ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ КЕЙТЕРИНГУ В УМОВАХ ІННОВАЦІЙНИХ ЗМІН ІНДУСТРІЇ ХАРЧУВАННЯ
CATERING DEVELOPMENT TRENDS IN THE CONDITIONS OF INNOVATIVE CHANGES IN THE FOOD INDUSTRY
Сторінки 170-177. Номер №1, 2020 (261)
Автори:
ТАРАСЮК Г. М.,
ЧАГАЙДА А. О.
Державний університет «Житомирська політехніка»
TARASIUK H.,
CHAHAIDA A.
Zhytomyr Polytechnic State University
DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2020-278-1-30
Надійшла / Paper received: 27.12.2019
Надрукована / Paper Printed: 11.03.2020
Анотація мовою оригіналу.
Кейтеринг як значний сектор сфери обслуговування в світі останніми десятиріччями демонструє найбільш динамічний розвиток. В статті обґрунтована актуальність розвитку кейтеринг послуг. Окрім того, визначена сутність кейтерингу, його види, особливості кейтерингового обслуговування. Зокрема, виділені такі види кейтерингу: приготування їжі в приміщенні; приготування їжі поза приміщенням (виїзне ресторанне обслуговування); контракт на постачання (доставка в офіс); соціальний кейтеринг; роздрібний продаж готової кулінарної продукції; VIP-кейтеринг; кейтеринг напоїв і коктейлів (виїзний бар). Визначена типова структура підприємства з кейтерингу та представлена логістична схема його діяльності. Структура кейтерингового підприємства передбачає наявність офісу, в якому розміщується персонал, який займається продажем та організацією заходів; зали для дегустацій (за можливістю); виробничого цеху (для підприємств, які займаються стаціонарним обслуговуванням в офісних центрах, при цьому устаткування може надаватися замовником); складів для зберігання продуктів, інвентарю, спеціального устаткування; автотранспорту (за необхідності регулярних виїздів). Проведений аналіз розвитку кейтерингових послуг у світі та визначені перспективи його розвитку в Україні. Доведено, що все більша кількість споживачів обирають послуги кейтерингу під час організації як стаціонарного, так і виїзного обслуговування, при цьому клієнти, в першу чергу, звертають увагу на досвід і рівень організації попередніх заходів. Визначено, що у системі послуг, що надає кейтеринг, важливими є три складові: сервіс, продукт і логістика. Саме поєднання цих трьох складових дозволяє кейтеринговим компаніям впевнено збільшувати кількість проведених заходів та залучати нових клієнтів.
Розширена анотація англійською мовою.
Catering, as a significant world service sector, has shown the most dynamic development in recent decades. The paper substantiates the relevance of the development of catering services. In addition, the nature of catering, its types, and the features of catering service are determined. In particular, the following types of catering are highlighted: cooking indoors; cooking outdoors (out restaurant service); supply contract (delivery to the office); social catering; retail sale of finished culinary goods; VIP catering; catering drinks and cocktails (out bar). The typical structure of the catering enterprise is determined and the logistical scheme of its activity is introduced. The structure of the catering enterprise involves the presence of: the office where the staff are engaged in sale and organization of events; tasting rooms (if possible); production workshop (for enterprises engaged in indoor service in office centers and the equipment may be provided by the customer); warehouses for storage of products, stock, special equipment;motor transport (if regular departures are necessary). The analysis of the development of catering services in the world and the prospects of its development in Ukraine are conducted. It is proved that an increasing number of consumers are choosing catering services for the organization of both indoor and outdoor services, and clients primarily pay attention to the experience and level of organization of above-mentioned events. The article identifies that there are three important components in the catering service system: service, product and logistics. The combination of these three components allows catering enterprises to confidently increase the number of events and attract new customers.
Ключові слова: послуга, кейтеринг, індустрія харчування, розвиток, інноваційні зміни.
References.
1. Kotolup A. Ya mechtayu obsluzhit meropriyatie na Marse [Elektronnyj resurs] / Aleksandr Kotolup // CEO Club Ukraine. – 2019. – Rezhim dostupa : https://ceoclub.com.ua/article/personality/kotolup.
2. Cmyrnov I. H. Lohistyka komertsiinoho y sotsialnoho keiterynhu: mizhnarodnyi ta ukrainskyi vymir / I. H. Cmyrnov // Zovnishniatorhiv lia: ekonomika, finansy, pravo. – 2013. – № 5-6. – S. 5–11. – Rezhym dostupu : http://zt.knteu.kiev.ua/files/2013/5-6(70-71)/uazt_2013_5-6_3.pdf.
3. Drewnowski A. The nutrition transition: new trends in the global diet. Nutrition Reviews / A. Drewnowski, V. Popkin // Nutrition Reviews. – 1997. – Vol. 55. No. 2. – R. 31–43.
4. Jacka F. Food for thought. Acta Neuropsychiatrica / F. Jacka, M. Berk // Acta Neuropsychiatrica – 2007. – Vol. 19. No 5. – P. 321–323.
5. McNaughton S. Dietary patterns and diet quality: approaches to assessing complex exposures in nutrition / S. McNaughton // Australasian Epidemiologist. – 2010. – Vol. 17. No. 1. – P. 35–37.
6. Menu Group kupila ukrainskij servis dostavki edy [Elektronnyj resurs] // Liga Biznes. – 2019. – Rezhim dostupa : https://biz.liga.net/ekonomika/all/novosti/kompaniya-s-rossiyskimi-investitsiyami-kupila-proekt-edaua.
7. Murakami K. Dietary intake and depressive symptoms: a systematic review of observational studies / K. Murakami, S. Sasaki // Molecular Nutrition Food Research. – 2010. – Vol. 54. – P. 471–488.
8. Arkhipov V. V. Orhanizatsiia obsluhovuvannia v zakladakh restorannoho hospodarstva : navchalnyi posibnyk / V. V. Arkhipov, V. A. Rusavska. – Kyiv : Tsentr uchbovoi literatury, 2009. – 117 s.
9. Yurasov S. Dostavka edy v Ukraine. Nekotorye kurery zarabatyvayut 55 000 grn v mesyac [Elektronnyj resurs] / S. Yurasov // Liga.Tech. – 2019. – Rezhim dostupa : https://tech.liga.net/technology/article/dostavka-edy-v-ukraine-nekotorye-kurery-zarabatyvayut-55-000- grn-v-mesyats.
10. Keiterynh – orhanizatsiia yidalni i dostavky kharchuvannia dlia personalu [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu :https://www.griffin.ua/uk/services/catering.html.
11. Korporatsiia «Compass Group» [Elektronnyi resurs]. – 2016. – Rezhym dostupu : http://www.compass-group.com.
12. Mizhnarodna hrupa «Sodexo» [Elektronnyi resurs]. – 2010. – Rezhym dostupu : http://www.sodexo.com.
13. Nova systema kharchuvannia: z nastupnoho roku shche bilshe chastyn i keiterynh dlia pidrozdiliv PPO [Elektronnyi resurs]. –2017. – Rezhym dostupu : https://ukrsof.com/2017/11/24/nova-systema-kharchuvannia-z-nastupnoho/.
14. Pogodin K. S. Restoran vyezdnogo obsluzhivaniya (kejtering): s chego nachat, kak preuspet / K.S. Pogodin. – SPb : Piter: Booksonline.com.ua, 2012. – 224 s.
15. Pogodin K.S. Kejtering: prakticheskoe rukovodstvo dlya vladelcev i upravlyayuchih / K.S. Pogodin. – M. : Izdatelskij dom «Restorannye vedomosti», 2009. – 172 s.
16. Prylepa N.V. Osoblyvosti rozvytku keiterynhu yak innovatsiinoi formy restorannoho biznesu / N.V. Prylepa, O.A. Mykoliuk // Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Seriia : Ekonomichni nauky. – 2014. – № 5. T. 2. – S. 91–94.
17. Rynok “prazdnichnogo” kejteringa ocenivayut v 72 mln grn — osnovatel kompanii “Figaro” [Elektronnyj resurs]. – Rezhim dostupa : https://delo.ua/business/rynok-prazdnichnogo-kejteringa-ocenivajut-v-72-mln-grn-osnovat-313304/.
18. Sait kompanii «Zhyvit-keiterynh» [Elektronnyi resurs]. – 2018. – Rezhym dostupu : https://zhivot.kiev.ua/.
19. Sait kompanii «Salateira» [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : https://salateira.ua/hot-news/.
20. Selezneva N. Figaro-Catering: biznes na vyezdnyh gastronomicheskih vpechatleniyah / N. Selezneva // Semejnyj biznes. – 2018. – № 7. – S. 12–18.
21. Sovety daet mirovoj guru klientskogo servisa Dzhon Shoul [Elektronnyj resurs]. – Rezhim dostupa :
https://style.nv.ua/kultura/chto-takoe-wow-effekt-ili-pochemu-nuzhno-udivljat-klientov-92558.html.
22. Top-5 keiterynhovykh kompanii Ukrainy [Elektronnyi resurs]. – 2018. – Rezhym dostupu : https://ckp.in.ua/lifestyle/19603.
23. Erdosh Dzh. Kejtering: Kak nachat i uspeshno vesti vyezdnoj restorannyj biznes / Dzhordzh Erdosh ; per. s angl. – 2-e izd. – M. :Alp ina Biznes Buks, 2006. – 238 s.