АНАЛІЗ ЗМІН ПОТРЕБ СПОЖИВАЧІВ РУХОМОГО ЗВ’ЯЗКУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
ANALYSIS OF CHANGES IN THE NEEDS OF MOBILE COMMUNICATION CONSUMERS UNDER THE CONDITIONS OF MARITAL STATE
Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2023. №3 (318). C. 173-179
Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences. 2023. Volume 318, №3. pp. 173-179
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-318-3-27
Світлана КОВАЛЬ
Національний університет «Львівська політехніка»
https://orcid.org/0000-0003-0923-2986
e-mail: svitlana.koval.mnmem.2022@lpnu.ua
Юлія МИРОШ
Національний університет «Львівська політехніка»
https://orcid.org/0000-0003-0730-638X
e-mail: yuliia.myrosh.mmeoa.2022@lpnu.ua
Ігор ГРИБИК
Національний університет «Львівська політехніка»
https://orcid.org/0000-0002-8726-509X
e-mail: ihor.i.grybyk@lpnu.ua
Svitlana KOVAL, Yuliia MYROSH, Ihor HRYBYK
Lviv Polytechnic National University
Анотація мовою оригіналу
Сьогодні в Україну прийшли складні часи: війна, та все, що вона несе, руйнує так звичне для багатьох життя. Із втратою спокою, населення країни більше не в змозі заповнювати щаблі базових потреб, про які писав Абрагам Маслоу: відсутнє відчуття безпеки, втрата житла (постійного місця проживання), відключення електроенергії, а з тим і мобільного зв’язку.
Дослідження якості отриманих послуг рухомого зв’язку, зміни потреб його споживачів є важливим на сьогоднішній час, адже перебудова необхідностей вимагає модифікацій способу їх задоволення. Відтак основна мета мобільних операторів – якомога краще задовольнити першочергові потреби споживачів мобільного зв’язку, підтримати дух народу за допомогою якомога кращого заповнення проставлених «пробілів».
Отож, провівши анкетування цьогоріч та 2021 року ми зможемо краще зрозуміти, які є сьогодні потреби у споживачів мобільного зв’язку, та спробуємо знайти шляхи до їх забезпечення.
Ключові слова: воєнний стан, зміна потреб, рухомий (мобільний) зв’язок, аналіз якості, оператори мобільного зв’язку, фактори впливу, анкетування.
Розширена анотація англійською мовою
During the war in Ukraine, the need for means of communication and communication became unjustified (the ability to communicate with relatives, connect the emergency response service, etc.), therefore, there is a need to remove bottlenecks in the services of mobile operators, which manifested themselves by special characteristics. and equations of these manifestations in order to satisfy the primary needs of the population, actualized in the conditions of war, as much as possible.
Today, difficult times have come to Ukraine: the war, and everything that it brings, destroys the life so familiar to many. With the loss of peace, the country’s population is no longer able to fulfill the levels of basic needs that Abraham Maslow wrote about: lack of a sense of security, loss of housing (permanent residence), power outages, and with it mobile communication.
The study of the quality of received mobile communication services, changes in the needs of its consumers is important today, because the restructuring of needs requires modifications in the way they are met. Therefore, the main goal of mobile operators is to satisfy the primary needs of mobile users as best as possible, to support the spirit of the people by filling the “gaps” as best as possible.
So, by conducting a survey this year and in 2021, we will be able to better understand the needs of mobile users today and try to find ways to meet them.
Keywords: martial law, changing needs, mobile (mobile) communication, quality analysis, mobile communication operators, influencing factors, questionnaires.