Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

МЕТОД ПОБУДОВИ ОПТИМАЛЬНОЇ ОСВІТНЬОЇ ТРАЄКТОРІЇ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

THE METHOD OF BUILDING THE OPTIMAL EDUCATIONAL TRAJECTORY OF HIGHER EDUCATION ACQUISITIONERS

Сторінки: 208-212. Номер: №6, 2022 (315)
Автори:
МАЛАЙКО Андрій
Хмельницький національний університет
e-mail:andrew.malayko@gmail.com
ПАСІЧНИК Олександр
Хмельницький національний університет
ORCID ID: 0000-0002-8760-4688
e-mail: o.a.pasichnyk-@outlook.com
СКРИПНИК Тетяна
Хмельницький національний університет
ORCID ID: 0000-0002-8531-5348
e-mail:tkskripnik1970@gmail.com
MALAIKO Andrii., PASICHNYK Olexander, SKRYPNYK Tetana
Khmelnytskyi National University
DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5732-2022-315-6-208-212

Анотація мовою оригіналу

З сьогоднішніми лекціями та уроками, правилами та дзвінками ми продовжуємо використовувати індустріальну модель освіти, розроблену для випуску фабричних робітників. Студенти вчаться погоджуватися з масами, але не вчаться думати самостійно. Предмети викладають ізольовано, в результаті чого учні не розуміють, як всі знання взаємопов’язані. Наша сучасна система підриває здатність батьків керувати моральним формуванням своїх дітей. Батькам і матерям відмовляють у голосі щодо цінностей, яким навчають у наших навчальних закладах. Багато освітніх округів вважають, що як тільки учень входить у двері учбового закладу, батьки більше не мають юрисдикції. Уважний розгляд сучасної освіти виявляє, що це зовсім не освіта. Наша нинішня система має принаймні три фундаментальні недоліки: неправильна зосередженість на правильному знанні замість правильного буття, відсутність інструкцій щодо того, як розпізнавати істину та виграшно її передавати, і дезінтеграція предметів, не навчаючи того, як усе поєднується.
Одним із рішень ряду сучасних освітніх проблем може бути навчання за оптимальною освітньою траєкторією, що формує у студента великий багаж знань для його майбутньої професійної діяльності. Це також означає, що висококваліфікований спеціаліст з легкістю потрапить на ринок праці. Перераховувати сильні сторони якісної освіти можна досить тривалий період часу, але виникає питання: як саме сформувати цю освіту? Як зробити процес навчання максимально цікавим та продуктивним для студента? На даний момент існує досить велика кількість навчальних програм, і навряд чи можна створити щось цілком нове. Але варіант з модифікацією існуючої програми ніхто не відміняв. Тому в даній науковій роботі пропонується метод побудови освітньої траєкторії, який використовує для побудови списки обов’язкових та вибіркових дисциплін,  які охоплюють набір необхідних компетентностей.
Ключові слова: список, дисципліна, кредити, компетентність,  індивідуальна освітня траєкторія.

Розширена анотація англійською  мовою

With today’s lectures and lessons, rules and bells, we continue to use an industrial model of education designed to produce factory workers. Students learn to agree with the masses, but they do not learn to think for themselves. Subjects are taught in isolation, as a result of which students do not understand how all knowledge is interconnected. Our current system undermines the ability of parents to guide the moral formation of their children. Fathers and mothers are denied a voice in the values ​​taught in our schools. Many school districts believe that once a student enters the school’s doors, parents no longer have jurisdiction. A careful examination of modern education reveals that it is not education at all. Our current system has at least three fundamental flaws: a misplaced focus on right knowing instead of right being, a lack of instruction on how to recognize truth and communicate it profitably, and a disintegration of subjects without teaching how things fit together.
One of the solutions to a number of modern educational problems can be to study according to the optimal educational trajectory, which forms a large baggage of knowledge for the student for his future professional activity. This also means that a highly qualified specialist will easily enter the labor market. It is possible to enumerate the strengths of quality education for quite a long period of time, but the question arises: how exactly to form this education?
How to make the learning process as interesting and productive as possible for the student? At the moment, there are quite a lot of training programs, and it is hardly possible to create something completely new. But no one canceled the option with the modification of the existing program. Therefore, this scientific work proposes a method of building an educational trajectory, which uses to build a list of mandatory and optional disciplines that cover a set of necessary competencies.
Keywords: list, discipline, credits, competence, individual educational trajectory.

Література

  1. Індивідуальна освітня траєкторія, або Quo vadis studens. URL: https://vnu.edu.ua/en/node/9421
  2. Maurice Gibbons. The Self-Directed Learning Handbook: Challenging Adolescent Students to Excel. С. 9-10. URL: http://staffnew.uny.ac.id/upload/132326892/pendidikan/maurice-gibbons-self-directed-learning-handbook-challenging-adolescent-students-excel-jossey-bass-20.pdf
  3. O. Kalachikova, Tatyanna B. Sidorova. Individual Educational Trajectories: from Educational Supermarket to Sensemaking to Blended Values. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/287382062.pdf
  4. Грубий пошук – Wikipedia. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Brute-force_search

References

  1. Individual educational trajectory, or Quo vadis studens. URL: https://vnu.edu.ua/en/node/9421
  2. Maurice Gibbons. The Self-Directed Learning Handbook: Challenging Adolescent Students to Excel. С. 9-10. URL: http://staffnew.uny.ac.id/upload/132326892/pendidikan/maurice-gibbons-self-directed-learning-handbook-challenging-adolescent-students-excel-jossey-bass-20.pdf
  3. O. Kalachikova, Tatyanna B. Sidorova. Individual Educational Trajectories: from Educational Supermarket to Sensemaking to Blended Values. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/287382062.pdf
  4. Brute force – Wikipedia. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Brute-force_search

Post Author: Горященко Сергій

Translate