Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

МЕХАНІЗМИ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ МОТИВАЦІЙ УТВОРЕННЯ І ФУНКЦІОНУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ПІДПРИЄМНИЦЬКИХ СТРУКТУР

MECHANISMS OF SOCIO-ECONOMIC MOTIVATIONS FOR THE FORMATION AND FUNCTIONING OF INNOVATIVE ENTREPRENEURSHIP STRUCTURES

Сторінки: 262-267. Номер: №4, Том 2, 2020 (284)

Автори:
ВИТВИЦЬКА О. Д.
Національний університет біоресурсів і природокористування України, м. Київ

VYTVYTSKA O.
National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2020-284-4(2)-45
Надійшла / Paper received : 07.08.2020
Надрукована / Paper Printed : 28.09.2020

Анотація мовою оригіналу

Підприємницька діяльність здійснюється під впливом матеріальних, трудових, статусних мотивацій. Але дані мотивації це лише частина соціально-економічних мотивацій, що сприяє функціонуванню і розвитку інноваційного підприємництва. Механізми мотивації утворення і функціонування інноваційних структур включають мотивацію до ризикового підприємництва, мотивацію до володіння засобами виробництва та ін. На сьогоднішній день існує необхідність вирішення актуальних питань, пов’язаних із стимулюванням сучасного розвитку інноваційного підприємництва.
Метою статті є дослідження особливостей механізмів соціально-економічних мотивацій утворення і функціонування інноваційних підприємницьких структур та обґрунтування напрямів їх активізації на регіональному і державному рівнях.
Досліджено особливості інноваційного підприємництва кріз призму функцій і завдань, які є чинниками економічного зростання і відіграють важливу роль у схильності людей до інновацій та матеріальних удосконалень. Визначено, що механізм соціально-економічних мотивацій інноваційних підприємницьких структур це сукупність норм та правил щодо застосування мотивів та стимулів з організації здійснення інноваційної підприємницької діяльності. Обґрунтовано взаємозв’язок механізмів соціально-економічних мотивацій інноваційних підприємницьких структур. З’ясовано, що процес використання інновацій з метою мотивації інноваційних підприємницьких структур можна представити як сукупність чинників, що спонукають до розвитку підприємництва у напрямах вирішення найважливіших проблем регіону (держави), а також певних механізмів  їх взаємодії.
Обгрунтовано взаємозв’язок механізмів соціально-економічних мотивацій інноваційних підприємницьких структур. Однією з найважливіших засад розвитку підприємництва в регіонах запропоновано стимулювання інноваційно-інвестиційної підприємницької діяльності в галузях з низькою мобільністю капіталів і відносно вищим рівнем «прозорості» підприємництва. Особливою статтею стимулювання має бути величина економії ресурсів різного виду за рахунок збільшення використання новітніх технологій, енергозберігаючих та екологічно чистих виробництв.
Ключові слова:  інноваційні структури, механізми мотивації, соціально-економічні стимули,  пріоритетність, регіональний рівень, державний рівень.

Розширена анотація англійською мовою

Entrepreneurship is carried out under the influence of material, labor, status motivations. Mechanisms for motivating the formation and functioning of innovative structures include motivation for risky entrepreneurship, motivation to own the means of production, motivation to obtain the status of inventor in society, motivation to obtain authoritative traits, motivation to develop competitiveness of new production or enterprise. Today, there is a need to address pressing issues related to stimulating the modern development of innovative entrepreneurship.
The purpose of the study is to research mechanism features of social and economic motivations for formation and functioning of innovative business structures and substantiation of their active directions at regional and state levels.
The peculiarities of innovative entrepreneurship that are factors of economic growth are studied. It is determined that the mechanism of socio-economic motivations of innovative business structures is a set of norms and rules for the use of motives and incentives for the organization of innovative business activities. The types of innovative business structures and the structure of motivations for the formation and functioning of innovative business structures are identified. The requirements for determining the priority of innovative projects in the formation of specific programs of socio-economic development in the region are substantiated. It was found that the process of using innovations to motivate innovative business structures can be represented as a set of factors that motivate the development of entrepreneurship in solving the most important problems.
The interrelation of mechanisms of social and economic motivations of innovative business structures is substantiated. One of the most important principles of entrepreneurship development in the regions is the stimulation of innovation and investment entrepreneurship in industries with low capital mobility and a relatively higher level of “transparency” of entrepreneurship. Special incentives should be the amount of resource savings by reducing the use of new technologies, energy-saving and environmentally friendly industries.
Keywords: innovation structures, motivation mechanisms, socio-economic incentives, priority, regional level, state level.

References

  1. O. Martyniuk, O. Vitvitskaya, V. Lagodiienko, I. Krupitsa (2019). Formation of an innovative concept of management on the basis of reconstruction of genetic algorithm of management technology/ Periodicals of Engineering and Natural Sciences// р.487-499,  Vol 7, No 2
  2. Drucker P. Business and innovation (2007) [trans. with English] M .: Williams, 432 p.
  3. Law of Ukraine “On Innovation Activity” of July 4, 2002 № 40 — IV / Official Bulletin of Ukraine, 2002.№ 31. P.145-149.
  4. Freeman C. and Louzг F. As Time Goes By(2001). From the Industrial Revolutions to the Information Revolution Oxford, Oxford University Press, URL: (http://www.agroua.net)
  5. Vytvytska O.D. (2010). The mechanism of realization of motivations of innovative entrepreneurship: Monograph / Kyiv: Agrar Media Group, 320 p.
  6. Schumpeter J.A. (2008). Theory of economic development. M. Directmedia Publishing, 401 p.
  7. Samuelson P. (1994). Economics / P. Samuelson; In 2 volumes, Vol.1, Vol.2. – M .: NPO “Algon”: VNIISI ” “Mechanical Engineering”, 740 p.

 

Post Author: Кравчик Юрій

Translate