkov // Problemy sovremennoj jekonomiki. – 2011. – № 4. – S. 40–43.

  1. Ahmatova M. Teoreticheskie modeli konkurentosposobnosti / M. Ahmatova, E. Popov // Marketing. – 2003. – № 4 (71). – S. 25–38.
  2. Barabas’ D. Konkurentnij potencіal і konkurentospromozhnіst’ pіdpriєmstva: sut’, spіvvіdnoshennja ta etapi ocіnjuvannja / D. Barabas’ // Marketing: teorіja і praktika : materіali V mіzhnar. naukovo-praktichnoї konferencії (25–26 travnja 2001 r.). – K. : KNEU, 2001. – S. 19–20.
  3. Karachina N. Konkurentnij potencіal ta jogo rol’ u formuvannі konkurentospromozhnostі pіdpriєmstva / N. Karachina // Ekonomіchnij prostіr. – 2014. – № 86. – S. 164–172.
  4. Kirchata І. Ocіnka konkurentnogo potencіalu v sistemі upravlіnnja konkurentospromozhnіstju pіdpriєmstva : avtoref. dis. … kand. ekon. nauk : spec. 08.00.04 «Ekonomіka ta upravlіnnja pіdpriєmstvami» / І. Kirchata ; Prizov. derzh. tehn. un-t. – Marіupol’, 2007. – 20 s.
  5. Lific I. Teorija i praktika ocenki konkurentosposobnosti tovarov i uslug / I. Lific. – M. : Jurajt-M, 2001. – 224 s.
  6. Mironova Ju.Ju. Ekonomіchna sutnіst’ sobіvartostі produkcії ta shljahi її znizhennja [Elektronnij resurs] / Ju.Ju. Mironova. – Rezhim dostupu: http:// archive. nbuv. gov.ua/ portal/ soc_gum/Eir/2009_3/160-165.pdf
  7. Porter M.E. Competition in global industries / M.E. Porter. – Boston (Mass.): Harvard Business School press, 1986. – pp. 38–40

21.Cherep A.V. Upravlіnnja vitratami sub’єktіv gospodarjuvannja. Ch.1: monografіja / A.V. Cherep. – [2-є vid.stereotip]. – H. : VD “ІNZhEK”, 2007. – 368 s.

  1. Zhukevich S. M. Upravlіnnja vitratami dіjal’nostі v kontekstі zabezpechennja konkurentospromozhnostі pіdpriєmstva / S. M. Zhukevich, R. V. Frolenko // Іnnovacіjna ekonomіka. – 2015. – № 1. – S. 70-74. – Rezhim dostupu: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/inek_2015_1_14.

Post Author: npetliaks

Translate