ЗДІЙСНЕННЯ РЕКЛАМНОЇ КАМПАНІЇ НА ПІДПРИЄМСТВІ ЯК ЗАПОРУКА ЕФЕКТИВНОЇ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
IMPLEMENTATION OF THE ADVERTISING CAMPAIGN AT THE ENTERPRISE AS A GUARANTEE OF EFFECTIVE FOREIGN ECONOMIC ACTIVITY
Сторінки: 253-255. Номер: №2, 2020 (280)
Автори:
Ковтун Е. О.
Вiнницький торговельно-економiчний iнститут КНТЕУ
Kovtun E.
Vinnytsia Trade and Economic Institute KNTEU
DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2020-280-2-45
Надійшла / Paper received : 11.03.2020
Надрукована / Paper Printed : 06.05.2020
Анотація мовою оригіналу
Стаття присвячена питанням актуальності формування рекламної кампанії на підприємстві як важливого елементу його маркетингу, оскільки в рамках маркетингової діяльності реклама активно впливає на діяльність підприємства, забезпечення процесів планування, вивчення попиту, ціноутворення і збуту. Як показує досвід, здійснення ефективної рекламної кампанії прямо впливає на збільшення обсягів реалізації продукції і, таким чином, є одним з основних факторів зростання прибутковості підприємства, тому в статті розкрито методико-теоретичні особливості формування ефективної рекламної кампанії на потенційних зовнішніх ринках збуту. Без реклами неможливе формування широких ринків продажу товарів, перетворення потенційно існуючих потреб певної цільової аудиторії на інтенсивний попит. Досліджено проблеми необхідності формування системи логічної та обґрунтованої маркетингової поведінки в процесі прийняття рішення про вихід на зарубіжний ринок, застосування сучасних управлінських технологій в умовах інтернаціоналізованого маркетингового середовища і оперативної оцінки ефективності результатів зовнішньоекономічної діяльності.
Ключові слова: реклама, маркетинг, зовнішньоекономічна діяльність, управління, рекламна кампанія,збут,зовнішній ринок, товар, споживач.
Розширена анотація англійською мовою
Advertising as a form of demand management performs the function of strengthening not only the image of the product, but also the image of the enterprise. In real life, advertising is in the field of communications. Professional advertising establishes effective communicative relations with the consumer, which affects the turnover. This is especially important when the company carries out foreign economic activity. The company, to make a profit, taking into account the excess reserves of its production capacity, has the opportunity to increase sales in foreign markets, effectively using advertising activities.
The article is devoted to the relevance of the formation of the advertising campaign at the enterprise as an important element of its marketing, because in marketing activities advertising actively influences the activities of the enterprise, ensuring planning processes, studying demand, pricing and sales. Experience shows that the implementation of an effective advertising campaign directly affects the increase in sales and, thus, is one of the main factors in increasing the profitability of the enterprise, so the article reveals the methodological and theoretical features of effective advertising campaigns in potential foreign markets. Without advertising, it is impossible to form broad markets for the sale of goods, to transform the potentially existing needs of a certain target audience into intensive demand. The problems of the need to form a system of logical and sound marketing behavior in the decision-making process on entering the foreign market, the use of modern management technologies in an internationalized marketing environment and operational evaluation of the effectiveness of foreign economic activity.
Key words: advertising, marketing, foreign economic activity, management, advertising campaign, marketing, foreign market, product, consumer.
References
- Bozhkova VV Advertising and sales promotion: textbook. way. Kyiv: Center for Educational Literature, 2017. 200 p.
- Dakhno II, Baranovskaya VM, Bovtruk YA Regulation of foreign economic activity: textbook. way. for students. higher textbook lock Kyiv: Center for Educational Literature, 2017. 472 p.
- Matyukh SA Export marketing as a tool for foreign economic activity. Bulletin of Khmelnytsky National University. 2017. № 6. T. 3. S. 139–142.
- Patsalyuk KO Features of advertising as a component of the complex of marketing communications. Herald. Kyiv Institute of Business and Technology. 2015. № 1. P.75–77.
- Raiko DV, Zeitlin LM, Zatsarinny VM Conceptual approach to the preparation and conduct of advertising campaigns. Marketing and innovation management. 2017. № 4. S. 75–88.
- Yatsyuk DV The use of synergistic effect in advertising: thesis add. VII All-Ukrainian scientific-practical conf. Donetsk, 2016. S.129-130.