Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

ТОВАРОЗНАВЧІ ТА МАРКЕТИНГОВІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ВІТЧИЗНЯНОГО РИНКУ НАНОТЕКСТИЛЮ І ОДЯГУ

SOCIAL AND MARKETING ASPECTS OF FORMATION NATIONAL MARKET OF NANOTEXTILE AND CLOTHING

Сторінки: 53-57. Номер: №6, 2019 (279)
Автори:
О.В. ПАХОЛЮК
Луцький національний технічний університет
Г.О. ПУШКАР, І.С. ГАЛИК, Б.Д. СЕМАК
Львівський торговельно-економічний університет
E.V. PAKHOLIUK
Lutsk National Technical University
G.O. PUSHKAR, I.S. GALYK, B.D. SEMAK
Lviv Trade and Economical University
DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5732-2019-279-6-53-57
Рецензія/Peer review : 08.12.2019 р.
Надрукована/Printed : 2.01.2020 р.

Анотація мовою оригіналу

Потреба створення в Україні окремого сегменту товарного ринку нанотекстилю і одягу, як свідчить аналіз літературних даних [1–8], обумовлена низкою причин. Назвемо основні з них: суттєве розширення асортименту та зростання обсягів виробництва нанотекстилю та наноодягу різного цільового призначення (особливо побутового, медичного та спеціального); потреба обґрунтування економічної доцільності створення сучасного асортименту нанотекстилю і наноодягу різного цільового призначення в Україні; потреба суттєвого поглиблення товарознавчих і маркетингових досліджень з метою створення наукових засад для формування окремого сегменту ринку нанотекстилю і наноодягу як нових товарів на даному ринку в Україні; потреба вивчення та узагальнення зарубіжного досвіду створення та функціонування аналогічних ринків. Розглядаючи товарознавчі аспекти формування окремого сегменту вітчизняного ринку нанотекстилю і наноодягу, на нашу думку, першочергова увага повинна бути приділена вирішенню наступних завдань: вивченню можливості синтезу тих обробних нанопрепаратів, які здатні надавати, наприклад, одяговим текстильним матеріалам одночасно декілька необхідних ефектів (захищати їх від шкідливої дії волокноруйнуючих і патогенних мікроорганізмів, надавати їм необхідну атмосферо- та термостійкість, водоопірність та вогнетривкість, брудовідштовхувальність тощо); виробництво таких багатофункціональних наноматеріалів одягового призначення повинно бути економічно вигідним, а самі матеріали високогігієнічними та екологічно безпечними; за рівнем художньо-естетичного оформлення ці наноматеріали не повинні поступатися традиційним матеріалам і відповідати вимогам сучасної моди.
Ключові слова: товарний ринок, нанотекстиль і одяг, товарознавчі аспекти, маркетингові дослідження, тестування нанотекстилю і наноодягу як нового товару на ринку, нанотехнології, виробництво нанотекстилю.

Розширена анотація англійською мовою

The need to create a separate segment of the market for nanotextiles and clothing in Ukraine, as evidenced by the analysis of literature data [1–8], is due to a number of reasons. Let’s name the main ones: a significant expansion of the range and growth of production of nanotextiles and nano-clothes for various purposes (especially household, medical and special); the need to substantiate the economic feasibility of creating a modern range of nanotextiles and nano-clothes for different purposes in Ukraine; the need to substantially deepen commodity and marketing research in order to create scientific foundations for the formation of a separate segment of the market of nanotextiles and nano-apparel as new products in this market in Ukraine; the need to study and synthesize foreign experience in creating and operating similar markets. Considering the commodity aspects of the formation of a separate segment of the domestic market of nanotextiles and nanowear, in our opinion, the priority should be given to the following tasks: to study the possibility of synthesis of those processing nanopreparations that can give, for example, clothing textile materials several necessary effects (protect them from the harmful effects of fibrous and pathogenic microorganisms, give them the necessary atmospheric and heat resistance, water resistance, water resistance; the production of such multifunctional clothing nanomaterials should be economically viable and the materials themselves highly hygienic and environmentally safe; in terms of aesthetic design, these nanomaterials should not be inferior to traditional materials and meet the requirements of modern fashion.
Keywords: commodity market, nanotextiles and clothing, commodity aspects, marketing research, testing of nanotextiles and nanowear as a new product on the market, nanotechnology, production of nanotextiles.

References

  1. Fesenko O. M. Problemy ta perspektyvy rozvytku nanotekhnolohii v Ukraini ta sviti / O. M. Fesenko, S. V. Kovalchuk, R. A. Nyshchyk // Marketynh i menedzhment innovatsii. – – № 1. – S. 170–179.
  2. Krichevskij E. Nano-, bio-, himicheskie tehnologii i proizvodstvo novogo pokoleniya volokon, tekstilya i odezhdy / G. E. Krichevskij. – M. : Izd-vo «Izvestiya», 2011. – 528 s.
  3. Shlapak O. S. Nanotekhnolohii u tekstylnii promyslovosti / O. S. Shlapak // Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu tekhnolohii ta dyzainu. – 2011. – № 3. – S. 107–112.
  4. Semak B. B. Problemy formuvannia rynku medychnoho nanotekstyliu v Ukraini / B. B. Semak // Ekonomika ta derzhava. – 2015. – № 3. – S. 15–18.
  5. Matveitsova D. S. Nanotekhnolohii u vyrobnytstvi tekstylnykh materialiv / S. Matveitsova, A. S. Karvan, O. A. Paraska // Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Tekhnichni nauky. – 2014. – № 5. – S. 55–60.
  6. Halyk I. S. Suchasni napriamky formuvannia asortymentu nanotekstyliu / I. S. Halyk, B. D. Semak // Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Tekhnichni nauky. – 2015. – № 3. – S. 73–76.
  7. Halyk I. S. Vykorystannia NBIC-tekhnolohii dlia vyrobnytstva zakhysnoho tekstyliu ta odiahu / I. S. Halyk, B. D. Semak // Visnyk Lvivskoi komertsiinoi akademii. Seriia tovaroznavcha. – 2015. – Vyp. 15. – S. 11–16.
  8. Halyk I. S. Problemy formuvannia ta otsiniuvannia ekolohichnoi bezpechnosti tekstyliu : monohrafiia / S. Halyk, B. D. Semak. – Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi komertsiinoi akademii, 2014. – 488 s.
  9. Koriahina S. V. Marketynhovyi audyt : navchalnyi posibnyk / S. V. Koriahina, M. V. Koriahin. – K. : Tsentr navch. l-ry, 2014. – 320 s.
  10. Marketynh : navchalnyi posibnyk / S. I. Chebotar, Ya. S. Larina, O. P. Lutsii, M. H. Shevchyk ta in. – Kyiv : Nash chas, 2007. – 504 c.
  11. Seredynska V.M. Konkurentospromozhnist produktsii: znachennia ta sfera zastosuvannia / V. M. Seredynska, O. M. Zahorodna // Infrastruktura rynku. – 2017. – № 4. – S. 93–98.
  12. Kubyshyna N. S. Otsinka idei novoho tovaru na promyslovomu pidpryiemstvi / N. S. Kubyshyna, T. V. Kovalchuk // Ekonomichnyi visnyk natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrainy «Kyivskyi politekhnichnyi instytut» : zbirnyk naukovykh prats. – K. : KMO, 2015. – № 12. – S. 355–361.
  13. Zaritska N. M. Otsinka konkurentospromozhnosti produktsii pidpryiemstva / M. Zaritska // Efektyvna ekonomika. – Kyiv. – 2015. – № 12. – S. 8–12.
  14. Pakholiuk E.V. Research of the firmness of painting by the linen clothes fabrics to action the repeated washing / Pakholiuk, B.D. Semak, O.I. Peredriy, G.I. Golodyuk // Proceedings of higher education institutions. Textile industry technology. – 2015. – № 3 (357). – P. 78–81.

Post Author: npetliaks

Translate