Надіслати статтю
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, 29016

EGYPTIAN SCHOOL OF STEM AND THE NEEDS’ FOR THE LABOUR MARKET OF TEACHER OF EXCELLENCE THROUGH HIGHER EDUCATION

ЄГИПЕТСЬКА ШКОЛА STEM ТА ПОТРЕБИ У ВИКЛАДАЧАХ ВИЩОЇ КАТЕГОРІЇ НА РИНКУ ПРАЦІ

Сторінки: 221-227. Номер: №2, 2019 (271)
Автори:
ELSAYED A. ELNASHAR, ZEINAB E. ELNASHAR
Kafrelsheikh University, Egypt
ЕЛСАЄД А. ЕЛЬНАШАР, ЗЕЙНАБ Е. ЕЛЬНАШАР
Кафр-ель-шейх університет, Єгипет
DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5732-2019-271-2-221-227
Рецензія/Peer review : 21.03.2019 р.
Надрукована/Printed : 11.04.2019 р.

Анотація мовою оригіналу

This study aims to generate a conceptual framework for Egyptian School of STEM and the Needs’ for the Labor Market of Teacher of Excellence through Higher Education, specialized Science, and Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) schools. There are 14 schools of STEM as examples of STEM-oriented programs and state initiatives. The schools exist and demonstrate what is possible for the national STEM agenda. Each program, no matter its place on the continuum of approaches to STEM, needs an explicitly stated goal and specific strategies for achieving that goal as the Needs’ for the Labor Market of Teacher of Excellence through Higher Education. The current perception for these schools can be described as unique environments including advanced curriculum, expert teachers, and opportunities for internships and immersion. Researchers have categorized these schools with three types (selective, inclusive, and focused career and technical education). Messaging and marketing campaign that changes school culture and raises the prominence of STEM must be in place. Parents and community members should see that science, technology, engineering, and mathematics matter for the students, and adjust curricular expectations accordingly. Science and technology can no longer be perceived as mere enrichment, second in value to language arts and mathematics. Many schools have already learned the hard lesson that encompasses more than developing reading and scientific writing skills, and engaging in literary analysis. Content reading and writing skills, as well as evaluating evidence from non-fiction texts, now appear in the Common Core State Standards for English Language Arts. STEM education gives students access to disciplinary skills that are essential to a productive life in Egyptian School of STEM. By synthesizing the literature, we created a conceptual framework of effective learning environments for STEM schools included students, teachers, community leaders, and role models, as well as contextual factors.
Keywords: egyptian school, STEM, labor market, teacher of excellence, higher education.

Розширена анотація українською мовою

Дане дослідження спрямоване на створення концептуальної основи для єгипетської школи STEM, до якої відносять  вищі навчальні заклади, що викладають спеціалізовані науки та технології, техніку та математику (STEM). 14 STEM-шкіл, як прикладів STEM-орієнтованих програм та державних ініціатив, існують і демонструють те, що можливо для національної програми STEM. Кожна програма потребує чітко визначеної мети та конкретних стратегій для досягнення цієї мети. Ці школи можна описати як унікальні середовища, що включають передові навчальні плани, вчителів-фахівців та можливості для стажування. Дослідники поділили ці школи на три типи (вибіркове, всеохоплююче, цілеспрямоване професійне та технічне навчання). Автори відмітили необхідність створення програми обміну повідомленнями та маркетингової кампанії, яка змінює шкільну культуру та підвищує популярність STEM. Батьки та члени спільноти повинні бачити, що наука, технологія, інженерія та математика важливі для студентів, і відповідним чином адаптувати навчальні плани. STEM освіта дає студентам доступ до дисциплінарних навичок, які є важливими для продуктивного життя в єгипетській школі STEM. Таким чином, в результаті синтезу даних літературних джерел, створено концептуальну основу ефективних навчальних середовищ для шкіл STEM, включаючи їх учасників (студентів, вчителів, лідерів громад) та контекстуальних факторів.
Ключові слова: єгипетська школа, STEM, ринок праці, викладач досконалості, вища освіта.

References

  1. Beals G. Thomas Edison Home Page [Electronic resource] / Gerald Beals. – 2012. – Retrieved from http://www.thomasedison.com/.
  2. Will the scientific and technology workforce meet the requirements of the federal government / [W. Butz, T. Kelly, D. Adamson, & others]. – Pittsburgh: PA: RAND, 2004.
  3. Brody L. Measuring the effectiveness of STEM talent initiatives for middle and high school students. Paper presented at the annual meeting of the National Academies Center for Education / Brody. – Washington: DC, 2006.
  4. Carnevale A. P. Science Technology Engineering Mathematics / A. P. Carnevale, N. Smith, M. Melton // STEM. – 2011. Retrieved from http://cew.georgetown.edu/STEM/
  5. White D. W. What is STEM education and why is it important? / David White // Florida Association of Tea cher Educators Journal. – 2014. – № 1 (14). – С. 1–8. Retrieved from http://www.fate1.org/journals/2014/white.pdf
  6. Elnashar E. A. Faculties of textiles education between challenges and renaissance in the 21st century for labor market mobilization / E. A. Elnashar // Applied Researches in Technics, Technologies and Education Journal of the Faculty of Technics and Technologies, Trakia University, Bulgaria. – 2018. – P. 108–120. Retrieved from https://sites.google.com/a/trakia-uni.bg/artte/articles/artte-vol-6-no-2
  7. Elnashar E. A. Engineering Business Models Of Creative Communities Industrial Of Internationalization Small Firms In Mahalet Marhoum City / E. A. Elnashar, G. Colovic // Tekstilna industrija. – 2016. – № 3.
  8. Elnashar E.A. Decision support system for higher education (research` examiners & reviewers) in Egyptian / E.A. Elnashar, A. Heggi // Innovation and Entrepreneurship. – 2017. – № 3. – P. 104–126. Retrieved from http://eprints.ugd.edu.mk/18198/1/Inovaci%20br%203.pdf
  9. Elnashar E. A. Technology for the renaissance strategy and sustainable development of Egyptian faculties of education / Elsayed Elnashar // Supreme Council of Egyptian Universities, educational studies sector committee (planning committee), project of developing colleges of education, Egypt. – 2017.
  10. Elnashar E. A. Education in the professional field “Design” – a comparative analysis of Egyptian and European experience in this study area of higher education” / E. A. Elnashar, Z. Zlatev, P. Boneva // International Journal of Advanced Educational Research. – 2017. – № 2. – P. 5–9.
  11. Holdren J. P. Prepare and inspire: K-12 education in science, technology, engineering, and math (STEM) for America’s future / J. P. Holdren, E. S. Lander, H. Varmus (Executive Report). Washington, D.C.: President’s Council of Advisors on Science and Technology. – 2010.
  12. National Governors Association Center for Best Practices, Council of Chief State School Officers. Common core state standards for mathematics. – Washington DC: National Governors Association Center for Best Practices, Council of Chief State School Officers. – 2010.
  13. A framework for K-12 science education: Practices, crosscutting concepts, and core ideas // National Research Council. Washington, DC: National Academies Press. – 2011.
  14. Sanders M. The Technology Teacher / Sanders M. // STEM education. – 2009. – № 68. – P. 20–26.
  15. World learning “Egypt-Stem-Schools-Project” [Electronic resource]. – 2018. – Retrieved from https://www.worldlearning.org/program/egypt-stem-schools-project/.
  16. Veselina N. Online collaboration for improving the quality of training course for craft tapestry in Egypt / N. Veselina, E. A. ElNashar, Z. Zlatev // ICVL International conference of Virtual Learning – Virtual Reality Models and Methodologies Technologies and Software Solutions, October 28, 2017 at ICVL 2017, Department of Computer Science and Electrical – University of Sibiu, Romania. – 2017. Retrieved from http://www.c3.icvl.eu/2017/accepted-abstract-list.

Post Author: npetliaks

Translate