FEATURES OF ORGANIZING THE WORK OF TOURISM INFLUENCERS IN UKRAINE
ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ТУРИСТИЧНИХ ІНФЛЮЕНСЕРІВ В УКРАЇНІ
Сторінки: 167-174. Номер: №1, 2022 (302)
DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2022-302-1-28
Автори:
Mariana SENKIV
https://orcid.org/0000-0002-2146-3456
e-mail: mariana.i.senkiv@lpnu.ua
Mariya KYIANYTSIA
e-mail: jimjon088@gmail.com
Lviv Polytechnic National University
СЕНЬКІВ М. І., КИЯНИЦЯ М. В.
Львівський політехнічний національний університет
Анотація англійською мовою
The paper examines in detail the theoretical foundations of the influencer activities. It was found out that influencer activity is the leading form of education and advertising in the 21st century and can be described as an industry effort that tries to promote products to raise brand awareness through content disseminated by social media users who are considered influential. The process of digitalization as the main prerequisite for the development of influencer activities is analyzed. Approaches to the understanding and features of the work of tourism influencers are considered. The tourisml industry is one of those niches that are heavily influenced by influencer activities. Tourism influencers of Ukraine in the 21st century are very important. They work mostly on such online platforms as Instagram and YouTube. The level and characteristics of digitalization, structure of the market of tourism influencers’ activities and features of their work in Ukraine, are studied. The most popular Ukrainian tourism influencers travel a lot around the world, but some devote a lot of time to exploring their home country, looking for unique places and tourist attractions. Usually the main goal of their blogs is to popularize Ukrainian places that are still unknown to the average tourist. Problems and prospects of the organizing of the activities of tourism influencers in Ukraine are defined, and recommendations for improving their work are developed. All influencers in Ukraine are not protected or regulated by law. There is also the problem of the lack of correct terminology used in relation to the influencers. Already now, new social media are becoming popular among younger generation, so Ukrainian tourism influencers should use these platforms in their work.
Keywords: tourism, influencer, digitalization, Instagram, YouTube, Ukraine
Розширена анотація українською мовою
У статті детально розглянуто теоретичні основи діяльності інфлюенсерів. З’ясувалося, що діяльність інфлюенсерів є провідною формою освіти та реклами в 21 столітті, і її можна охарактеризувати як діяльність галузі, яка намагається просувати продукти для підвищення впізнаваності бренду за допомогою контенту, який поширюють користувачі соціальних мереж, які вважаються впливовими. Проаналізовано процес цифровізації як головної передумови розвитку інфлюенсерської діяльності. Розглянуто підходи до розуміння та особливостей роботи інфлюенсерів туризму. Індустрія туризму є однією з тих ніш, на які сильно впливає діяльність впливових осіб. Туристські інфлюенсери України в 21 столітті дуже важливі. Вони працюють переважно на таких онлайн-платформах, як Instagram та YouTube. Досліджено рівень та особливості цифровізації, структуру ринку діяльності туристичних інфлюенсерів та особливості їх роботи в Україні. Найпопулярніші українські туристичні інфлюенсери багато подорожують по світу, але деякі присвячують багато часу дослідженню рідної країни, пошуку унікальних місць та туристичних об’єктів. Зазвичай головна мета їхніх блогів – популяризація українських місць, які ще невідомі пересічному туристу. Визначено проблеми та перспективи організації діяльності туристичних інфлюенсерів в Україні та розроблено рекомендації щодо вдосконалення їх роботи. Усі впливові особи в Україні не захищені та не регулюються законом. Існує також проблема відсутності правильної термінології, яка використовується стосовно інфлюенсерів. Вже зараз нові соціальні мережі стають популярними серед молодого покоління, тому українські туристичні інфлюенсери повинні використовувати ці платформи у своїй роботі.
Ключові слова: туризм, інфлюенсер, цифровізація, інстаграм, ютюб, Україна