КОНТЕКСТНИЙ МАРКЕТИНГ НА РИНКУ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ
CONTEXTUAL MARKETING IN THE ELECTRONIC COMMERCE MARKET
Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2023. №4 (320). C. 204-209
Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences. 2023. Volume 318, №4. pp. 204-209
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-320-4-30
Оксана ЖИЛІНСЬКА
Київський національний університет імені Тараса Шевченка
https://orcid.org/0000-0001-8366-0474
e-mail: ozhylinska@knu.ua
Світлана ФІРСОВА
Київський національний університет імені Тараса Шевченка
https://orcid.org/0000-0003-0848-1390
e-mail: sgfirsova@knu.ua
Oksana ZHYLINSKA, Svitlana FIRSOVA
Kiev National University named after Taras Shevchenko
Анотація мовою оригіналу
Визначено, що онлайн-бізнес створює нові професії та відкриває нові робочі місця. Стійка тенденція зростання та розвитку електронної комерції має в Україні драйвери росту: зростання рівня проникнення інтернету; збільшення кількості користувачів смартфонів в Україні; обмеження, спричинені COVID-19; зростання довіри до цифрових платіжних систем; збільшення різноманітності та удосконалення способів оплати; розширення географії доставки та скорочення її термінів; низька вартість доставки; зростання індивідуального споживання; зростання надійності інтернет-продавців; розвиток інноваційних технологій (доповнена реальність, віртуальна реальність). Обґрунтовано основні перспективи та небезпеки, які несе всесвітня цифровізація та їх вплив на онлайн-бізнес та економіку. Запропоновано використання контекстного маркетингу на ринку електронної комерції за допомогою таких технологій як Інтернет речей (IoT) та штучний інтелект (АІ), які сприяють побудові довгострокових відносин зі своїми клієнтами на основі індивідуального підходу, створення персоналізованого профілю клієнта. Доведено, що кастомізований маркетинг може здійснюватися на трьох рівнях: інформативний маркетинг, інтерактивний маркетинг, занурювальний маркетинг.
Підсумком використання цих трьох рівнів кастомізованого маркетингу є створення персоналізованого досвіду клієнтів «відчуй і відреагуй» та надання більш цільового маркетингу на основі мобільних додатків, захищених платіжних систем, штучного інтелекту, що поступово призведе до розвитку цифровізації, запровадженню цифрових продуктів з метою задоволення попиту та максимізації учасників ринку електронної комерції.
Ключові слова: контекстний маркетинг, ринок електронної комерції, інтернет речей, штучний інтелект, цифровий розрив, онлайн-бізнес, цифровізація, ЕПС (електронна платіжна система).
Розширена анотація англійською мовою
It has been shown that online business creates new professions and opens up new work places. A persistent trend of growth and development of electronic commerce may occur in Ukraine, driven by growth drivers: increasing Internet penetration; an increase in the number of smartphones sold in Ukraine; outbreak caused by COVID-19; growing trust in digital payment systems; increased variety and improvement of payment methods; expansion of delivery geography and shorter delivery terms; low delivery rate; growth of individual living; increasing reliability of online sellers; development of innovative technologies (augmented reality, virtual reality). The main prospects and insecurities are outlined, such as the worldwide digitalization and their influx into online business and the economy. The rise of contextual marketing in the e-commerce market has been promoted with the help of such technologies as the Internet of speech (IoT) and piece intelligence (AI), which can be used to collect per-line inputs from their clients on the basis of individual approach, creating a personalized client profile. It has been proven that custom marketing can operate on three levels: informational marketing, interactive marketing, and intrinsic marketing.
The combination of these three levels of customized marketing includes the creation of personalized customer satisfaction “responsive and responsive” and the promotion of more targeted marketing based on mobile apps, theft payment systems, piece intelligence, which will gradually lead to the development of digitalization, the introduction of digital products through the method of satisfaction and maximization participants in the electronic commerce market.
Key words: contextual marketing, electronic commerce market, Intern et of speeches, piece intelligence, digital growth, online business, digitalization, EPS (electronic payment system).