ВИКОРИСТАННЯ УПРАВЛІНСЬКИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ФОРМУВАННІ ІННОВАЦІЙНОЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ
APPLICATION OF MANAGEMENT TECHNOLOGIES DURING THE FORMATION OF AN INNOVATION DEVELOPMENT STRATEGY IN THE CONTEXT OF GLOBALISATION
Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2023. №5 (322). C. 265-273
Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences. 2023. Volume 322, №5. pp. 265-273
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-322-5-43
Леся САКУН
Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського
https://orcid.org/0000-0001-5113-4154
e-mail: lesyasakun13@gmail.com
Юлія ВЄДЄНІНА
Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського
https://orcod.org/0000-0001-7472-6654
e-mail: vedenina424@gmail.com
Юлія ШИШЛОВА
Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського
e-mail: shyulia17@gmail.com
Марія ПАНЧЕНКО
Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського
e-mail: panmacha2003@gmail.com
Lesia SAKUN, Yuliia VIEDIENINA, Yuliia SHYSHLOVA, Mariia PANCHENKO
Kremenchuk Mykhailo Ostrohradskyi National University
Анотація мовою оригіналу
В статті розглянуто сутність стратегічного управління розвитком підприємства та окреслено основні аспекти використання управлінських технологій при формуванні інноваційної стратегії розвитку в умовах нестабільного ринку та глобалізації. Виявлено, що управління слабкими та сильними сигналами є сучасним інструментом підвищення ефективності діяльності підприємств в умовах невизначеності та змін зовнішнього середовища. Визначено порядок дій організацій при слабких сигналах щодо виникнення проблем та зазначено головні аспекти успішного управління сильними та слабкими сигналами на підприємстві.
Проведено діагностику внутрішнього та зовнішнього середовищ, надано оцінку інноваційної стратегії розвитку для ПрАТ “Кредмаш”. SWOT-аналіз та PEST-аналіз показали, як підприємство може подолати слабкі сторони за допомогою можливостей, та які чинники зовнішнього середовища справляють найсуттєвіший вплив на його діяльність. Було також запропоновано низку рішень, побудованих на основі SWOT-аналізу для подальшого розвитку й оптимізації діяльності машинобудівного підприємства.
Сформовано рекомендовану інноваційну стратегію розвитку для машинобудівних підприємств й запропоновано план дій реалізації стратегії в сучасних умовах функціонування.
Ключові слова: стратегічне управління розвитком, управлінські технології, інноваційна стратегія розвитку, глобалізація, управління слабкими та сильними сигналами, зовнішнє середовище, машинобудівні підприємства.
Розширена анотація англійською мовою
The article discusses the essence of strategic enterprise development management and outlines the key aspects of using management technologies in formation of an innovative development strategy in the conditions of an unstable market and globalization. It has been identified that managing weak and strong signals is a modern tool to enhance the efficiency of enterprise activities amidst uncertainty and changes in the external environment.
The procedure for organizational actions in the case of weak signals regarding emerging problems is defined, and the main aspects of successful management of strong and weak signals in the enterprise are indicated.
Diagnostics of the internal and external environment and assessment of the overall strategy for PrJSC “Kredmash” were carried out. The analysis of the issuer’s financial condition included the coefficients of economic stability and resource potential, which illustrate the negative trend and significant impact of the war consequences on the enterprise’s activities, and the results of the calculations revealed that 70% of own funds are used to finance the current activities of PrJSC “Kredmash”. SWOT-analysis and PEST-analysis made it clear to what extent the company can overcome weaknesses with the help of opportunities, and which environmental factors have the most significant impact on its activities. A series of solutions based on SWOT analysis were also proposed for the further development and optimization of the machinery manufacturing enterprise’s activities. A proposed strategy for the development of machine-building enterprises (in particular, the researched PrJSC “Kredmash”) has been formed along with an action plan regarding the implementation of the strategy in the current conditions of functioning.
Keywords: management of strategic development, management of technologies, innovative development strategy, globalisation, managing weak and strong signals, external environment, machine-building enterprises.