Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

КЛАСИФІКАЦІЯ РЕКЛАМИ ТА ЇЇ ПРАКТИЧНЕ ЗНАЧЕННЯ У ПІДВИЩЕННІ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ ПОВЕДІНКОЮ СПОЖИВАЧІВ

CLASSIFICATION OF ADVERTISING AND ITS PRACTICAL SIGNIFICANCE IN INCREASING EFFICIENCY OF THE MANAGEMENT OF CONSUMERS BEHAVIOR

Сторінки: 204-210. Номер: №6, Том 2, 2021 (300)

Автори:
ДИБЧУК Л. В.
Вінницький кооперативний інститут
https://orcid.org/0000-0002-5412-7686
important@email.ua, nauk.metod404@gmail.com
ГОЛОВЧУК Ю. О.
https://orcid.org/0000-0002-4516-109X
holovchuk 312@ua.fm, holovchuk@vtei.com.ua
ПЧЕЛЯНСЬКА Г. О.
https://orcid.org/0000-0001-9147-5631
pchelianska@ukr.net
Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ

DYBCHUK LIUDMYLA
Vinnytsia Cooperative Institute
YULIIA HOLOVCHUK, GALYNA PCHELIANSKA
Vinnytsa Institute of Trade and Economics of  KNTEU

DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2021-300-6/2-33
Надійшла / Paper received : 16.11.2021
Надрукована / Paper Printed : 30.12.2021

Анотація мовою оригіналу

      В умовах економічних трансформацій з’явився великий інтерес до проблем управління поведінкою споживачів через рекламу. У статті розглянуто сутність реклами з точки зору розвитку соціального та економічного простору, який спрямований як на вдосконалення сфери підприємницької та інформаційної діяльності, так і на захист соціальних цінностей. Запропоновано класифікацію реклами за цільовою аудиторією, охопленою територією, засобами передачі, функціями та цілями, оскільки саме ці критерії дозволяють певною мірою охопити та окреслити вплив реклами на суспільство в цілому, сфери його життєдіяльності та на кожного його представника окремо. Виділено вісім базових видів реклами, кожен з яких має власну специфіку і може застосовуватися в залежності від поставлених цілей функціонування підприємницької структури. Зазначено, що дієвими чинниками, які підтвердили свою ефективність в системі засобів впливу на поведінку споживачів, є реклама.

Автори звертають особливу увагу на те, що  вагомою перевагою та інформаційним ресурсом підприємства є ефективна рекламна діяльність. Також зауважено, що головним двигуном продажів на сьогодні є інтернет, а саме – реклама в інтернеті. Охарактеризовано цілі та види інтернет-реклами.

Визначено, що рекламна кампанія є одним із інструментів стратегічного плану підприємства. Описані методи  та способи планування рекламної кампанії. Зазначено, що ефективність реклами чи загалом рекламної кампанії характеризується співвідношенням результатів (ефекту) конкретної рекламної кампанії та витрат на її проведення. Критеріями ефективності реклами вважатимуться її об’єктивність і конкретність, правдивість і етичність, наявність необхідної інформації, правильність висунутих на користь об’єкта доказів, і навіть спрямованість адресата.

      Ключові слова: реклама, маркетинг, класифікація реклами, види реклами, інтернет-реклама, рекламна кампанія, поведінка споживача.

Розширена анотація англійською мовою

      In the context of economic transformation, there has been great interest in the problems of managing consumer behavior through advertising. The article considers the essence of advertising in terms of development of social and economic space, which is aimed at improving the sphere of business and information activities, as well as the protection of social values. The classification of advertising by target audience, coverage area, means of transmission, functions and goals is proposed, as these criteria allow to some extent to cover and outline the impact of advertising on society as a whole, its sphere of activity and each of its representatives individually. There are eight basic types of advertising, each of which has its own specifics and can be used depending on the goals of the business structure. It is noted that the effective factors that have proven their effectiveness in the system of means of influencing consumer behavior are advertising.

The authors pay special attention to the fact that a significant advantage and information resource of the enterprise is effective advertising. It is also noted that the main engine of sales today is the Internet, namely – advertising on the Internet (a form of impersonal presentation of information about goods or services on the Internet). The purposes and types of Internet advertising are described.

It is determined that the advertising campaign is one of the tools of the strategic plan of the enterprise, as a result of which the use of advertising in the management of all activities of the enterprise is an important and integral part of the enterprise management system as a whole. Methods and ways of planning an advertising campaign are described. It is noted that the effectiveness of advertising or advertising campaign in general is characterized by the ratio of results (effect) of a particular advertising campaign and the cost of its implementation. Criteria for the effectiveness of advertising will be considered its objectivity and specificity, truthfulness and ethics, the availability of the necessary information, the correctness of the evidence presented in favor of the object, as well as the direction of the addressee.

       Key words: advertising, marketing, classification of advertising, types of advertising, online advertising, advertising campaign, consumer behavior.

References

  1. Holovchuk Yu. O., Dybchuk L. V. Formuvannia ta osoblyvosti efektyvnoi reklamnoi kampanii. Ekonomika, upravlinnia ta administruvannia. №1 (91). 2020. S. 21-26. https://doi.org/10.26642/ema-2020-1(91)-21-26
  2. Dybchuk L.V., Vasilkova A.O. Innovatsiini tekhnolohii podannia informatsii v internet-reklami. Ekonomika i suspilstvo. №19. 2018. S.358-390 DOI: https:/ doi.org/10. 32782/23072524-0072-2018-19-58
  3. Kovalchuk S., Kobets D., Dybchuk L. Formation of а system approach to the optimization of marketing management at an enterprise. Eastern – European journal of enterprise Technologies. 3 /4 (81). – 2016. – P.4 -12. DOI:10.15587/1729-4061.2061.70540
  4. Kotler F. Osnovy marketynhu: Per. s anhl./obshch. red. y vstup. st. E. M. Penkovoi. M.: Prohress, 1990. 736 s.
  5. Osokina O.T. Sutnist ta rol reklamy na pidpryiemstvi. Naukovi zapysky TNU. №11. 2015. S. 17-21
  6. Pchelianska H.O., Holovchuk Yu.O., Dybchuk L.V. Stratehichni napriamy marketynhovoi diialnosti biznesu v umovakh transparentnosti seredovyshcha. Ekonomika ta derzhava. 2021. №3. S. 88-93 DOI: 10.32702/2306-6806.2021.3.88
  7. Stadnyk V., Pchelianska G., Holovchuk Y., Dybchuk L. The concept of marketing of balanced development and features of its implementation in the food market. Ukraine. Agricultural and Resource Economics: International Scientific E-Journal. 2020. Vol. 6. No. 3. P. 80-95. URL: https://arejournal.com/index. php/are/article/vie w/338

Post Author: npetliaks

Translate