Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

КОНТРОЛІНГ У СИСТЕМІ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ

CONTROL IN THE SYSTEM OF STRATEGIC MANAGEMENT EDUCATION BRANCH


https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-308-4-48

Євген БАЖЕНКОВ
Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая
https://orcid.org/0000-0003-0117-294Х
e-mail: bazhenkov@ukr.net
Ievgen BAZHENKOV
International Scientific and Technical University of Academician Yuri Bugay

 Анотація мовою оригіналу

У статті розглянуто контролінг в системі стратегічного управління освітньої галузі. Проаналізовано важливість застосування прогресивних концепцій внутрішньогалузевого управління. Дано визначення поняттю “Контролінг”, як міжфункціональному напряму  діяльності в управлінській системі. Розглянуто основні концепти світових науковців щодо визначення контролінгу. Визначено можливість процесу впровадження контролінгу в системі стратегічного управління освітньої галузі. Перелічено критерії, на яких базується класична класифікація контролінгу у господарському середовищі. Проілюстровано класифікаційну спрямованість контролінгу у системі стратегічного управління освітньої галузі. Проаналізовано, на що спрямовані стратегічний, тактичний, оперативний, ситуаційний та локальний контролінги. Перелічено контролінги у залежності від напрямків реалізації. Виокремлено види контролінгу за рівневою ознакою. Розглянуто види контролінгу за сферами застосування. Визначено основні моменти, на яких має сфокусуватись впровадження контролінгу в систему стратегічного управління освітньої галузі. Проаналізовано проактивне управління у освітній галузі,що воно означає, на що сфокусовано. Перелічено основні цілі контролінгу в системі стратегічного управління освітньої галузі. Визначено базове завдання контролінгу в системі стратегічного управління освітньої галузі. Проілюстровано завдання контролінгу в системі стратегічного управління освітньої галузі. Проаналізовано загальні функції контролінгу у системі стратегічного управління освітньої галузі. Такими функціями є інформаційна функція, комунікаційна функція, управлінська функція, функція планування, обліково-контрольна функція та аналітична функція. Виокремлено принципи застосування контролінгу, на яких потрібно сфокусуватись при впровадженні філософії контролінгу в систему стратегічного  управління освітньої галузі. Зроблено висновки щодо контролінгу в системі стратегічного управління освітньої галузі.

Ключові слова: Стратегічне управління, контролінг, механізм, система, класифікація.

 Розширена анотація англійською мовою

The article considered controlling in the system of strategic management of the educational sector. The importance of applying progressive concepts of intra-industry management was analyzed. The concept of “Controlling” was defined as a cross-functional area of activity in the management system. The main opinions of world scientists regarding the definition of controlling were considered. The possibility of the process of implementing controlling in the system of strategic management of the educational sector was determined. The criteria on which the classic classification of controlling in the economic environment is based were listed. The classification orientation of controlling in the system of strategic management of the educational sector was illustrated. It was analyzed what strategic, tactical, operational, situational and local controlling are aimed at. Controllings were listed depending on the areas of implementation. The types of controlling were distinguished on the basis of equality. The types of controlling by scope of application were considered. The main points on which the introduction of controlling into the system of strategic management of the educational sector should be focused were determined. Proactive management in the field of education was analyzed, what it means, what is focused on. The main objectives of controlling in the system of strategic management of the educational sector were listed. The basic task of controlling in the system of strategic management of the educational sector was determined. The task of controlling in the system of strategic management of the educational sector was illustrated. The general functions of controlling in the system of strategic management of the educational sector were analyzed. These functions are the information function, communication function, management function, planning function, accounting and control function, and analytical function. The principles of the application of controlling were highlighted, which should be focused on when introducing the philosophy of controlling into the system of strategic management of the educational sector. Conclusions were made regarding controlling in the system of strategic management of the educational sector.

Keywords: Strategic management, controlling, mechanism, system, classification.

Post Author: Кравчик Юрій

Translate