Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

МАРКЕТИНГОВИЙ ПІДХІД ДО УПРАВЛІННЯ ФОРМУВАННЯМ ТУРИСТИЧНОГО ПРОДУКТУ

MARKETING APPROACH TO MANAGEMENT OF TOURIST PRODUCT FORMATION


https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-312-6(1)-27

Вікторія БІЛИК
Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
https://orcid.org/0000-0002-1809-0804
e-mail: bilyk_v@ukr.net
Ольга ЧЕРНЯВСЬКА
Олександрійський фаховий коледж культури і мистецтв
Olga.4ernavska@gmail.com
Анна ВОЙНІКОВА
Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
https://orcid.org/0000-0002-1331-9403

Victoriia BILYK
Bohdan Khmelnytsky National University of Cherkasy Cherkasy
Olga CHERNYAVSKA
Alexandria Vocational College of Culture and Arts
Anna VOYNIKOVA
Bohdan Khmelnytsky National University of Cherkasy Cherkasy

Анотація мовою оригіналу

Сучасні умови господарювання вимагають від ринкових суб’єктів, які функціонують в туристичній галузі, постійного моніторингу зовнішніх та внутрішніх чинників, що здійснюють безпосередній вплив на їх діяльність. Автори статті стверджують, що розвиток ринку, а разом із тим розвиток споживачів, шляхом підвищення їх вимог до туристичного продукту вимагає від підприємств підвищення ефективності їх діяльності шляхом застосування інноваційних, комплексних підходів до управління процесом формування туристичного продукту.

Здійснений авторами статті аналіз сучасних літературних джерел показав недостатність обґрунтованих  методичних інструментів до комплексного впровадження елементів маркетингу при управлінні процесом формування туристичного продукту маркетингового підходу. Таким чином, основне завдання дослідження полягає в тому, щоб надати суб’єктам господарювання, які здійснюють управління процесом формування туристичного продукту в умовах невизначеності,  науково обґрунтований, удосконалений аналітичний і комплексний інструмент для протистояння сучасним соціально-політичним та економічним викликам. В межах дослідження, авторами уточнено визначення управління процесом формування туристичного продукту при маркетинговому підході і пропонується його розуміти як планування комплексного обслуговування споживачів, організацію його просування на ринку туристичних продуктів за визначеною ціною, через оптимальні канали збуту та побудови ефективної комунікації із цільовими сегментами ринку.

В статті встановлено послідовність процесу формування туристичного продукту, що, за думкою авторів, охоплює визначення попиту та пропозиції на туристичному ринку; визначення функціональних особливостей продукту;  генерація та відбір  ідей;  формування стратегії і тактики вироблення  туристичного продукту;  розроблення  маркетингової стратегії  реалізації продукту на туристичному ринку;  ринкове тестування; оцінювання  економічної  і соціальної ефективності;  корегувальні дії, модифікація продукту; впровадження продукту на туристичний ринок. Авторами виявлено основні чинники, що формують цінність для споживачів туристичного продукту, а також наведено порівняльну характеристику ключових ролей менеджменту та маркетингу в процесі формування туристичного продукту. Особливу увагу авторами зосереджено на розробці комплексу маркетингу в сфері туризму, який відрізняється від існуючих підходів тим, що охоплює як внутрішні елементи, так і зовнішні.

Ключові слова: туристичний продукт, формування туристичного продукту, управління, маркетинговий підхід, комплекс маркетингу.

Розширена анотація англійською мовою

Modern business conditions require market entities operating in the tourism industry to constantly monitor external and internal factors that have a direct impact on their activities. The authors of the article claim that the development of the market, and at the same time, the development of consumers, by increasing their requirements for a tourist product, requires enterprises to improve the efficiency of their activities by applying innovative, complex approaches to managing the process of forming a tourist product.

The analysis of modern literary sources carried out by the authors of the article showed the insufficiency of substantiated methodical tools for the comprehensive implementation of marketing elements when managing the process of forming a tourist product of a marketing approach. Thus, the main task of the research is to provide business entities that manage the process of forming a tourist product in conditions of uncertainty with a scientifically based, improved analytical and comprehensive tool for confronting modern socio-political and economic challenges. Within the scope of the study, the authors clarified the definition of managing the process of formation of a tourist product in the marketing approach and it is proposed to understand it as the planning of comprehensive customer service, the organization of its promotion on the market of tourist products at a specified price, through optimal sales channels and the construction of effective communication with target market segments.

The article establishes the sequence of the process of forming a tourist product, which, according to the authors, covers the definition of demand and supply in the tourist market; definition of functional features of the product; generation and selection of ideas; formation of a strategy and tactics for the development of a tourist product; development of a marketing strategy for product implementation on the tourist market; market testing; assessment of economic and social efficiency; corrective actions, product modification; introduction of the product to the tourist market. The authors identified the main factors that form the value for consumers of a tourist product, and also provided a comparative description of the key roles of management and marketing in the process of forming a tourist product. The authors focused special attention on the development of a marketing complex in the field of tourism, which differs from existing approaches in that it covers both internal and external elements.

Keywords: tourism product, tourism product formation, management, marketing approach, marketing complex.

Post Author: Кравчик Юрій

Translate