Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

НЕОБХІДНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДІВ КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ ДЛЯ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА В СУЧАСНОМУ КОНКУРЕНТНОМУ СЕРЕДОВИЩІ

THE NEED TO USE CREATIVE THINKING METHODS FOR ENTERPRISE DEVELOPMENT IN THE MODERN COMPETITIVE ENVIRONMENT

Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2023. №6 (324). C. 70-75
Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences. 2023. Volume 324, №6. pp. 70-75

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-324-6-10

Катерина БАРКОВА
Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця
https://orcid.org/0000-0002-8389-0728

Kateryna BARKOVA
Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics

 Анотація мовою оригіналу

Метою дослідження стало визначенні основних методів розвитку креативного мислення працівників підприємств за умов наростаючої конкуренції. В статті зазначено, що креативність є конкурентною перевагою будь-якого підприємства та стверджується, що компанії повинні вирішувати свої проблеми інноваційним шляхом за допомогою ідей, які дозволяють їм постійно адаптуватися до зовнішнього середовища. Проведено аналіз досліджень, що дозволило виділити креативність як однин з найважливіших лідерських якостей для генеральних директорів, яка переважає навіть порядність і глобальне мислення. Виділено переваги розвитку креативності, до яких відносяться збільшення доходів, частки ринку, підвищення продуктивності праці співробітників, покращення якості обслуговування клієнтів, сприяння інноваціям та врешті фінансовий успіх.

Проаналізовані та сформульовані методи розвитку креативного мислення: мозковий штурм ідей, що дає можливість відкриватися та ділитися думками та ідеями вільно, без обмежень та упереджень; ментальні карти, як графічний інструмент, що полегшує генерацію ідей та дозволяє глибше зануритися в концепцію чи тему, звужуючи її до найбільш конкретних тем, оскільки ідеї розбиваються на частини в процесі; зміна способу мислення, що означає зміну точки зору на питання та можливості підійти по-іншому, це дозволить команді відкрити нові ракурси питання; рольові ігри, як метод, який найбільш корисний для вигадування ідей для продукту та прогнозування того, як він працюватиме на ринку; вивчення різних психологічних теорій креативності; навчання постановці правильних запитань навколо проблем, що відносяться до особливості продукту, відгуків клієнтів, характеру проблеми та інше або використання стратегії шести капелюхів мислення.

Доведено важливість побудови програми розвитку креативності працівників підприємства, в основу якої покладено принцип поетапності, коли наступний етап логічно пов’язаний із попереднім і спрямований на закріплення досягнутого та його подальший розвиток на наступному етапі.

Ключові слова: креативне мислення, конкуренція, методи креативного мислення.

 Розширена анотація англійською мовою

The purpose of the study was to determine the main methods of developing the creative thinking of enterprise employees under the conditions of increasing competition. The article states that creativity is a competitive advantage of any enterprise and argues that companies should solve their problems in an innovative way with the help of ideas that allow them to constantly adapt to the external environment. An analysis of research was carried out, which made it possible to highlight creativity as one of the most important leadership qualities for CEOs, which surpasses even decency and global thinking. The benefits of developing creativity have been highlighted, including increased revenue, market share, increased employee productivity, improved customer service, fostering innovation, and ultimately financial success. Analyzed and formulated methods of development of creative thinking: brainstorming of ideas, which provides an opportunity to open up and share thoughts and ideas freely, without restrictions and prejudices; mind maps, as a graphical tool that facilitates idea generation and allows you to dive deeper into a concept or topic, narrowing it down to the most specific topics as ideas are broken down into pieces in the process; changing the way of thinking, which means changing the point of view on the issue and opportunities to approach it differently, this will allow the team to open new perspectives on the issue; role playing as the method most useful for coming up with ideas for a product and predicting how it will perform in the market; study of various psychological theories of creativity; learning to ask the right questions around issues related to product features, customer feedback, problem nature, etc. or using the six thinking hats strategy. The importance of building a program for developing the creativity of the company’s employees is proven, which is based on the principle of phasing, when the next stage is logically connected to the previous one and is aimed at consolidating what has been achieved and its further development at the next stage.

Keywords: creative thinking, competition, methods of creative thinking.

Post Author: Кравчик Юрій

Translate