КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО ЗАСТОСУВАННЯ КОНЦЕПЦІЇ МАРКЕТИНГ-МЕНЕДЖМЕНТУ НА ПІДПРИЄМСТВІ
CONCEPTUAL APPROACHES TO THE APPLICATION OF THE MARKETING MANAGEMENT CONCEPT AT THE ENTERPRISE
Сторінки: 100-107. Номер: №6, Том 2, 2021 (300)
Автори:
БОЙКО Р. В.
https://orcid.org/0000-0003-1409-846X
e-mail: rvboiko@ukr.net
Хмельницький національний університет
Ruslan BOIKO
Khmelnytskyi National University
DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2021-300-6/2-16
Надійшла / Paper received : 19.11.2021
Надрукована / Paper Printed : 30.12.2021
Анотація мовою оригіналу
В статті висвітлено основні проблеми застосування концепції маркетинг-менеджменту на підприємстві. Зазначено на актуальності досліджуваної теми в умовах ринкових відносин. Проаналізовані праці вчених, що займалися дослідженням даних питань, виокремлено недостатньо досліджені аспекти. Зазначено на тому, що в складних динамічних умовах функціонування сучасних підприємств різко підвищилося значення управлінських аспектів в маркетинговій діяльності, що дозволить підприємствам вижити у конкурентній боротьбі у довгостроковій перспективі.
Проаналізована діяльність підприємства, яке працює на ринку виробництва промислових газів України, оцінені перспективи його подальшого розвитку. Зазначено на необхідності вдосконалення управління його маркетингової діяльності. Проведене маркетингове дослідження діяльності підприємства шляхом експертного опитування, а також за допомогою SWOT-аналізу, матриці Мак Кінсі. За його підсумками зазначено на основних недоліках в організації діяльності підприємства, визначено напрями розвитку його потенціалу. Зазначено, що доцільним виявиться посилення маркетингової спрямованості діяльності підприємства, що дозволить покращити діяльність підприємства в цілому.
Зпропоновано управління маркетинговою діяльністю підприємства на основі вдосконалення його асортиментної та цінової політики.
Ключові слова: маркетинг, маркетинг-менеджмент, управління, ефективність.
Розширена анотація англійською мовою
The article highlights the main problems of applying the concept of marketing management in the enterprise. It is indicated on the relevance of the topic under conditions of market relations for enterprises. The works of scientists involved in the study of these issues have been analyzed, and insufficiently investigated aspects are singled out. It is noted that in the complex dynamic conditions of modern enterprises, the importance of management aspects in marketing activities has increased sharply, which will allow companies to survive in the competition in the long run.
The activity of the enterprise working in the market of production of industrial gases of Ukraine is analyzed prospects. Its assortment policy is analyzed. The main suppliers of the enterprise have been identified. The main competitors of the enterprise are determined.
The further development of the enterprise are estimated. It is noted the need to improve the management of its marketing activities.
To identify problems in the work of the company was conducted marketing research through a survey of consumers of its products. At the beginning of the study, we put forward several hypotheses about the situation at the enterprise. As a result of the study, some hypotheses were confirmed and some were refuted.
A marketing study of the enterprise through an expert survey. The study of the level of marketing activities of the enterprise is presented clearly in the form of a diagram. For the futher marketing study of the enterprise there were used the SWOT-analysis and the the McKinsey matrix. According to its results, the main shortcomings in the organization of the enterprise are indicated, the directions of its potential development are determined. It is noted that it will be appropriate to strengthen the marketing orientation of the enterprise, which will improve the activities of the enterprise as a whole.
The management of marketing activity of the enterprise on the basis of improvement of its assortment and price policy is offered.
Keywords: marketing, marketing-management, management, effectiveness.
References
- Dzhobber D. Pryntsypy i praktyka marketynhu: navch. posib. / D. Dzhobber; per. z anhl. – M.: vyd. dim «Viliams», 2000. – 688 s.
- Kotler F. Marketynhovyi menedzhment: Pidruchnyk / F. Kotler, K.L. Keller, A.F. Pavlenko ta in. – K.: Vydavnytstvo «Khimdzhest», 2008. – 720 s.
- Bilovodska O.A. Marketynhovyi menedzhment: navch. posib. / O.A. Bilovodska. – K: Znannia, 2010. – 332 s
- Marketynhovyi menedzhment: Navch. posibnyk. / Za red.. L.V. Balabanovoi. – 3-tie vyd., pererob. i dop. – K.: Znannia, 2004. – 354 s.
- Kovshova I. O. Marketynhovyi menedzhment: teoriia, metodolohiia, praktyka: monohrafiia / Kovshova I. O. – Kyiv : FOP Vyshemyrskyi V. S., 2018. – 515 s.
- Yatsyshyna L.K. Marketynhovyi menedzhment: navchalnyi posibnyk. / L.K. Yatsyshyna – K.: MVTs «Medinform», 2013. – 323 s.Bojko R.V. Vdoskonalennya markety`ngovoyi diyal`nosti vy`robny`cho-torgovel`nogo pidpry`yemstva / R.V. Bojko // Visny`k Xmel`ny`cz`kogo nacional`nogo universy`tetu. – 2013, # 6, – T.2. – S. 83-88.
- Boiko R.V. Vdoskonalennia marketynhovoi diialnosti vyrobnycho-torhovelnoho pidpryiemstva / R.V. Boiko // Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. -2013, # 6, – T.2. – S. 83-88.
- Boyko R.V. Reklamna diyal’nist’ torhovel’nykh pidpryyemstv Ukrayiny. / R.V. Boyko // Visnyk Khmel’nyts’koho natsional’noho universytetu. Ekonomichni nauky. t. 2. – #6. 2012. – S. 219-223.
- Boyko R.V. Vdoskonalennya komertsiynoyi diyal’nosti torhovel’noho pidpryyemstva na osnovi optymizatsiyi polityky tovarorukhu. / R.V. Boyko // Visnyk Khmel’nyts’koho natsional’noho universytetu. Ekonomichni nauky. t. 2. – #5. 2014. – s. 128-133.
- Boyko R.V. Vykorystannya marketynhovykh instrumentiv v upravlinni sil’s’kohospodars’kym pidpryyemstvom / R.V. Boyko / Visnyk KhNU, Ekonomichni nauky, T.1, #5, 2016. S. 35-40.Hvozdetska I.V. Konkurentospromozhnyi tovar – osnova uspishnoho vykhodu na zovnishnii rynok / . I.V. Hvozdetska, I.Yu. Kaliuzhna / Visnyk KhNU. Ekonomichni nauky. – №3. –T.2. – 2014 – S. 146-149.
- Bojko R.V. Formuvannya efekty`vnoyi polity`ky` prosuvannya produkciyi pidpry`yemstva na ry`nku // Visny`k Xmel`ny`cz`kogo nacional`nogo universy`tetu. Ekonomichni nauky`. T.1. #6.2017. – S 42-48.
- Boiko R.V. Formuvannia stratehii dyversyfikatsii tovarnoho asortymentu pidpryiemstva na rynku / R.V. Boiko / Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky. T.2. #5.2018. – S 31-36.
- Boiko R.V. Formuvannia stratehii rozvytku pidpryiemstva / R.V. Boiko / Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky. T.2. №5.2019. – S 19-25.
- Boiko R.V. Upravlinnia stratehiieiu rozvytku pidpryiemstva na rynku / R.V. Boiko / Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky. #5.2020. – S 23-30.