Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

УПРАВЛІННЯ АСОРТИМЕНТОМ ТОВАРІВ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ

МАNAGEMENT OF THE RANGE OF GOODS IN RETAIL TRADE

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-306-3-5

Ірина КОЧНОВА
Національний університет «Запорізька політехніка»
https://orcid.org//0000-0003-4811-6814
igrair13@ukr.net
Наталія ОНУФРІЄНКО
Національний університет «Запорізька політехніка»
https://orcid.org//0000-0002-7029-7300
nonufr@gmail.com

Irina KOCHNOVA, Natalia ONUFRIENKO
National University «Zaporizhzhia polytechnic», Ukraine

Анотація мовою оригіналу

У статті досліджується важливість і необхідність асортиментної політики, сформульовані цілі асортиментної політики, визначено вплив асортиментної політики на розвиток сучасних підприємств. У ході дослідження з’ясовано, що зростаюча потреба комплексного підходу у вирішенні питань формування принципів ведення товарної інноваційної політики та реалізації її ключових функцій у сфері розвитку торговельного підприємництва в системі роздрібної торгівлі. Запропоновано орієнтири підвищення ефективності побудови асортиментної політики підприємств у сучасних ринкових умовах.

Ключові слова: товарознавство, торговельне підприємництво, комерційна діяльність, товарна інноваційна політика,  роздрібна торгівля.

Розширена анотація англійською мовою

In the conditions of strengthening of competition in the consumer market both between the retail trade enterprises, and domestic and foreign trade networks special value is given to the assortment policy of the enterprise. The assortment policy ensures the achievement of the ultimate goals of the enterprise, connects the components of the commercial strategy and achieves the possibility of the most efficient management of resources.

That is why the issues of formation, change and forecasting of the range do not lose relevance and require systematic research among other management problems. Assortment management issues require the synthesis of a large amount of information on the activities of the company and its competitors, on the volume and structure of production, prices and conditions of sale, regions and sales network, and so on.

Despite the urgency and, consequently, the high level of development of this problem, it can not be considered solved, especially in terms of developing proposals for Ukrainian companies that are not confident enough not only in foreign markets but also in domestic.

The article examines the importance and necessity of assortment policy, formulates product policy objectives, determines the influence of assortment product policy on the development of modern enterprises. The integrated requirement for an integrated approach to addressing the formation of the innovative policy principles of product and the implementation of its key functions in the field of trade entrepreneurship in the retail system. A guidance for efficiency increase of development of product policy of enterprises in contemporary market conditions was proposed.

Key words: trading, retail trade business, commercial activity, innovative trading policy, retail.

Література

  1. Близнюк С.В. Стратегический маркетинг торговой фирмы / С.В. Близнюк. – К., 2010. – 119 с.
  2. Єфімова Є. Актуальність асортиментної політики у сучасному управлінні підприємством роздрібної торгівлі / Є. Єфімова // Траєкторія науки. – 2017. – № 7 (12). – С. 3.1-3.14.
  3. Непродовольчі товари : [підручник] / [В. Михайлов, Т. Глушкова, О. Зінченко]. – К. : Книга, 2005. – 536 с.
  4. Кубишина Н. Методика розробки стратегічного набору товарів на промисловому ринку / Н. Кубишина // Економічний вісник НТТУ «КПІ». – 2010. – № 7. – С. 171–178.
  5. Гаркавенко С.С. Маркетинг : [підручник] / С.С. Гаркавенко. – К. : Лібра, 2002. – 712 с.
  6. Касич А. О. Асортиментна політика підприємства: мета, завдання, моделі [Електронний ресурс] / А. О., Касич, К. О. Марченко // Електронне фахове видання «Ефективна економіка». – 2018. – № 6. – Режим доступу : http://www. economy.nayka.com.ua.
  7. Симонова А.П. «Асортиментна політика фірми» / А.П. Симонова. – Мінськ : Вища школа, 2006. – 423 с.
  8. Кашперська А.І. Ринок роздрібної торгівлі України: стан і тенденції розвитку [Електронний ресурс] / А.І. Кашперська // Бізнес Інформ. – 2021. –  № 4. – C. 120–127. – Режим доступу :  https://doi.org/10.32983/2222-4459-2021-4-120-127.
  9. Управління асортиментом товарів [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://torgsoft.ua/ua/articles/gid-po-torgsoft/assortiment-tovarov/.
  10. Українці у 2021 році витратили на 42% більше, розраховуючись cashless у терміналах ПриватБанку [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://ua.interfax.com.ua/news/economic/789211.html.
  11. Worldwide Retail and Ecommerce Sales: eMarketer’s Estimates for 2016–2021 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.emarketer.com/Report/Worldwide-Retail-Ecommerce-Sales-eMarketers-Estimates-20162021/2020.
  12. Формування системи внутрішньої торгівлі України: теорія, практика, інновації : колективна монографія / за ред. В. В. Лісіци, В. І. Місюкевич, О. М. Михайленко. – Полтава : ПУЕТ, 2020. – 232 с.

References

  1. Blyzniuk S.V. Stratehycheskyi marketynh torhovoi fyrmy / S.V. Blyzniuk. – K., 2010. – 119 s.
  2. Yefimova Ye. Aktualnist asortymentnoi polityky u suchasnomu upravlinni pidpryiemstvom rozdribnoi torhivli / Ye. Yefimova // Traiektoriia nauky. – 2017. – № 7 (12). – S. 3.1-3.14.
  3. Neprodovolchi tovary : [pidruchnyk] / [V. Mykhailov, T. Hlushkova, O. Zinchenko]. – K. : Knyha, 2005. – 536 s.
  4. Kubyshyna N. Metodyka rozrobky stratehichnoho naboru tovariv na promyslovomu rynku / N. Kubyshyna // Ekonomichnyi visnyk NTTU «KPI». – 2010. – № 7. – S. 171–178.
  5. Harkavenko S.S. Marketynh : [pidruchnyk] / S.S. Harkavenko. – K. : Libra, 2002. – 712 s.
  6. Kasych A. O. Asortymentna polityka pidpryiemstva: meta, zavdannia, modeli [Elektronnyi resurs] / A. O., Kasych, K. O. Marchenko // Elektronne fakhove vydannia «Efektyvna ekonomika». – 2018. – № 6. – Rezhym dostupu : http://www. economy.nayka.com.ua.
  7. Symonova A.P. «Asortymentna polityka firmy» / A.P. Symonova. – Minsk : Vyshcha shkola, 2006. – 423 s.
  8. Kashperska A.I. Rynok rozdribnoi torhivli Ukrainy: stan i tendentsii rozvytku [Elektronnyi resurs] / A.I. Kashperska // Biznes Inform. – 2021. –  № 4. – C. 120–127. – Rezhym dostupu :  https://doi.org/10.32983/2222-4459-2021-4-120-127.
  9. Upravlinnia asortymentom tovariv [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : https://torgsoft.ua/ua/articles/gid-po-torgsoft/assortiment-tovarov/.
  10. Ukraintsi u 2021 rotsi vytratyly na 42% bilshe, rozrakhovuiuchys cashless u terminalakh PryvatBanku [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : https://ua.interfax.com.ua/news/economic/789211.html.
  11. Worldwide Retail and Ecommerce Sales: eMarketers Estimates for 2016–2021 [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : https://www.emarketer.com/Report/Worldwide-Retail-Ecommerce-Sales-eMarketers-Estimates-20162021/2020.
  12. Formuvannia systemy vnutrishnoi torhivli Ukrainy: teoriia, praktyka, innovatsii : kolektyvna monohrafiia / za red. V. V. Lisitsy, V. I. Misiukevych, O. M. Mykhailenko. – Poltava : PUET, 2020. – 232 s.

Post Author: Кравчик Юрій

Translate