Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

СПОЖИВЧІ ПЕРЕВАГИ КОПІЮВАЛЬНОЇ ТА МНОЖУВАЛЬНОЇ ТЕХНІКИ

PROMOTION OF PRODUCTS SALES AS A WAY TO OVERCOME THE COMMUNICATION GAP IN THE RELATIONSHIP BETWEEN RETAILERS AND CONSUMERS

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-306-3-35

Світлана СІРЕНКО
https://orcid.org/0000-0003-3083-6151
s.sirenko@vtei.edu.ua
Вінницький торговельно-економічний інститут
Київського національного торговельно-економічного університету

Svitlana SIRENKO
Vinnytsia Institute of Trade and Economics of Kyiv National University of Trade and Economics

Анотація мовою оригіналу

В статті визначено, що важливим завданням управління їх маркетинговою діяльністю є система стимулювання продажу, спрямована на активізацію поведінки покупців в місцях продажу товарів. Досліджено практичний досвід українських представників роздрібної торгівлі, визначено перелік заходів стимулювання продажу, що були ефективними в українському ритейлі. Обґрунтовано важливість дотримання чинного законодавства та етики бізнесу при формуванні програми стимулювання продажу. Проведено порівняльний аналіз реалізації маркетингового заходу «Чорна п’ятниця» за його атрибутами в США та Україні. Визначено, що в Україні має місце недобросовісна маркетингова практика локальних магазинів, українських брендів шляхом введення в оману найбільш раціональних споживачів. Розроблено рекомендації для вітчизняних торговельних підприємств щодо формування цілей стимулювання продажу товарів та збереження або підвищення лояльності споживачів до локальних вітчизняних брендів. Обґрунтовано актуальність подолання комунікаційного розриву в стосунках між виробниками (продавцями) з одного боку, і споживачами – з іншого, оскільки комунікаційний розрив досягає іноді такої точки, коли реакція покупців стає негативною не тільки по відношенню до конкретного локального вітчизняного бренду, а й до всіх подібних дій всіх торговельних підприємств.

Ключові слова: стимулювання продажу, комунікаційний розрив, торговельні підприємства, споживча реакція, попит споживачів, акції, знижки.

Розширена анотація англійською мовою

The article defines that a system of sales promotion, aimed at revitalization customer’s behavior at the points of sale, is an important assignment of managing their marketing activities. The practical experience of Ukrainian retailers has been explored and the list of sales promotion measures that were effective in Ukrainian retailing is determined. The importance of compliance with existing legislation and business ethics in the formation of sales promotion program is justified. A comparative analysis of the implementation of the marketing event “Black Friday” by its attributes in the United States and Ukraine has been conducted. It is determined that in Ukraine unscrupulous marketing practice of local stores and Ukrainian brands is taking place by misleading the most rational consumers. Recommendations for domestic retailers on the formation of goals of promotion of products sales and maintaining or increase consumer loyalty to local domestic brands have been developed. The urgency of overcoming the communication gap in the relationship between producers (sellers) on the one hand, and consumers – on the other is justified, because the communication gap sometimes reaches such a pitch that the reaction of buyers is getting negative not only in relation to a particular local domestic brand, but also to all similar actions of all the retailers.

Key words: sales promotion, communication gap, retailers, consumer reaction, consumer demand, special offers, discounts.

Література

  1. Портер М. Стратегія конкуренції. К.: Основи, 1997. 390 с.
  2. Діденко Є.О. Модель управління конкурентоспроможністю підприємства. Електронне наукове фахове видання «Ефективна економіка». Дніпропетровськ: ДДАЕУ, 2017. № 5. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5590
  3. Ілляшенко, С.М. Аналіз задоволеності споживачів та її впливу на результативність діяльності промислового підприємства. Економіка: реалії часу. 2018. № 3. С. 5–14.
  4. Мазаракі А.А. Економіка торговельного підприємства. К.: Хрещатик, 1999.
  5. Балабанова Л.В. Маркетингова товарна політика в системі менеджменту підприємства. Донецьк : Дон ДУЕТ, 2006. 230 с.
  6. Румянцев А.П. Окремі аспекти формування товарного асортименту компанії. Ефективна економіка. 2011. № 4. URL: http: http://www.economy.nayka.com.ua
  7. Смольянінов А. Методи аналізу асортиментного портфеля підприємства URL: http://www.iteam.ru/publications/marketing/section_28/article_2963.
  8. Троян А.В. Особливості асортиментної політики підприємства в сучасних умовах господарювання. Ефективна економіка. 2014. № 1. URL: http: http://www.economy.nayka.com.ua

References

  1. Porter M. Stratehiia konkurentsii. K.: Osnovy, 1997. 390 s.
  2. Didenko Ye.O. Model upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva. Elektronne naukove fakhove vydannia «Efektyvna ekonomika». Dnipropetrovsk: DDAEU, 2017. № 5. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5590
  3. Illiashenko, S.M. Analiz zadovolenosti spozhyvachiv ta yii vplyvu na rezultatyvnist diialnosti promyslovoho pidpryiemstva. Ekonomika: realii chasu. 2018. № 3. S. 5–14.
  4. Mazaraki A.A. Ekonomika torhovelnoho pidpryiemstva. K.: Khreshchatyk, 1999.
  5. Balabanova L.V. Marketynhova tovarna polityka v systemi menedzhmentu pidpryiemstva. Donetsk : Don DUET, 2006. 230 s.
  6. Rumiantsev A.P. Okremi aspekty formuvannia tovarnoho asortymentu kompanii. Efektyvna ekonomika. 2011. № 4. URL: http: http://www.economy.nayka.com.ua
  7. Smolianinov A. Metody analizu asortymentnoho portfelia pidpryiemstva URL: http://www.iteam.ru/publications/marketing/section_28/article_2963.
  8. Troian A.V. Osoblyvosti asortymentnoi polityky pidpryiemstva v suchasnykh umovakh hospodariuvannia. Efektyvna ekonomika. 2014. № 1. URL: http: http://www.economy.nayka.com.ua

Post Author: Кравчик Юрій

Translate