Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ РЕГІОНАЛЬНИХ РИНКІВ ПРОДУКЦІЇ ПТАХІВНИЦТВА

FEATURES OF THE DEVELOPMENT OF REGIONAL POULTRY PRODUCTS MARKETS

Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2023. №4 (320). C. 125-129
Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences. 2023. Volume 318, №4. pp. 125-129

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-320-4-18

Оксана ГРИВКІВСЬКА
Національного університету харчових технологій
https://orcid.org/0000-0003-4160-5914
e-mail: hryvkivska@kymu.kyiv.ua
Олексій КРАСНОРУЦЬКИЙ
Інститут тваринництва Національної академії аграрних наук України
https://orcid.org/0000-0003-1744-3257

Oksana HRYVKIVSKA
National University of Food Technologies, Ukraine
Oleksiy KRASNORUTSKYY
Institute of National Academy of Agrarian Sciences of Ukraine

 Анотація мовою оригіналу

Однією з найефективніших галузей агропромислового комплексу є галузь птахівництва, що забезпечує найбільшу віддачу продукції одиницю витрачених матеріально-технічних ресурсів. Галузь птахівництва характеризується відсутністю сезонності виробництва, що забезпечує рівномірне надходження доходів та використання трудових ресурсів, а також безперебійне постачання населення продукцією. Найважливішим фактором розвитку галузі є наявність збалансованого ринку. В умовах значної імпортної залежності, що зберігається, вдосконалення формування вітчизняного ринку продукції птахівництва є одним з актуальних завдань науки і практики,вирішення яких дозволить наситити ринок дієтичними та високоякісними продуктами харчування. У статті обґрунтовано фактори стрімкого зростання виробництва птахівничої продукції: найнижчі витрати порівняно з іншими видами худоби на отримання приросту 1 ц живої маси; активізація інвестиційних вкладень; техніко-технологічне оновлення матеріальної бази та розширення виробничих потужностей; якісне покращення генетичного матеріалу; використання сучасних інструментів маркетингу; стан попиту і пропозиції; конкурентне середовище; сприятливі характеристики географічного, природно-кліматичного та демографічного аспектів розміщення регіональних ринків; орієнтація при розміщенні підприємств птахівництва на вертикальну інтеграцію, включаючи наближеність до кормової бази; державна фінансова підтримка галузі. Проаналізовано виробництво м’яса птиці протягом 2000-2023 рр. та яєць курячих. Проведено детальний огляд пропозиції продукції птахівництва на ринках та причини її зміни протягом 2021-2023 років. Розкрито стан та перспективи розвитку експортно-імпортних операцій на регіональних ринках птахівництва та участі України у цих процесах. Обґрунтовано, що майбутні успіхи визначаються плануванням усіх бізнес-процесів не на тривалу перспективу; існуванням/відсутністю дії зернових угод на міжнародному рівні; кон’юнктурою аналогічних зарубіжних товарів та світовими цінами порівняно з національними пропозиціями; пролонгацією державної фінансової підтримки галузі; природно-кліматичними умовами наступних років, які визначають разом із інноваційно-інвестиційним оновленням підприємств галузі перспективи цін на корми, обсяги виробництва продукції, ціни на продукцію та обсяги споживчого попиту.

Ключові слова: птахівництво, птахівнича продукція, продовольство, м’ясо птиці, виробництво, регіональні ринки продукції птахівництва.

Розширена анотація англійською мовою

One of the most efficient branches of the agro-industrial complex is the poultry industry, which provides the highest yield per unit of spent material and technical resources. The poultry industry is characterized by the absence of seasonality in production, which ensures uniform income and use of labor resources, as well as uninterrupted supply of products to the population. The most important factor in the development of the industry is the existence of a balanced market. In the conditions of significant import dependence that remains, improving the formation of the domestic market for poultry products is one of the urgent tasks of science and practice, the solution of which will allow to saturate the market with dietary and high-quality food products. The article substantiates the factors of the rapid growth of production of poultry products: the lowest costs compared to other types of livestock for obtaining an increase of 1 kg of live weight; activation of investment investments; technical and technological renewal of the material base and expansion of production capacities; quality improvement of genetic material; use of modern marketing tools; state of supply and demand; competitive environment; favorable characteristics of the geographical, natural-climatic and demographic aspects of the placement of regional markets; Orientation when placing poultry enterprises on vertical integration, including proximity to the fodder base; state financial support of the industry. The production of poultry meat during 2000-2023 and chicken eggs was analyzed. A detailed review of the supply of poultry products on the markets and the reasons for its change during 2021-2023 was conducted. The state and prospects for the development of export-import operations on regional poultry markets and Ukraine’s participation in these processes are disclosed. It is well-founded that future success is determined by planning all business processes not for the long term; the existence/absence of grain agreements at the international level; the conjuncture of similar foreign goods and world prices compared to national offers; prolongation of state financial support for the industry; natural and climatic conditions of the coming years, which determine, together with the innovation and investment renewal of enterprises in the industry, the prospects for feed prices, production volumes, product prices and consumer demand volumes.

Key words: poultry farming, poultry products, food, poultry meat, production, regional markets of poultry products.

Post Author: Кравчик Юрій

Translate